More stories

Checklist: vijf veelgemaakte Google Analytics-fouten bij een migratie

Denk bij de migratie van je website niet alleen aan SEO, maar ook aan het juist instellen van Google Analytics. Als checklist: 5 zaken die vaak fout gaan.

Analytics

Hoe Univé zijn omnichannel analytics concreet maakt

Verzekeraar Univé ontwikkelt digital analytics door naar omnichannel analytics, om zo verzekerde klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal te bedienen. Remco Westerik neemt je mee in de aanpak en deelt zijn learnings en de valkuilen. De wens circuleert al jaren in de markt: een omnichannel aanpak waardoor alle bedrijfsprocessen op elkaar worden afgestemd en de klant altijd op een persoonlijke manier wordt bediend. Ongeacht het kanaal dat ze hiervoor gebruiken. De complexiteit in deze aanpak is groot.

Analytics

MKB Datalab biedt digitale hulp voor kleine Limburgse ondernemingen

Het MKB Datalab Limburg is deze week geopend. Ondernemers die willen digitaliseren, zeker als ze iets willen doen met data, kunnen voor advies en ondersteuning terecht bij het lab.  Het lab brengt de mogelijkheden in kaart en biedt trainingen en masterclasses aan. Het traject is gratis. Voor een eventueel vervolgtraject wordt de ondernemer doorverwezen naar relevante marktpartijen.

Analytics

Google Analytics 4: Waarom, wanneer en hoe te starten

Google Analytics gaat drastisch veranderen. Na twee decennia heeft het huidige Google Analytics zijn maximum bereikt en komt Google met een nieuwe versie. Deze versie is nu beschikbaar onder de naam Google Analytics 4 (voorheen Google Analytics App + Web). Voor gebruikers een mooie ontwikkeling die veel nieuwe toepassingen en rapporten biedt. Maar om dit mogelijk te maken verandert Google veel onder de motorkap – een ontwikkeling waar je in mee zal moeten gaan, want op termijn vervangt de nieuwe versie de huidige volledig.

Analytics

Vincent Hoogsteder (Objective): ‘We zijn als bedrijf op alle fronten transparant’

Data kan bedrijven helpen. Maar vaak wordt daar nog beperkt gebruik van gemaakt. Objective wil daar verandering in brengen. “Er zijn vaak maar weinig mensen binnen een bedrijf die echt blij zijn om data te gebruiken. Dat willen we veranderen. We willen zorgen dat data een grotere impact heeft binnen bedrijven. Dat is onze core missie”, aldus CEO Vincent Hoogsteder.

Analytics

DML!: Datalab Pon mag vrij experimenteren

In de toekomst zal vooral worden gekeken naar de duurzaamheid van mobiliteit. Denk deelauto’s en deelscooters. “Om die markt goed te kunnen analyseren hebben we veel data nodig.”

Analytics

UvA opent nieuw Data Science Centre

Bij de Universiteit van Amsterdam staat een nieuw Data Science Centre (DSC) in de startblokken om bij te dragen aan de innovatie, verspreiding en kruisbestuiving van datawetenschap in en tussen alle faculteiten.

Data

Talpa Network maakt direct response effect van radiocommercials meetbaar

De direct response van een radiospot is voortaan goed meetbaar en optimaliseerbaar dankzij een nieuwe methodiek. Talpa Network claimt een uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot.

Analytics

Tableau en Einstein Analytics fuseren

Tableau Software gaat Einstein Analytics van Salesforce integreren in zijn software. De teams die aan de software werken worden zelfs samengevoegd. Einstein Analytics zal dan ook verdergaan onder de naam Tableau CRM.

Marketing

Google analytics set-up bij een redesign

Bij een redesign van een website krijgen we vaak de vraag of het handig is om in een nieuwe Google Analytics property te beginnen.

Analytics

Vijf veelvoorkomende fouten in Google Analytics

Google Analytics is dé tool om je (online) marketing inspanningen beter te begrijpen, beoordelen en te optimaliseren.

Analytics

Is Google Analytics App + Web al compleet? Ecommerce reporting is nu beschikbaar

Google is vol aan het inzetten op App + Web. We zagen een aantal ontwikkelingen elkaar in een rap tempo opvolgen.

Analytics

Prescriptive analytics: wat houdt brede adoptie tegen?

Prescriptive analytics is het datagedreven antwoord op de vraag ‘wat nu?’. Hoewel de term al jaren rondgaat, blijft brede implementatie uit. Daardoor worden kansen gemist.

Marketing

Datavisualisatie en retargeting populair bij kleine bedrijven

Het Nederlandse bedrijfsleven weet data beter om te zetten in bruikbare inzichten, zo blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties werden ondervraagd.

Analytics

The Data Agency neemt Invicta over

The Data Agency, bestaande uit de merken EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID, neemt Invicta over. Daarmee versterkt het bedrijf zijn expertise op het gebied van database management.

Marketing