More stories

B2B wacht digitale versnelling in 2015

De integrale aanpak van het digitale landschap gaat een van de belangrijkste B2B-trends van 2015 worden, dat is mijn voorspelling. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we de persoonlijke benadering niet uit het oog verliezen in al dat digitale geweld.

B2B Digital

Hoe vaart de B2B-marketeer?

Content Marketing Institute en MarketingProfs hebben vijfde studie onder de titel B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends—North America uitgebracht, die ondanks de sterke nadruk op Noord Amerika een aantal interessante trends weergeeft. Daaruit valt af te leiden dat B2B-marketeers in sommige opzichten nog een lange weg hebben te gaan. Het meten van rendement lijkt het grootste obstakel.

B2B Digital

Alibaba domineert online B2B markt

De Chinese internetgigant Alibaba, amper 11 jaar oud, domineert de markt voor online B2B. Dat zegt Frost & Sullivan in een nieuwe studie.

B2B Digital

Google geeft Ieren exportadvies

Google wil het Ierse bedrijfsleven een duwtje in de rug geven door ondernemingen te adviseren over online export. Dat meldt The Independent. Al 2000 bedrijven zijn van advies voorzien.

B2B Digital

Groothandel Brandsdistribution.com wordt marktplaats

Modeplatform Brandsdistribution.com, dat vanuit Italië kleding aan retailers verkoopt, wordt een echte marktplaats. Derden mogen het groothandelsplatform gebruiken om rechtstreeks kleding aan geïnteresseerden te verkopen.

B2B Digital

B2B-marketeers gaan meer met mobiel doen

B2B-marketeers gaan de komende maanden meer geld uitgeven aan mobiele marketing. De uitgaven gaan met 11 procent omhoog. Dat blijkt uit onderzoek van Venture Beat.

B2B Digital

Zakelijke dienstverleners groeien sneller met digitale marketing

Tien jaar geleden was de marketingmix eigenlijk best overzichtelijk. Je kon adverteren in kranten of magazines, radio- en TV commercials inzetten, brochures uitbrengen, direct mailings versturen en evenementen organiseren. Tegenwoordig is dat wel anders. Nu kun je gebruik maken van een scala online marketingtechnieken zoals e-mailmarketing, content marketing, zoekmachineoptimalisatie, bloggen, Google Adwords en sociale media. Dat stelt ons voor de uitdaging om de juiste digitale marketingmix te bepalen. Maar waarin moet je eigenlijk investeren?

B2B Digital

Nieuw platform Jaarbeurs wil bedrijven ‘digitaal verbinden’

Jaarbeurs lanceert B2B Digital 2020, een nieuw platform voor B2B-ondernemingen. Klanten kunnen er informatie en tips vinden over succesvol online zakendoen.

B2B Digital

Panasonic zet SAP CRM aan de kant

Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.

B2B Digital

B2B marketing trends 2015 (infographic)

MarketingProfs en het Content Marketing Institute hebben hun jaarlijkse onderzoek naar B2B content marketing afgesloten. Een kleine 1800 Amerikaanse B2B marketeers werd gevraagd naar de trends in 2015. Enkele bevindingen: 70 procent van de B2B marketeers creëren meer content dan een jaar geleden, slechts 21 procent slaagt erin om het rendement te meten. Sterk in opkomst: infographics.

B2B Digital

Sterk tekort aan B2B content marketeers

Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.

B2B Digital

Evident benoemt B2B-directeur

Internetbureau Evident uit Utrecht breidt de directie uit met Ferry Meijndert, die de focus van het bureau op het B2B-segment verder zal verdiepen.

B2B Digital

Miljoen euro met webshop bedrijfskleding

Proforto.nl is net iets meer dan een jaar oud, maar de webshop voor bedrijfskleding doet nu al tegen de miljoen euro omzet. “Op een markt van anderhalf miljard euro”, aldus een van de oprichters Jelle Gudden.

B2B Digital

Groothandel vraagt om innovatie impuls

Toenemende digitalisering en de mogelijkheden van internet zijn de belangrijkste aanknopingspunten voor vernieuwing in groothandels. Dat stelt ING in een nieuwe marktstudie. In het bijzonder voor handelsbedrijven met grote aantallen transacties en omvangrijke omzetvolumes is ICT succesbepalend.

B2B Digital

Webpower lanceert B2B-site

Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.

B2B Digital