More stories

(Emerce TV) ‘We zijn met AkzoNobel digitale steentjes in het water aan het gooien’

Verf- en coatingspecialist AkzoNobel is aan het transformeren. Aan Joris Vollebergh en zijn team de taak om de interne processen zoveel mogelijk te digitaliseren. Met negen business units in liefst 135 verschillende landen en een grote variëteit aan klanten (van kleine distributeurs tot AirBus en IKEA) is dat best een uitdaging, vertelt Vollebergh bij Emerce TV.

B2B Digital

In 135 landen digitaal het hart van de klant winnen, zo doet AkzoNobel dat

Verf- en coatingspecialist AkzoNobel is aan het transformeren. Een digitale transformatie, specifiek gericht op de value proposition naar de klant. […]

B2B Digital

B2B-marketplace Hectool is AI-native: “Bij elke feature vragen we ons af, kan dit met AI?”

Een marketplace opzetten voor de traditionele maakindustrie, dat was de opdracht toen Reinier Molenaar bij Hectool startte. Hij en zijn […]

B2B Digital

Bedrijven overwegen een ‘cloud exit’, maar hoe verstandig is dat?

Na de trend dat alles naar de cloud ging, hoor je nu juist over de ‘cloud exit’. Bedrijven willen (deels) weg van de cloud. Wat is de ‘cloud exit’ precies?

Cloud

AI in de praktijk: Cargors maakt wegtransport transparant en duurzaam

Wegtransport kan efficiënter en transparanter. Najeeb Quazizada richtte daarvoor samen met een co-founder Cargors op, dat dat met behulp van AI doet.

Logistics

Je digitale werkplek duurzaam inkopen: waarom en hoe pak je dat aan?

Steeds meer bedrijven willen duurzaam werken én duurzaam inkopen – ook op het gebied van hun digitale inkoop. Op dat gebied is nog winst te behalen.

Sustainability

[Podcast] Tech Insider: juridische uitdagingen bij overnames in de tech-sector

Van AI en IP tot ZZP: in deze aflevering bespreek ik samen met Maxim Terweij alles over de juridische uitdagingen bij overnames in de tech-sector.

Legal

Apple-specialist Amac lanceert nieuwe zakelijke webshop

Apple-specialist Amac vergroot zijn focus op de zakelijke markt. Het bedrijf heeft een nieuwe zakelijke webshop gelanceerd, waar ondernemers, bedrijven en onderwijsinstellingen hun Apple-producten en accessoires kunnen bestellen. Amac merkt dat er vanuit het bedrijfsleven steeds meer vraag is naar apparaten van Apple.

B2B Digital

Dédé Kruisman (Haaven): niet bang het FOMO-effect te gebruiken bij investeerders

Dédé Kruisman is medeoprichter van Haaven, een platform waar mensen die een duurzaam huis willen bouwen, architecten en bouwbedrijven elkaar vinden.

Start-ups

De nieuwe rol van websites in de moderne B2B-koopreis

Welke rol kan je website in 2024 nog spelen in de B2B-koopreis? En welke specifieke rol kan een website spelen in de verschillende stappen van die koopreis?

Web-design

Boels Rental en Cramo lanceren digitale marktplaats voor gebruikte machines

Boels Rental en zijn Scandinavische dochterorganisatie Cramo lanceren een digitale marktplaats voor de verkoop van gebruikte machines. Via dit platform krijgen klanten toegang tot een breder assortiment tweedehands materieel, waaronder diverse zwaardere constructiemachines en bouwapparatuur. Het platform vereenvoudigt de internationale handel en maakt het verkoopassortiment toegankelijk voor een grotere afzetmarkt.

E-commerce
Premium

Zes miljoen groeigeld voor Nederlandse AI-uitzendkrachten

Start-up Neople haalt zes miljoen euro groeigeld op voor uitbreiding naar Duitsland en het verfijnen van zijn AI-medewerkers. Die worden reeds bij negentig bedrijven en organisaties ingezet op de klantenservice.

Customer Service

PwC wordt grootgebruiker en wederverkoper ChatGPT

Boekhoudkantoor PwC sluit voor de VS en het VK een immens contract met OpenAI. Tienduizenden medewerkers krijgen de AI-tool in hun gereedschapskist.

Artificial Intelligence

True en Fullstaq kondigen fusie aan

Hosting- en cloudprovider True en provider van cloudservices Fullstaq, beide onderdeel van The Digital Neighborhood, gaan per 1 oktober 2024 samen verder onder de naam TrueFullstaq.

Cloud

Starred en Talenthub gaan verder als Starred.com

Na de fusie in september 2023 kondigen Starred en Talenthub nu aan dat ze verder gaan als Starred.com. “We gaan het LinkedIn en Indeed moeilijk maken”, zegt Lars van Wieren.

Recruitment