More stories

Infographic: Meer kliks? Zo doe je het!

Meer kliks? Daar zijn oplossingen voor en elf tips vind je in deze infographic. Wees bijvoorbeeld zuinig met het gebruik van bepaalde ‘lokwoorden’ die de nieuwsgierigheid nauwelijks prikkelen, gebruik emotie, doe wat met lijstjes en nummers (27 trucs om je site supersnel te maken) en gebruik beschrijvende URL’s.

Contentmarketing

The Pool: next level contentproductie en -verspreiding

Het Britse contentplatform The Pool brengt contentproductie en -verspreiding to the next level. Het platform richt zich op vrouwen tussen de 25 tot45 jaar die snel relevante en interessante content tot zich willen nemen tijdens hun drukke dagen.

Contentmarketing

Episerver neemt Optivo over

Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.

Contentmarketing

Dennis Goedegebuure over de contentstrategie van Fanatics

Fanatics is de grootste online retailer voor ‘licensed sports merchandising’. Het twee jaar oude bedrijf beheert ongeveer 350 websites. Op die sites worden soms identieke producten verkocht. Wat betekent dit voor de content?

Contentmarketing

Bol.com brengt boekenmagazine uit

Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.

Contentmarketing

Waarom elk bedrijf moet gaan denken als een uitgever

Bedrijven moeten denken als uitgevers – dat is een stelling die al lange tijd rondzingt. Maar dat blijkt geen sinecure. Met een gedegen contentplan alleen ben je er als marketeer namelijk niet. Is dit wel voor iedere organisatie weggelegd?

Contentmarketing

Videocommunicatiebureau 87seconds naar Amsterdam

Het Belgische videocommunicatiebureau 87seconds opent een vestiging in Amsterdam, zijn vijfde in Europa. Het richt zich vooral op bedrijven die animaties en films vanuit een zakelijke communicatieperspectief willen inzetten, geen grappige Facebookvirals.

Video

Nieuwsbrief minst efficiënt

Contentmarketing zit in de lift. Bijna één op de tien bedrijven ziet de effectiviteit van haar contentmarketingprogramma toenemen. 35 procent spreekt zelfs van ‘significante verbetering’. Maar de efficiëntie van verschillende uitingen loopt sterk uiteen.

Contentmarketing

A/B-testen: wanneer is stoppen beter dan doorgaan?

A/B-testen vormt de ruggengraat van de e-commerce. Optimale conversie realiseer je echter niet alleen door te testen, maar ook door te weten wanneer je een test stopt en een nieuwe start.

Conversie

Web Content Management krijgt strategische rol

Digitalisering verandert de rol van web content management (WCM) dramatisch. De klant staat centraal in het digitale tijdperk en dat betekent dat de focus verschuift van sec het creëren van webpagina’s naar het bieden van de beste digitale beleving.

CMS

ScribbleLive koopt SEO-specialist

Technologiebedrijf ScribbleLive, gespecialiseerd in contentmarketing en -publicatie, koopt de Engelse SEO-specialist Linkdex.

Contentmarketing

Adfactor met contentmarketing op Belgische markt

Het Nederlandse Adfactor betreedt met contentmarketing voortaan de Belgische markt. Het portfolio wordt uitgebreid met ‘invloedrijke Belgische titels’, zowel in Vlaanderen als Wallonië.

Contentmarketing

Infographic: Zo zet je influencer marketing in

Influencer marketing is een combinatie van sociale media en content marketing. Vaak delen bloggers hun ervaringen over een product of dienst. Die gratis publiciteit kan natuurlijk ook nadelig uitpakken. Bloggers kunnen producten afkraken. Toch zien veel bedrijven – General Motors voorop – alleen maar voordelen. Zij moedigen deze vorm van marketing juist aan.

Contentmarketing

Dollar Shave Club vooral interessant om marketing en millennials

Unilever nam vorige maand de Dollar Shave Club over. Een Amerikaans bedrijf dat scheermesjes via een zogenaamde ‘online subscription service’ aan de man brengt. Hoeveel Unilever betaalde is officieel niet bekend, maar het tijdschrift Fortune spreekt van één miljard dollar – net zoveel als Facebook neertelde voor Instagram. Op de vraag waarom Unilever deze overname doet en hoe de Dollar Shave Club groot werd, is het antwoord hetzelfde: content en marketing.

Contentmarketing

Zo wordt Facebook Live al ingezet

Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?

Facebook