More stories

Infographic: wat sociale media voor B2B kunnen betekenen

Sociale media en B2B, het lijkt een uitdagende combinatie, maar vergis je niet: de helft van B2B bedrijven ziet resultaat: vijftig procent geeft aan dat ze hun marketinguitgaven hebben kunnen verlagen, 58 procent zegt dat ze beter vindbaar zijn geworden via zoekmachines en 77 procent zag meer bezoekersverkeer.

B2B Digital

Thuiswinkel.org met B2B-keurmerk

Thuiswinkel.org brengt een keurmerk uit dat specifiek is bedoeld voor webshops die zich richten op de zakelijke markt. Winkeleigenaren moeten zich eerst laten certificeren alvorens het keurmerk te mogen voeren.

B2B Digital

Bouwplatform GenieBelt haalt 2 miljoen euro op

GenieBelt, het nieuw bedrijf van oud Just Eat-CEO Klaus Nyengaard, heeft 2 miljoen euro opgehaald, geld dat zal worden besteed aan de marketing van het B&B-platform.

B2B Digital

Groeigeld voor online supply chain platform Tradecloud

Regionale ontwikkelingsmaatschappij voor Zuid-Holland InnovationQuarter en Paul van Keep, medeoprichter van Exact Software, stoppen geld in Tradecloud, een online supply chain platform voor productiebedrijven en technische groothandels.

B2B Digital

Belang kwaliteit B2B-data blijft maar toenemen – wat te doen?

De verwachtingen van marketing automation zijn groot. Het is echter goed realistisch te blijven: de automatisering van marketing is namelijk geen kant-en-klaar wondermiddel. Die staat en valt bij de data en kwaliteit ervan. Hoe speel je hierop in?

Marketing automation

Interview: Ronald Egas over zijn Werkspot

Een platform voor mensen met twee linkerhanden: Werkspot. “Een website waar je klussen kunt uitbesteden, van reparaties tot verbouwen of tuinieren”, vertelt CEO Ronald Egas aan 7 Ditches TV.

Disruptie

Nieuwe marktplaats voor gesaneerde windmolens

Er komt een webwinkel speciaal voor afgedankte windmolens en onderdelen. Veel energiebedrijven breken hun turbines af omdat de subsidietermijn van tien tot vijftien jaar afloopt of omdat grotere exemplaren gewenst zijn. Die turbines zijn echter nog heel goed te gebruiken.

B2B Digital

E-commerce volgens Centralpoint: B2C-standaard in een B2B-omgeving

Terwijl veel B2B-bedrijven nog worstelen met e-commerce, zijn er ook die al jaren succesvol online verkopen. Centralpoint bestaat dit jaar vijftien jaar en zet voor het eerst meer dan 100 miljoen euro om. Welke ontwikkeling maakt deze online aanbieder van IT-producten door? Over een B2C-aanpak in een B2B-omgeving.

B2B Digital

Wat is de status van personalisatie in B2B e-commerce?

In 2014 kwamen onderzoekers van Gartner met een klinkende voorspelling: in 2018 zal 70 procent van de B2B e-commercesites ten minste voor een deel zijn gepersonaliseerd. Het content management systeem of e-commerceplatform is dan geïntegreerd met technologie die functies of content in de site afstemt op het individu. Waarom zouden B2B-bedrijven hiervoor kiezen? En hoe ver zijn ze inmiddels?

CMS

Grootschalig online inkopen kan nu ook bij Albert Heijn

Albert Heijn heeft samen met ProActive een zogenoemde webshopkoppeling gerealiseerd, waardoor men rechtstreeks vanuit het inkooppakket van ProActive bestellingen kan plaatsen bij ah.nl. De eerste klanten gaan hier in een pilot mee aan de slag.

B2B Digital

Recordomzet voor LinkedIn

LinkedIn sluit zijn laatste kwartaal als zelfstandige onderneming af met een recordomzet van 932,7 miljoen dollar, tegen 712 miljoen een jaar geleden. Analisten hadden op minder gerekend. Wel is het verlies toegenomen naar 119 miljoen dollar, tegen 67,7 miljoen een jaar geleden.

B2B Digital

Doek valt voor WhatsApp dashboard Watermelon

De Utrechtse startup Watermelon is failliet nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd.

B2B Digital

Infoplaza neemt activiteiten van Meteovista over

Infoplaza, het bedrijf achter Weerplaza.nl, neemt de zakelijke platformen en activiteiten over van Meteovista. Op die manier hoopt men één van de belangrijkste leveranciers van weerinformatie voor zakelijke oplossingen in Nederland te worden.

B2B Digital

Dentsu neemt B2B advertentiebedrijf over

Reclamereus Dentsu neemt voor een onbekend bedrag Gyro over, een van de grootste advertentiebedrijven op het gebied van B2B.

B2B Digital

Betere aankoopbegeleiding bij ZZP Pensioen met marketing automation

Wat als blijkt dat de online content – en daarmee het product – zo ingewikkeld is dat de conversie achterblijft? Met die uitdaging kampte verzekeraar Loyalis. Voor de verkoop van het online ZZP-pensioenproduct moest de doelgroep onder meer met marketing automation beter worden begeleid in het aankoopproces. De casus werd onlangs beloond met een zilveren Dutch Interactive Award.

Marketing automation