More stories

Subsidie voor innovatieve software voor boeren en loonwerkers

Het project Innovatieve Datauitwisseling in de Agrarische Keten (IDAK) van Crop-R krijgt een bijdrage van bijna 30.000 euro van de provincie Groningen. Met de nieuwe software kunnen boeren en loonwerkers eenvoudig teeltinformatie over landbouwpercelen uitwisselen.

B2B Digital

Bitcoin ook voor B2B?

Het zijn rumoerige tijden voor Bitcoin. De koers van de virtuele munt is gemeten over een jaar behoorlijk gekelderd en met grote regelmaat zijn er schandalen. Maar wie de tijdelijke effecten even negeert, ziet aan de horizon ook flink wat kansen liggen. Ook voor de online B&B markt.

B2B Digital

Klantverwijzingen belangrijk voor B2B

Verwijzingen via bijvoorbeeld sociale media of e-mail leiden tot de beste conversie van klanten voor B2B-merken. Dat concludeert Implisit na onderzoek onder vijfhonderd Amerikaanse bedrijven.

B2B Digital

De nieuwe marketeer: marketing geen kostenpost meer (1)

Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.

Marketing

Social Conference: Veranderende netwerken in tijden van ‘Social Selling’

LinkedIn heeft in Nederland inmiddels al meer dan 5 miljoen leden en wereldwijd komt daar elke twee seconden een nieuw lid bij. Marcel Molenaar, hoofd marketingoplossingen van LinkedIn Benelux, vertelt op The Social Conference donderdag meer over de mogelijkheden van het platform.

B2B Digital

B2B online wereldwijd naar 6,7 biljoen dollar

B2B onlineverkopen in de VS groeien naar 1,9 biljoen dollar in 2020. Maar China overtroeft de VS met 2,1 biljoen. Dat voorspelt onderzoeksbureau Frost & Sullivan.

B2B Digital

LinkedIn wordt grote banensite

LinkedIn begint steeds meer een banensite te worden met inmiddels 3 miljoen vermeldingen, tien keer zoveel als een jaar geleden. Het sociale netwerk telt nu 347 miljoen geregistreerde gebruikers. Dat waren er 331 miljoen een jaar terug.

B2B Digital

Kantoorreuzen Staples en Office Depot gaan samen

Staples koopt zijn grootste rivaal Office Depot voor 6,3 miljard dollar. De B2B ketens hebben gezamenlijk 4000 winkels en een jaarlijkse omzet van 35 miljard dollar. Samen staan de bedrijven sterker tegen Amazon en meer traditionele retailers.

B2B Digital

App helpt MKB op buitenlandse markten

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de app NL exporteert gelanceerd. Die is gemaakt voor startende en ervaren ondernemers met grensverleggende ambities. De app biedt snel en eenvoudig actuele land specifieke informatie en geeft toegang tot lokale netwerken en adviezen.

B2B Digital

Meer geld naar online B2B-marketing

B2B-bedrijven gaan het komende jaar meer geld uitgeven aan online marketing. Dat blijkt uit een rapport van Forrester. Ruim de helft gaat het budget verhogen. Slechts 8 procent gaat minder uitgeven.

B2B Digital

Aanbestedingsplatforms naar Europese Rechter voor TenderNed

Vier Nederlandse aanbestedingsplatforms stappen binnenkort samen met platforms uit vijftien landen naar het Europese Gerecht (ECG) in Luxemburg, nu de Europese Commissie hun klacht over onrechtmatige Nederlandse staatssteun aan het platform TenderNed heeft afgewezen.

B2B Digital

Mobiel onmisbaar in B2B marketing

Volgens de Radicati Group zal in 2018 tachtig procent van de e-mail gebruikers hun mail lezen op een mobiel apparaat, dat wil zeggen: ook zakelijke mail. B2C merken hebben dat allang begrepen. Zo heeft de site Savings.com zijn omzet met duizend procent kunnen verhogen door een mobiele strategie uit te rollen, maar B2B blijft merkwaardig genoeg nog wat achter.

B2B Digital

‘Eerste sociale veiling voor zware machines’

Indoogoo, een B2B-marktplaats voor zware machines, claimt ’s werelds eerste sociale online veiling te hebben ontwikkeld. Die moet de industriële sector ‘op zijn kop zetten’, zo beloven de initiatiefnemers.

B2B Digital

‘Retargeting werkt niet voor B2B’

Regargeting, de techniek waarbij eerder bekeken advertenties opnieuw geserveerd worden, werkt niet voor B2B. Dat schrijft Peter Isaacson, marketingdirecteur van Demandbase, bij AdAge. ‘Wat je ook van regargeting mag denken, het werkt voor consumenten, niet voor zakelijke gebruikers.’

B2B Digital

Wat willen B2B inkopers zoal lezen? (infographic)

Wat vinden bedrijven die online bestellingen doen bij B2B ondernemingen eigenlijk de belangrijkste informatiekanalen? Die vraag werd gesteld door Eccolo Media aan honderd inkopers. Niet verrassend antwoordt 57 procent brochures en data sheets, gevolgd door e-mails, white papers en case studies. eBooks en podcasts worden minder op prijs gesteld. Opmerkelijk: inkopers nemen hun beslissing vaak maar op basis van twee tot vijf bronnen.

B2B Digital