More stories

Endeit investeert in industriële webwinkel

Investeringsmaatschappij Endeit Capital investeert in het Duitse e-commerceplatform Contorion voor industrieel onderhouds- en reparatiemateriaal. “Een megamarkt”, aldus Endeits Martijn Hamann. “Niet eerder hadden we zo’n grote markt in ons portfolio.”

Duitsland

Hoe je video inzet voor elke stap in de B2B-salesfunnel

Video’s maken het gemakkelijk om vertrouwen te krijgen in je merk waardoor de bezoekers van je website sneller een aankoopbeslissing kunnen maken. Hierbij spreken de cijfers voor zich: maar liefst 96 procent van de B2B-bedrijven is bezig met video content marketing.

B2B Digital

Welke rol gaan chatbots spelen voor B2B-bedrijven?

Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?

B2B Digital

Moederbedrijf Werkspot koopt Duits MyHammer

HomeAdvisor International, het moederbedrijf van klussenmarktplaats Werkspot.nl, koopt de meerderheid van de aandelen van de Duitse branchegenoot MyHammer.

Duitsland

eFocus verandert naam in Valtech

Digital agency eFocus neemt afscheid van zijn naam en neemt die van de nieuwe eigenaar aan: Valtech. De naamsverandering vindt vandaag plaats.

B2B Digital

B2B-producenten: tijd voor de sprong naar e-commerce

Dat retailers e-commerce hebben omarmd, is wel duidelijk. Maar voor de producenten van bijvoorbeeld onderdelen van kippenslachtmachines of afvulsystemen voor frisdrank lag het tot voor kort minder voor de hand om een webshop te starten.

E-commerce platforms

Sqetch opent marktplaats voor kledingproductie

Startup Sqetch stelt zijn marktplaats wat verder open zodat fabrikanten, leveranciers en designers nu gratis berichten naar elkaar kunnen sturen. “We hebben tweeduizend geregistreerde gebruikers, dus er is duidelijk een markt”, zegt medeoprichter Wouter de Roy van Zuidewijn.

Cross Border

Infographic: wat sociale media voor B2B kunnen betekenen

Sociale media en B2B, het lijkt een uitdagende combinatie, maar vergis je niet: de helft van B2B bedrijven ziet resultaat: vijftig procent geeft aan dat ze hun marketinguitgaven hebben kunnen verlagen, 58 procent zegt dat ze beter vindbaar zijn geworden via zoekmachines en 77 procent zag meer bezoekersverkeer.

B2B Digital

Thuiswinkel.org met B2B-keurmerk

Thuiswinkel.org brengt een keurmerk uit dat specifiek is bedoeld voor webshops die zich richten op de zakelijke markt. Winkeleigenaren moeten zich eerst laten certificeren alvorens het keurmerk te mogen voeren.

B2B Digital

Bouwplatform GenieBelt haalt 2 miljoen euro op

GenieBelt, het nieuw bedrijf van oud Just Eat-CEO Klaus Nyengaard, heeft 2 miljoen euro opgehaald, geld dat zal worden besteed aan de marketing van het B&B-platform.

B2B Digital

Groeigeld voor online supply chain platform Tradecloud

Regionale ontwikkelingsmaatschappij voor Zuid-Holland InnovationQuarter en Paul van Keep, medeoprichter van Exact Software, stoppen geld in Tradecloud, een online supply chain platform voor productiebedrijven en technische groothandels.

B2B Digital

Belang kwaliteit B2B-data blijft maar toenemen – wat te doen?

De verwachtingen van marketing automation zijn groot. Het is echter goed realistisch te blijven: de automatisering van marketing is namelijk geen kant-en-klaar wondermiddel. Die staat en valt bij de data en kwaliteit ervan. Hoe speel je hierop in?

Marketing automation

Interview: Ronald Egas over zijn Werkspot

Een platform voor mensen met twee linkerhanden: Werkspot. “Een website waar je klussen kunt uitbesteden, van reparaties tot verbouwen of tuinieren”, vertelt CEO Ronald Egas aan 7 Ditches TV.

Disruptie

Nieuwe marktplaats voor gesaneerde windmolens

Er komt een webwinkel speciaal voor afgedankte windmolens en onderdelen. Veel energiebedrijven breken hun turbines af omdat de subsidietermijn van tien tot vijftien jaar afloopt of omdat grotere exemplaren gewenst zijn. Die turbines zijn echter nog heel goed te gebruiken.

B2B Digital

E-commerce volgens Centralpoint: B2C-standaard in een B2B-omgeving

Terwijl veel B2B-bedrijven nog worstelen met e-commerce, zijn er ook die al jaren succesvol online verkopen. Centralpoint bestaat dit jaar vijftien jaar en zet voor het eerst meer dan 100 miljoen euro om. Welke ontwikkeling maakt deze online aanbieder van IT-producten door? Over een B2C-aanpak in een B2B-omgeving.

B2B Digital