More stories

Succesvolle contentmarketing in de advocatuur

Met de inzet van content marketing weet advocatenkantoor Kennedy van der Laan hun advocaten aan het werk te krijgen. “Advocaten weten niet hoeveel content ze al produceren, zoals de cursussen en presentaties die ze geven. Die kan je heel gemakkelijk op een andere manier hergebruiken”, zegt Albert Jan Huisman, marketing director sinds 2011 en spreker over B2B content marketing.

B2B Digital

‘B2B ziet online marketing onterecht over het hoofd’

Directeur Herbert Pesch van Evident ziet nog te vaak dat het digitale kanaal bij grote, industriële en agri-ondernemingen een ondergeschoven kindje is. De website is niets meer dan een digitale folders en het salesapparaat werkt compleet gescheiden van het online kanaal. “Hun online marketing moet gaan om het integreren van de nieuwe kanalen om sterker te zijn dan hun concurrent.”

B2B Digital

B2B mag search niet vergeten

B2B marketeers doen relatief weinig met zoekadvertenties. Dat kun je ze ook moeilijk kwalijk nemen: een leverancier van een apparaat dat tonnen kost verwacht je niet bij Google. Maar onderzoek wijst uit dat grote spelers als Dell en Siemens wel degelijk een deel van hun advertentiebudget besteden aan zoekadvertenties.

B2B Digital

‘B2B online groeit harder dan B2C’

B2B e-commerce groeit harder dan B2C. Dat stelt Epsilon in zijn 2014 Multichannel Trend Report. Online B2B groeide tussen 2011 en 2013 met 8 procent, en vormt twee derde van alle online verkopen (64 procent).

B2B Digital

Forrester: analyse b2b-klanten kan veel beter

Marketeers moeten meer doen om hun b2b-klanten te begrijpen. Dat stelt Forrester Research in een nieuwe studie. Uit een enquête onder tweehonderd b2b-marketeers blijkt dat maar tien procent gebruik maakt van data-analyses om betere profielen van klanten samen te stellen. Dertig procent geeft toe dat de analyses niet effectief zijn.

B2B Digital

LinkedIn koopt B2B marketingbedrijf Bizo

LinkedIn heeft B2B-marketingplatform Bizo overgenomen voor 175 miljoen dollar, zijn tweede acquisitie dit jaar na de overname van databedrijf Bright in februari.

B2B Digital

Peak Capital investeert in TradeCloud

TradeCloud krijgt financiering van investeringsfonds Peak Capital. Het fonds neemt daartoe een minderheidsbelang in de logistieke clouddienst. Het groeikapitaal wordt gebruikt voor het opschalen van sales- & marketingactiviteiten en verbreding van de functionaliteit.

B2B Digital

Marketeers worstelen met content marketing

Ondanks hogere budgetten worstelen B2B marketeers met content marketing. Volgens een nieuwe studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute is meer dan de helft van de respondenten ‘ietwat tevreden’ over content marketing, maar enthousiast klinkt het niet.

B2B Digital

B2B-marketing: is LinkedIn het ideale platform?

In een zoektocht naar het juiste platform voor een nieuwe B2B-campagne vestigt de marketeer gevoelsmatig zijn hoop op LinkedIn. Op een zakelijk platform moet ongetwijfeld de doelgroep, de business professional, worden gevonden. Maar wat is de werkelijke potentie van dit netwerk?

B2B Digital

Walmart begint online marktplaats voor leveranciers

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart begint een eigen advertentiemarktplaats, maar dan alleen voor zijn leveranciers. Via Walmart Exchange kunnen zij advertenties inkopen, maar ook gegevens uit onder meer sociale media raadplegen.

Analytics

ProSpex neemt online marketing specialist Webtraders over

B2B-leadgeneratiebedrijf ProSpex neemt online marketingspecialist Webtraders over. Laatstgenoemde zal verder gaan onder de naam ProSpex Online Marketing. Op die manier moet het eerste fullservice multichannel B2B-leadgeneratiebureau ontstaan waarin alle direct marketing disciplines onder één dak zijn samengebracht.

B2B Digital

Bouwmarkten en webshops concurrent voor bouwgroothandels

Circa de helft van de bouwmaterialen wordt op locatie bezorgd na bestelling via internet (13 procent) of via de telefoon (36 procent). Koplopers in online bestellen zijn de installateurs, die bijna 40 procent via webshops bestellen, terwijl stukadoors en schilders dat slechts met 2 á 3 procent van hun bestellingen doen.

B2B Digital

B2B en content: de kracht van het whitepaper

De conversie-optimalisatie en persuasieve technieken zoals we die kennen in de B2C-benadering hebben een veel minder direct effect in een B2B-markt. In deze long sales cycle speelt content daarom een steeds grotere rol.

B2B Digital

Infographic: Google Plus B2B marketing

Google Plus lijkt steeds belangrijker te worden als het gaat om B2B marketing, meer nog dan Facebook of Twitter. De verwachting is dat over vijf jaar nagenoeg elk bedrijf een Google Plus-pagina heeft en men dus moeilijk kan achterblijven. Vandaar deze gids voor Google Plus B2B marketing.

B2B Digital

Wat B2B marketeers niet van B2C moeten leren

Al enige tijd wordt gesteld dat B2B en B2C marketing naar elkaar toe groeien, en B2B marketeers de principes van B2C zouden moeten omarmen. Maar tussen B2B en B2C blijven nu eenmaal grote verschillen bestaan, stelt Shari Johnston, hoofd Integrated Marketing bij Demandbase.

B2B Digital