More stories

LinkedIn op zwart in Rusland

LinkedIn kan niet langer worden gebruikt in Rusland. Dat bevestigt het sociale netwerk zelf in een persverklaring. Miljoenen Russische gebruikers kunnen niet meer bij hun gegevens omdat LinkedIn weigerde persoonsgegevens in Rusland zelf op te slaan.

B2B Digital

Microsoft wil EU tegemoet komen bij overname LinkedIn

Microsoft wil de EU tegemoet komen bij de overname van LinkedIn. Europa doet momenteel nog onderzoek naar de overname en zal pas op 6 december zijn goedkeuring kunnen verlenen.

B2B Digital

Erna Staals nieuwe directeur AutoTrack

Erna Staals wordt per 1 december de nieuwe directeur van de portalen AutoTrack en Carsom.

Online marketing

Het B2B-marketingonderzoek 2017: leadgeneratie belangrijkste focus

Wat zijn de trends op het gebied van B2B-marketing in 2017? Waar ligt de focus en waar gaan B2B-marketeers in 2017 mee aan de slag? Voor het tweede jaar op rij lanceren we het B2B-marketingonderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. In dit artikel lees je de belangrijkste resultaten.

B2B Digital

Marketeer zoekt naar interactieve vormen van ebook en whitepaper

Met name binnen de contentmarketing voor B2B-bedrijven worden whitepapers en ebooks nog vaak ingezet. Marketeers zoeken echter naar de meer interactieve alternatieven, blijkt uit onderzoek.

Contentmarketing
Premium

Hoe geschikt is een SaaS e-commerceplatform voor B2B?

Nu B2B-bedrijven de stap naar e-commerce zetten, hopen e-commerceplatformen zich in de kijker te spelen. Onder hen zijn ook een hoop Software-as-a-service (SaaS) platformen. Wat zijn daarvan eigenlijk de voor- en nadelen?

E-commerce platforms

LinkedIn groeit naar 467 miljoen leden

LinkedIn heeft inmiddels 467 miljoen leden, 18 procent meer dan een jaar terug. In het derde kwartaal trok de site 106 miljoen bezoekers per maand. Zestig procent daarvan komt via smartphones.

B2B Digital

Chatapp Line gaat de zakelijke markt op

Chatapp Line verlegt de koers luttele maanden na de beursgang. Het Japanse bedrijf heeft plannen aangekondigd om de zakelijke markt te bedienen.

B2B Digital

Leadboxer: van Big naar Betekenisvolle Data

Een beetje bedrijf verzamelt data uit het website-, e-mail- en social verkeer. Leadboxer maakt het vervolgens mogelijk om uit die berg informatie sales leads te halen, vertelt Wart Fransen.

Analytics

Endeit investeert in industriële webwinkel

Investeringsmaatschappij Endeit Capital investeert in het Duitse e-commerceplatform Contorion voor industrieel onderhouds- en reparatiemateriaal. “Een megamarkt”, aldus Endeits Martijn Hamann. “Niet eerder hadden we zo’n grote markt in ons portfolio.”

Duitsland

Hoe je video inzet voor elke stap in de B2B-salesfunnel

Video’s maken het gemakkelijk om vertrouwen te krijgen in je merk waardoor de bezoekers van je website sneller een aankoopbeslissing kunnen maken. Hierbij spreken de cijfers voor zich: maar liefst 96 procent van de B2B-bedrijven is bezig met video content marketing.

B2B Digital

Welke rol gaan chatbots spelen voor B2B-bedrijven?

Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?

B2B Digital

Moederbedrijf Werkspot koopt Duits MyHammer

HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.

Duitsland

eFocus verandert naam in Valtech

Digital agency eFocus neemt afscheid van zijn naam en neemt die van de nieuwe eigenaar aan: Valtech. De naamsverandering vindt vandaag plaats.

B2B Digital

B2B-producenten: tijd voor de sprong naar e-commerce

Dat retailers e-commerce hebben omarmd, is wel duidelijk. Maar voor de producenten van bijvoorbeeld onderdelen van kippenslachtmachines of afvulsystemen voor frisdrank lag het tot voor kort minder voor de hand om een webshop te starten.

E-commerce platforms