Yandex vestigt B2B Big Data divisie in Amsterdam
De Russische zoekgigant Yandex vestigt een B2B Big Data divisie in Amsterdam. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend op het congres Le Web.
De Russische zoekgigant Yandex vestigt een B2B Big Data divisie in Amsterdam. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend op het congres Le Web.
Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commerce sites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.
Een gedocumenteerde contentstrategie ontbreekt bij veel B2B marketeers, omzet genereren is minder belangrijk dan het aantrekken van nieuwe klanten en validatie van marketingcampagnes is een uitdaging. Een paar bevindingen uit het jaarlijkse B2B Content Marketing Report, dat een dezer dagen verscheen. Webbiquity selecteerde veertien aandachtspunten.
De omzet van Bidvest Deli XL is voor bijna 90 procent afkomstig van het platform delixl.nl. De grote hoeveelheden transacties en repeterende aankopen – 4,5 miljoen artikelen per maand – vragen om een zeer datagedreven aanpak om greep te krijgen op het vluchtige website bezoek van de klant. E-commerce manager Niek Sanders vertelt er meer over op Emerce Engage.
s een omslag gaande in het marketingvak. De vroeger strikt gevolgde business to business (B2B) of business to consumer (B2C) strategie raakt over zijn houdbaarheidsdatum. Focussen op de actuele behoefte van iedere individuele klant – zakelijk of privé – is de komende jaren een grote uitdaging. Drukwerkdeal.nl maakt sinds een half jaar de omslag naar B2U: business to you. Sylvia Vroklage praat er volgende week over, op Emerce Engage.
IBM lanceert woensdag zijn nieuwste B2B e-commerceplatform, gebaseerd op de technologie die ook ten grondslag ligt aan de WebSphere e-commercesoftware.
Toegegeven: LinkedIn is niet sexy, zoals Twitter en Facebook dat zijn. Maar vergis je niet: LinkedIn is het platform voor B2B. Kijk alleen al naar de cijfers: er zijn 332 miljoen gebruikers, waarvan 40 procent dagelijks inlogt.
49 procent van B2B-kopers zegt liever zakelijke aankopen te doen bij een B2C-website, omdat die veelal meer mogelijkheden biedt. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture.
De onlineverkopen van kantoorretailer Staples zijn met 9 procent gestegen in het derde kwartaal van 2014, maar de omzet daalde met 2,5 procent naar 5,96 miljard dollar. Daarom worden nog dit jaar 170 locaties gesloten.
Toegegeven: het is niet makkelijk, aandacht trekken van potentiële klanten waarmee je nog niet eerder hebt gecorrespondeerd. Maar hoe kom je binnen zonder de indruk achter te laten van een luidruchtige stofzuigerverkoper? Heather Morgan waarschuwt bij Business 2 Community voor vijf foute e-mail marketing tactieken.
De integrale aanpak van het digitale landschap gaat een van de belangrijkste B2B-trends van 2015 worden, dat is mijn voorspelling. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we de persoonlijke benadering niet uit het oog verliezen in al dat digitale geweld.
Content Marketing Institute en MarketingProfs hebben vijfde studie onder de titel B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends—North America uitgebracht, die ondanks de sterke nadruk op Noord Amerika een aantal interessante trends weergeeft. Daaruit valt af te leiden dat B2B-marketeers in sommige opzichten nog een lange weg hebben te gaan. Het meten van rendement lijkt het grootste obstakel.
De Chinese internetgigant Alibaba, amper 11 jaar oud, domineert de markt voor online B2B. Dat zegt Frost & Sullivan in een nieuwe studie.
Google wil het Ierse bedrijfsleven een duwtje in de rug geven door ondernemingen te adviseren over online export. Dat meldt The Independent. Al 2000 bedrijven zijn van advies voorzien.
Modeplatform Brandsdistribution.com, dat vanuit Italië kleding aan retailers verkoopt, wordt een echte marktplaats. Derden mogen het groothandelsplatform gebruiken om rechtstreeks kleding aan geïnteresseerden te verkopen.