More stories

Wat willen B2B inkopers zoal lezen? (infographic)

Wat vinden bedrijven die online bestellingen doen bij B2B ondernemingen eigenlijk de belangrijkste informatiekanalen? Die vraag werd gesteld door Eccolo Media aan honderd inkopers. Niet verrassend antwoordt 57 procent brochures en data sheets, gevolgd door e-mails, white papers en case studies. eBooks en podcasts worden minder op prijs gesteld. Opmerkelijk: inkopers nemen hun beslissing vaak maar op basis van twee tot vijf bronnen.

B2B Digital

Marktplaats Zakelijk lanceert platform voor zakelijke adverteerders

Marktplaats Zakelijk heeft haar online platform Marktplaatszakelijk.nl vernieuwd. Het handelsplatform biedt zakelijke klanten de mogelijkheid om elke gewenste doelgroep te bereiken, sales te genereren en naamsbekendheid te vergroten. De portal is gerealiseerd in samenwerking met eFocus en Shopworks.

B2B Digital

Google Plus voor B2B marketing (infographic)

Visitekaartjes worden minder belangrijk dan paginakliks, en sociale media spelen een belangrijke rol bij ‘zelfadverteren’, zeker voor B2B marketing. LinkedIn is het beste voorbeeld, maar Google Plus kan eveneens worden ingezet voor zelfpromotie. Een stappenplan in deze infographic.

B2B Digital

Zes hardnekkige B2B marketing mythes die je echt moet vergeten

Wat worden de goede voornemens van B2B bedrijven voor het nieuwe jaar? Vermoedelijk vele, want de uitdagingen lijken groter dan ooit. B2B online marketing is niet meer weg te denken, alleen heersen er nog altijd hardnekkige misverstanden, waarschuwt Tim Asimos, innovatiedirecteur van Circle S studio.

B2B Digital

Marketing automation en CRM kunnen niet zonder elkaar

Marketing automation wordt al gebruikt door een kwart van de B2B Fortune 500 ondernemingen en een belangrijk deel ervan is van plan om het in 2015 te gaan omarmen. Volgens Frank Paterno, marketingdirecteur bij Intelliverse/IntelliConnection, is het verstandig om marketing automation zoveel mogelijk te integreren met klantrelatiesystemen (CRM). Acht voordelen die deze integratie (kunnen) opleveren.

B2B Digital

Zo ziet de ideale online B2B klantreis er uit

Uit een onlangs verschenen studie van Forrester genaamd ‘Building The B2B Omni-Channel Commerce Platform Of The Future’, blijkt dat bijna de helft van B2B kopers zakelijke aankopen doet via B2C sites. Consumentensites hebben toch een streepje voor als het gaat om gemak en betrouwbaarheid. Wat de ideale online B2B klantreis moet zijn, legt Brian Walker van SAP dochter hybris software uit in Forbes.

B2B Digital

IBM en Apple rollen eerste zakelijke apps uit

Apple en IBM brengen vandaag de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions uit, zakelijke apps die geschikt zijn voor uiteenlopende clouddiensten. De toepassingen zijn bedoeld voor zakelijke klanten van IBM uit de bankwereld, detailhandel, verzekeringsbranche, de financiële dienstverlening en telecomsector, en voor overheden en luchtvaartmaatschappijen. De eerste afnemers zijn Citi, Air Canada, Sprint en Banorte.

Analytics

Yandex vestigt B2B Big Data divisie in Amsterdam

De Russische zoekgigant Yandex vestigt een B2B Big Data divisie in Amsterdam. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend op het congres Le Web.

Analytics

Informatievoorziening B2B-sites onder de maat

Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commerce sites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.

B2B Digital

Wat wordt de contentstrategie van B2B-marketeers?

Een gedocumenteerde contentstrategie ontbreekt bij veel B2B marketeers, omzet genereren is minder belangrijk dan het aantrekken van nieuwe klanten en validatie van marketingcampagnes is een uitdaging. Een paar bevindingen uit het jaarlijkse B2B Content Marketing Report, dat een dezer dagen verscheen. Webbiquity selecteerde veertien aandachtspunten.

B2B Digital

(Emerce Engage) Van massa naar persoonlijk

De omzet van Bidvest Deli XL is voor bijna 90 procent afkomstig van het platform delixl.nl. De grote hoeveelheden transacties en repeterende aankopen – 4,5 miljoen artikelen per maand – vragen om een zeer datagedreven aanpak om greep te krijgen op het vluchtige website bezoek van de klant. E-commerce manager Niek Sanders vertelt er meer over op Emerce Engage.

B2B Digital

(Emerce Engage) B2U: het nieuwe maatwerk voor klanten

s een omslag gaande in het marketingvak. De vroeger strikt gevolgde business to business (B2B) of business to consumer (B2C) strategie raakt over zijn houdbaarheidsdatum. Focussen op de actuele behoefte van iedere individuele klant – zakelijk of privé – is de komende jaren een grote uitdaging. Drukwerkdeal.nl maakt sinds een half jaar de omslag naar B2U: business to you. Sylvia Vroklage praat er volgende week over, op Emerce Engage.

B2B Digital

IBM lanceert e-commerce software voor B2B-markt

IBM lanceert woensdag zijn nieuwste B2B e-commerceplatform, gebaseerd op de technologie die ook ten grondslag ligt aan de WebSphere e-commercesoftware.

B2B Digital

Vijf redenen om LinkedIn niet te negeren

Toegegeven: LinkedIn is niet sexy, zoals Twitter en Facebook dat zijn. Maar vergis je niet: LinkedIn is het platform voor B2B. Kijk alleen al naar de cijfers: er zijn 332 miljoen gebruikers, waarvan 40 procent dagelijks inlogt.

B2B Digital

B2B-koper prefereert B2C-sites

49 procent van B2B-kopers zegt liever zakelijke aankopen te doen bij een B2C-website, omdat die veelal meer mogelijkheden biedt. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture.

B2B Digital