Arbeidsmarktcommunicatie: de invloed van media en marketing
Ons land telt 400.000 openstaande vacatures: in deze krappe arbeidsmarkt is simpelweg een vacature plaatsen allang niet meer genoeg.
Ons land telt 400.000 openstaande vacatures: in deze krappe arbeidsmarkt is simpelweg een vacature plaatsen allang niet meer genoeg.
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is gemiddeld +17, net als afgelopen jaar, zo blijkt uit de recente NPS benchmarkrapport Customer Experience in Nederland 2025, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen.
Digitalisering in B2B is geen kwestie van technologie of strategie, maar van mensen meekrijgen. Peter (Aviko), Niels (Ayvens) en Nike […]
Het ministerie van Economische Zaken (EZ) heeft, samen met een aantal andere ministeries, het initiatief genomen om de ontwikkelingen rondom het Digitaal Product Paspoort (DPP) in Nederland te stimuleren. Hiervoor heeft het ministerie geld beschikbaar gesteld en worden de activiteiten voor het DPP ondergebracht bij het Centre of Excellence for Data Sharing & Cloud (CoE-DSC).
De inkooprevolutie is allang begonnen. Maar jouw salesstrategie? Die leeft nog in het jaar 0. Inkopers zijn slimmer dan ooit. Ze zoeken, vergelijken en nemen beslissingen zonder dat jij ook maar in beeld bent. Terwijl jij nog verkopers inzet als wandelende PowerPoints, heeft je klant allang bepaald wie ze willen hebben. En waarschijnlijk ben jij dat niet. Zegt Milou van Hassel, een van de sprekers van Emerce New Sales, op 7 mei in Woudschoten.
Er is aandacht voor digitale soevereiniteit. Nederlandse en Europese politici willen meer succesvolle AI-bedrijven, maar doen weinig om dat te realiseren.
Ellen Jansen vertelt over het dieptepunt dat voorafging aan haar transformatie, niet alleen persoonlijk, maar ook als ondernemer.
ASML: recent eenn speelbal van beurzen door geopolitieke ontwikkelingen en AI-concurrentie, maar al jaren een lieveling in de techwereld en op de beurs.
Binnen techbedrijven wordt vaak de focus gelegd op productontwikkeling en sales. Maar er is een factor die vaak onderschat wordt: Customer Success.
In de consumentenmarkt is achteraf betalen al lang ingeburgerd, maar in B2B was dit tot nu toe niet mogelijk. ABN AMRO […]
Veel werknemers ervaren stress van digitale vernieuwingen. Bestuurders zien de noodzaak, maar worstelen met het laten adopteren van IT-producten.
AI-gestuurde personalisatie, de metaverse en hybride evenementen. Maar wat zijn de andere trends voor evenementen op dit moment?
Bedrijven zetten AI in om efficiënter te werken, betere beslissingen te nemen en nieuwe markten te ontdekken. Maar wat betekent dit voor jouw organisatie?
Digitale soevereiniteit is de techdiscussies van het moment. Het gaat om datacontrole, maar ook om de autonomie van naties, organisaties en individuen.
Juist de strenge regels voor AI-transparantie en data-uitwisseling gaan een voorsprong geven. Door kennisdeling en kaders versnelt de innovatie.