B2B: sociale media belangrijker dan mobiel
92 procent van B2B-marketeers gebruiken sociale media om content te delen. Maar mobiel verschijnt amper op de radar. Slechts 33 procent onderkent het belang daarvan, zo blijkt uit onderzoek van Regalix.
92 procent van B2B-marketeers gebruiken sociale media om content te delen. Maar mobiel verschijnt amper op de radar. Slechts 33 procent onderkent het belang daarvan, zo blijkt uit onderzoek van Regalix.
In hoeverre zijn de digitale B2C- en B2B-ervaring nog verschillend? Waar B2B vooral bekend staat om zijn productbeslissingen op basis van de ratio, wordt er in B2C veel meer aandacht besteed aan het persoonlijke. Entertainment, maar ook het dusdanig optimaliseren van de klantreis met data en profielinformatie dat die als prettig wordt ervaren. Is dat onderscheid nog wel terecht?
Hook biz, volgens eigen zeggen het eerste B2B sociale netwerk annex handelsplaats, komt naar Nederland. Hook biz maakt het voor bedrijven mogelijk om toegang te krijgen tot prospects, leads, projecten en tenders via de zakelijke beslissers in Nederland.
Het project Innovatieve Datauitwisseling in de Agrarische Keten (IDAK) van Crop-R krijgt een bijdrage van bijna 30.000 euro van de provincie Groningen. Met de nieuwe software kunnen boeren en loonwerkers eenvoudig teeltinformatie over landbouwpercelen uitwisselen.
Het zijn rumoerige tijden voor Bitcoin. De koers van de virtuele munt is gemeten over een jaar behoorlijk gekelderd en met grote regelmaat zijn er schandalen. Maar wie de tijdelijke effecten even negeert, ziet aan de horizon ook flink wat kansen liggen. Ook voor de online B&B markt.
Verwijzingen via bijvoorbeeld sociale media of e-mail leiden tot de beste conversie van klanten voor B2B-merken. Dat concludeert Implisit na onderzoek onder vijfhonderd Amerikaanse bedrijven.
Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.
LinkedIn heeft in Nederland inmiddels al meer dan 5 miljoen leden en wereldwijd komt daar elke twee seconden een nieuw lid bij. Marcel Molenaar, hoofd marketingoplossingen van LinkedIn Benelux, vertelt op The Social Conference donderdag meer over de mogelijkheden van het platform.
B2B onlineverkopen in de VS groeien naar 1,9 biljoen dollar in 2020. Maar China overtroeft de VS met 2,1 biljoen. Dat voorspelt onderzoeksbureau Frost & Sullivan.
LinkedIn begint steeds meer een banensite te worden met inmiddels 3 miljoen vermeldingen, tien keer zoveel als een jaar geleden. Het sociale netwerk telt nu 347 miljoen geregistreerde gebruikers. Dat waren er 331 miljoen een jaar terug.
Staples koopt zijn grootste rivaal Office Depot voor 6,3 miljard dollar. De B2B ketens hebben gezamenlijk 4000 winkels en een jaarlijkse omzet van 35 miljard dollar. Samen staan de bedrijven sterker tegen Amazon en meer traditionele retailers.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de app NL exporteert gelanceerd. Die is gemaakt voor startende en ervaren ondernemers met grensverleggende ambities. De app biedt snel en eenvoudig actuele land specifieke informatie en geeft toegang tot lokale netwerken en adviezen.
B2B-bedrijven gaan het komende jaar meer geld uitgeven aan online marketing. Dat blijkt uit een rapport van Forrester. Ruim de helft gaat het budget verhogen. Slechts 8 procent gaat minder uitgeven.
Vier Nederlandse aanbestedingsplatforms stappen binnenkort samen met platforms uit vijftien landen naar het Europese Gerecht (ECG) in Luxemburg, nu de Europese Commissie hun klacht over onrechtmatige Nederlandse staatssteun aan het platform TenderNed heeft afgewezen.
Volgens de Radicati Group zal in 2018 tachtig procent van de e-mail gebruikers hun mail lezen op een mobiel apparaat, dat wil zeggen: ook zakelijke mail. B2C merken hebben dat allang begrepen. Zo heeft de site Savings.com zijn omzet met duizend procent kunnen verhogen door een mobiele strategie uit te rollen, maar B2B blijft merkwaardig genoeg nog wat achter.