More stories

Premium

Max Schrems meldt 422 illegale cookiebanners

Privacyactivist Max Schrems heeft deze week niet minder dan 422 officiële klachten over illegale cookiebanners ingediend bij verschillende Europese privacyautoriteiten. De banners zouden in strijd zijn met de Europese privacywetgeving.

Analytics

E-mailmarketing in 2020 geanalyseerd: Impact corona en andere trends

In de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2021 van Spotler en Tripolis zijn 845.000 campagnes opgenomen. Er komen interessante zaken uit naar voren.

E-mailmarketing

Onnodige discussie over online sales optimalisatie: Hoe voorkom je het?

Om online sales echt goed aan te sturen, zou je moeten werken met twee essentiële KPI’s: de Digital Sales Score en de Digital Experience Score.

Strategy

Social Travel 30: Eindelijk weer op vakantie!

Meer gevaccineerden, hogere temperaturen, meer landen op groen. Hoe gaat het in de reisbranche? De opvallendste bevindingen uit de Social Travel 30.

Travel

Hoe maak je optimaal gebruik van het Google Merchant Center?

Het Google Merchant Center geeft een overzicht van hoe je productcatalogus ervoor staat. Met deze 5 tips gebruik je het Google Merchant Center optimaal. 

Online marketing
Premium

HEMA, Corendon en VodafoneZiggo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award

HEMA, Corendon en VodafoneZiggo zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2021. Net als vorig jaar presenteren de drie genomineerden op donderdag 2 december hun case tijdens een speciale online editie.

Analytics
Premium

Emerce E-Commerce: weglopende klanten bestrijden met AI

De helft van klanten die herhaalaankopen doen haken op een gegeven moment af. Met kunstmatige intelligentie kun je die klanten als het ware bij de les houden. Door in te schatten wanneer een volgende bestelling moet volgen. Zegt Sebastiaan Dalmeijer van Crunch Analytics bij Emerce E-Commerce.

Analytics

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy
Premium

Marketeer amper voorbereid op verdwijnen third party cookies

Het grootste gedeelte van het Nederlandse bedrijfsleven is ermee bekend dat de third-party cookie in de nabije toekomst gaat verdwijnen. Dat blijkt uit de DDMA Barometer 2021, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.

Analytics

Data-driven optimalisatie binnen SEA: vier experimenten met Google Ads

Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.

Online advertising
Premium

ING: Data biedt uitzenders nieuwe kansen voor groei

Data-analyse wordt naar verwachting binnen nu en vijf jaar het belangrijkste onderdeel van de uitzendorganisatie. Desondanks hebben data bij veel kleinere en middelgrote uitzendorganisaties nog geen prioriteit, signaleert het ING Economisch Bureau.

Recruitment
Premium

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het zogeheten THX Shopper Analytics platform. Dat monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 consumenten.

Analytics

Maak een succes van je Youtube channel met SEO

Wat is het belang van SEO voor online platformen en marketingtools? Een goed voorbeeld is SEO en Youtube! Hoe draagt […]

SEO

De belangrijkste trends en ontwikkelingen in marketingdata

Hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden? Bij het inrichten van je cloudplatform zijn de mogelijkheden legio. Welke tools zijn er en tegen welke beperkingen lopen organisaties aan?

Analytics
Premium

Inzendingen Customer Data Award 2021 geopend

Op 2 december 2021 wordt met de DDMA Customer Data Award 2021 voor de vijftiende keer de organisatie bekroond die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Cases kunnen tot en met 3 mei worden ingediend.

Analytics