More stories

Marketeer zoekt naar interactieve vormen van ebook en whitepaper

Met name binnen de contentmarketing voor B2B-bedrijven worden whitepapers en ebooks nog vaak ingezet. Marketeers zoeken echter naar de meer interactieve alternatieven, blijkt uit onderzoek.

Contentmarketing
Premium

Hoe geschikt is een SaaS e-commerceplatform voor B2B?

Nu B2B-bedrijven de stap naar e-commerce zetten, hopen e-commerceplatformen zich in de kijker te spelen. Onder hen zijn ook een hoop Software-as-a-service (SaaS) platformen. Wat zijn daarvan eigenlijk de voor- en nadelen?

E-commerce platforms

LinkedIn groeit naar 467 miljoen leden

LinkedIn heeft inmiddels 467 miljoen leden, 18 procent meer dan een jaar terug. In het derde kwartaal trok de site 106 miljoen bezoekers per maand. Zestig procent daarvan komt via smartphones.

B2B Digital

Chatapp Line gaat de zakelijke markt op

Chatapp Line verlegt de koers luttele maanden na de beursgang. Het Japanse bedrijf heeft plannen aangekondigd om de zakelijke markt te bedienen.

B2B Digital

Leadboxer: van Big naar Betekenisvolle Data

Een beetje bedrijf verzamelt data uit het website-, e-mail- en social verkeer. Leadboxer maakt het vervolgens mogelijk om uit die berg informatie sales leads te halen, vertelt Wart Fransen.

Analytics

Endeit investeert in industriële webwinkel

Investeringsmaatschappij Endeit Capital investeert in het Duitse e-commerceplatform Contorion voor industrieel onderhouds- en reparatiemateriaal. “Een megamarkt”, aldus Endeits Martijn Hamann. “Niet eerder hadden we zo’n grote markt in ons portfolio.”

Duitsland

Hoe je video inzet voor elke stap in de B2B-salesfunnel

Video’s maken het gemakkelijk om vertrouwen te krijgen in je merk waardoor de bezoekers van je website sneller een aankoopbeslissing kunnen maken. Hierbij spreken de cijfers voor zich: maar liefst 96 procent van de B2B-bedrijven is bezig met video content marketing.

B2B Digital

Welke rol gaan chatbots spelen voor B2B-bedrijven?

Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?

B2B Digital

Moederbedrijf Werkspot koopt Duits MyHammer

HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.

Duitsland

eFocus verandert naam in Valtech

Digital agency eFocus neemt afscheid van zijn naam en neemt die van de nieuwe eigenaar aan: Valtech. De naamsverandering vindt vandaag plaats.

B2B Digital

B2B-producenten: tijd voor de sprong naar e-commerce

Dat retailers e-commerce hebben omarmd, is wel duidelijk. Maar voor de producenten van bijvoorbeeld onderdelen van kippenslachtmachines of afvulsystemen voor frisdrank lag het tot voor kort minder voor de hand om een webshop te starten.

E-commerce platforms

Sqetch opent marktplaats voor kledingproductie

Startup Sqetch stelt zijn marktplaats wat verder open zodat fabrikanten, leveranciers en designers nu gratis berichten naar elkaar kunnen sturen. “We hebben tweeduizend geregistreerde gebruikers, dus er is duidelijk een markt”, zegt medeoprichter Wouter de Roy van Zuidewijn.

Cross Border

Infographic: wat sociale media voor B2B kunnen betekenen

Sociale media en B2B, het lijkt een uitdagende combinatie, maar vergis je niet: de helft van B2B bedrijven ziet resultaat: vijftig procent geeft aan dat ze hun marketinguitgaven hebben kunnen verlagen, 58 procent zegt dat ze beter vindbaar zijn geworden via zoekmachines en 77 procent zag meer bezoekersverkeer.

B2B Digital

Thuiswinkel.org met B2B-keurmerk

Thuiswinkel.org brengt een keurmerk uit dat specifiek is bedoeld voor webshops die zich richten op de zakelijke markt. Winkeleigenaren moeten zich eerst laten certificeren alvorens het keurmerk te mogen voeren.

B2B Digital

Bouwplatform GenieBelt haalt 2 miljoen euro op

GenieBelt, het nieuw bedrijf van oud Just Eat-CEO Klaus Nyengaard, heeft 2 miljoen euro opgehaald, geld dat zal worden besteed aan de marketing van het B&B-platform.

B2B Digital