More stories

NS International zet bloggers in voor campagne

Op kosten van NS International naar Parijs, daar een hele dag rondstruinen en vervolgens bijdragen aan een e-book. Dit alles zet NS in bij zijn nieuwe contentmarketingcampagne.

Campagnes

Vodafone begint Nederlands eerste Snapchatcampagne

Vodafone houdt als eerste een maand lang een campagne op Snapchat om de jonge doelgroep bekend te maken met zijn nieuwe prepaidaanbod.

Social

Volkswagen zoekt slimste netwerker op LinkedIn

Met een verkiezing voor slimste netwerker op LinkedIn haakt Volkswagen in op de statusgevoeligheid die leaserijders kenmerkt. En voert hen tijdens de awardshow met informatie over de nieuwste aanwinst, de Passat 500.

Campagnes

L’Oréal neemt in China leidende rol door mobiel

De Makeup Genius app is een regelrechte hit gebleken voor L’Oréal. De app zorgde voor een grotere merkbeleving onder de eigen doelgroep en is direct ondersteunend aan sales. Daarnaast ging het aan de haal met een groot aantal prijzen in Cannes. Chinese consumenten spelen een belangrijke rol in het succes van de app. Maar liefst 4.7 miljoen van de veertien miljoen downloads zijn afkomstig uit China. Dat heeft niet alleen te maken met het enorme achterland maar met name door culturele verschillen. Een kijkje in de keuken van deze succesvolle app.

Campagnes

Cinemates regisseren nieuwe Vodafone commercial

De bekende Nederlandse vloggers Cinemates hebben de nieuwe Vodafone commercial in het kader van de campagne Power to the Prepaid People geregisseerd. Een handvol prepaid-gebruikers kreeg 48 uur de tijd om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.

Campagnes

Victoria’s Secret selfie campagne leidt tot impulsaankopen

De selfie is terug van weg geweest. Victoria’s Secret roept haar bezoekers op selfies te maken in de winkel bij een speciale spiegel en deze vervolgens te delen bij een verkoopmedewerker. De activatiecampagne moet de bekendheid van haar nieuwe parfumlijn Tease vergroten onder een relevante doelgroep.

Campagnes

De verborgen kracht van hashtags

Deze week bespreken we de engagement met je achterban te verhogen? Converse, Armani en G-star Raw zetten eerder al succesvol de hashtag in als smeer- en bindingsmiddel in hun campagnes. Lees in deze editie van Social War meer over het hoe en waarom van hashtag marketing.

Dialogue Marketing

Vertrouwen in influencers is groot: zo zetten bedrijven ze in

Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.

Campagnes

Gucci ontdekt het succes van Pinterest

In het wekelijkse IIZT Social War onderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47% van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400% meer op brengt dan een Twitter click en 27% meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.

Campagnes

Campagnes: de top drie best presterende merken Q1 / Q2 2015

We zijn alweer zes maanden onderweg in 2015. Gedurende deze maanden waren er een drietal merken die er qua online campagnes met kop en schouders bovenuit staken. Lees hier de online winnaars van de eerste helft van 2015.

Campagnes

Muzikale voorliefde van Converse slaat online aan

Converse biedt ‘upcoming acts’ iconische podia. Met Converse Rubbers Tracks openen zij de deuren van een twaalftal legendarische muziekstudio’s. Van het Londonse Abbey Road tot Sunset Studio in Hollywood. Converse laat ‘de gewone mens’ toe tot gedroomde plekken. En dat slaat online direct aan. Lees deze week in Social War hoe Converse haar achterban weer bij het merk betrekt met een vernieuwende campagne.

Campagnes

Shell en Unilever doen promotie Pathé Thuis

Pathé Thuis doet een promotiecampagne met Shell en Unilever om Nederlands aandacht te vestigen op de online videotheek.

Campagnes

XITE en H&M: interactief pashokje als auditieruimte

Met platte advertenties raak je de Millennial-generatie niet. Dus organiseerde muziekzender XITE samen met H&M: #xitezoektvj. Een zoektocht naar nieuw presenteertalent voor op festivals, met audities in H&M-winkels en via Instagram.

Campagnes

Adidas naar één campagnemanagement-platform in 30 landen

Adidas wil zo persoonlijk mogelijk en dus relevant communiceren. Dat doet het sportmerk met één wereldwijd campagneplatform dat wordt gebruikt in inmiddels 30 landen. Natuurlijk zijn er grote culturele verschillen in het gebruik van mediakanalen, maar in de back end is de hele datastructuur van dezelfde opzet.

Analytics

WiFi, Instagram en gamification tegen huidkanker #CannesLions

Momenteel vindt het jaarlijks Cannes Lions International Festival of Creativity (Cannes Lions) plaats. Met ruim 40.000 inzendingen, 366 juryleden en zeventien categorieën geven geeft het een goed kijkje in wat marketing & communicatie te bieden heeft. Opvallend was dat dit jaar meerdere partijen op een innovatieve wijze strandbezoekers wilde wijzen op de gevaren van overmatig zonnen. Drie van die partijen gingen zelfs aan de haal met een prijs.

Campagnes