[Podcast] Tech Insider: digital marketing voor B2B-techbedrijven (zelfs met TikTok)
Digital marketing is geen nice-to-have meer voor techbedrijven. In de nieuwste aflevering: praktische tips om als techbedrijf online te groeien.
Digital marketing is geen nice-to-have meer voor techbedrijven. In de nieuwste aflevering: praktische tips om als techbedrijf online te groeien.
Floors Group neemt per direct Laminaat.nl over. Met de overname bouwt Floors Group verder aan een compleet bedrijf in de vloerenbranche. Oprichter Floris Jeurissen (36) startte het bedrijf vijftien jaar geleden met LaminaatenParket.nl. Laminaat.nl blijft autonoom en onder de eigen naam opereren.
Marketing automation is inmiddels een standaard binnen B2B, maar hoe zet je de volgende stap? In een interactieve paneldiscussie tijdens Emerce B2B Digital gaan ervaren marketeers, tech-experts en salesprofessionals in op de praktijk: van systeemmigraties en datakwesties tot de samenwerking met sales en de rol van AI. Wat doe je met gefragmenteerde data? Wanneer bouw je zelf en wanneer koop je een oplossing? En hoe zorg je ervoor dat marketing automation écht impact heeft op de klantreis?
Richard Bross: “Het was mijn mooiste bedrijf ooit. Vijftig man in dienst, een kantoor op de Zuidas, miljoenenwaardering… En toen kwam de diagnose.”
De Nederlandse specialist in prepaid betalingen Recharge.com koopt Giftcloud uit Engeland van Groupon om zijn positie op de B2B-markt op- en uit te bouwen.
Orderchamp, vooral bekend als B2B inkoopmarktplaats voor retailers en merken, zet vandaag een volgende stap met de introductie van Orderchamp Cloud: een omgeving waarmee merken hun wholesale processen volledig kunnen digitaliseren, automatiseren en centraliseren.
Mediahuis Nederland heeft haar B2B-managementteam versterkt met de aanstelling van Mouringh den Dunnen als Sales Director Nationaal, Sander van Gestel als Manager Digital & Business Development en Elzemieke Olsthoorn als Director MarCom & Creativiteit.
Ons land telt 400.000 openstaande vacatures: in deze krappe arbeidsmarkt is simpelweg een vacature plaatsen allang niet meer genoeg.
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is gemiddeld +17, net als afgelopen jaar, zo blijkt uit de recente NPS benchmarkrapport Customer Experience in Nederland 2025, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen.
Digitalisering in B2B is geen kwestie van technologie of strategie, maar van mensen meekrijgen. Peter (Aviko), Niels (Ayvens) en Nike […]
Het ministerie van Economische Zaken (EZ) heeft, samen met een aantal andere ministeries, het initiatief genomen om de ontwikkelingen rondom het Digitaal Product Paspoort (DPP) in Nederland te stimuleren. Hiervoor heeft het ministerie geld beschikbaar gesteld en worden de activiteiten voor het DPP ondergebracht bij het Centre of Excellence for Data Sharing & Cloud (CoE-DSC).
De inkooprevolutie is allang begonnen. Maar jouw salesstrategie? Die leeft nog in het jaar 0. Inkopers zijn slimmer dan ooit. Ze zoeken, vergelijken en nemen beslissingen zonder dat jij ook maar in beeld bent. Terwijl jij nog verkopers inzet als wandelende PowerPoints, heeft je klant allang bepaald wie ze willen hebben. En waarschijnlijk ben jij dat niet. Zegt Milou van Hassel, een van de sprekers van Emerce New Sales, op 7 mei in Woudschoten.
Er is aandacht voor digitale soevereiniteit. Nederlandse en Europese politici willen meer succesvolle AI-bedrijven, maar doen weinig om dat te realiseren.
Ellen Jansen vertelt over het dieptepunt dat voorafging aan haar transformatie, niet alleen persoonlijk, maar ook als ondernemer.
ASML: recent eenn speelbal van beurzen door geopolitieke ontwikkelingen en AI-concurrentie, maar al jaren een lieveling in de techwereld en op de beurs.