Eric van Hall (CopyRobin): Contentmarketing als antwoord op adblockers
“Consumenten zijn advertenties meer dan zat, anders zouden adblockers nu niet zo’n probleem aan het worden zijn”, stelt Eric van Hall van CopyRobin.
“Consumenten zijn advertenties meer dan zat, anders zouden adblockers nu niet zo’n probleem aan het worden zijn”, stelt Eric van Hall van CopyRobin.
Sawadee groeit hard en daardoor de marketinguitgaven ook, vertelt Bastiaan Govers, hoofd Marketing en E-commerce bij de specialist in avontuurlijke groepsrondreizen. “Vroeger konden we meeliften op de bestedingen van onze grotere concurrenten, omdat mensen toch wel alle spelers met elkaar vergeleken. Nu moeten we zelf in SEA en Display investeren.”
Meer kliks? Daar zijn oplossingen voor en elf tips vind je in deze infographic. Wees bijvoorbeeld zuinig met het gebruik van bepaalde ‘lokwoorden’ die de nieuwsgierigheid nauwelijks prikkelen, gebruik emotie, doe wat met lijstjes en nummers (27 trucs om je site supersnel te maken) en gebruik beschrijvende URL’s.
Het Britse contentplatform The Pool brengt contentproductie en -verspreiding to the next level. Het platform richt zich op vrouwen tussen de 25 tot45 jaar die snel relevante en interessante content tot zich willen nemen tijdens hun drukke dagen.
Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.
Fanatics is de grootste online retailer voor ‘licensed sports merchandising’. Het twee jaar oude bedrijf beheert ongeveer 350 websites. Op die sites worden soms identieke producten verkocht. Wat betekent dit voor de content?
Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.
Bedrijven moeten denken als uitgevers – dat is een stelling die al lange tijd rondzingt. Maar dat blijkt geen sinecure. Met een gedegen contentplan alleen ben je er als marketeer namelijk niet. Is dit wel voor iedere organisatie weggelegd?
Het Belgische videocommunicatiebureau 87seconds opent een vestiging in Amsterdam, zijn vijfde in Europa. Het richt zich vooral op bedrijven die animaties en films vanuit een zakelijke communicatieperspectief willen inzetten, geen grappige Facebookvirals.
Contentmarketing zit in de lift. Bijna één op de tien bedrijven ziet de effectiviteit van haar contentmarketingprogramma toenemen. 35 procent spreekt zelfs van ‘significante verbetering’. Maar de efficiëntie van verschillende uitingen loopt sterk uiteen.
A/B-testen vormt de ruggengraat van de e-commerce. Optimale conversie realiseer je echter niet alleen door te testen, maar ook door te weten wanneer je een test stopt en een nieuwe start.
Digitalisering verandert de rol van web content management (WCM) dramatisch. De klant staat centraal in het digitale tijdperk en dat betekent dat de focus verschuift van sec het creëren van webpagina’s naar het bieden van de beste digitale beleving.
Technologiebedrijf ScribbleLive, gespecialiseerd in contentmarketing en -publicatie, koopt de Engelse SEO-specialist Linkdex.
Het Nederlandse Adfactor betreedt met contentmarketing voortaan de Belgische markt. Het portfolio wordt uitgebreid met ‘invloedrijke Belgische titels’, zowel in Vlaanderen als Wallonië.
Influencer marketing is een combinatie van sociale media en content marketing. Vaak delen bloggers hun ervaringen over een product of dienst. Die gratis publiciteit kan natuurlijk ook nadelig uitpakken. Bloggers kunnen producten afkraken. Toch zien veel bedrijven – General Motors voorop – alleen maar voordelen. Zij moedigen deze vorm van marketing juist aan.