More stories

Contentmarketing: stop met kanaaldenken, volg de contentdirigent!

Steeds meer merken spannen zich in om klanten over al hun kanalen een consistente boodschap te vertellen. Je raakt de klant echter pas echt in het hart als je dat kanaaldenken loslaat, en je helemaal op de conversatie richt. Daarvoor moeten wel enkele lastige drempels worden genomen.

Contentmarketing

Toezichthouder inventariseert ervaringen met online beoordelingen

Toezichthouder ACM wil meer duidelijkheid over de betrouwbaarheid van online aanbevelingen en beoordelingen.

Contentmarketing

Iedereen wordt live-reporter met de NUlive app

NU.nl zette zijn NUlive app in om de Amstel Gold Race live te filmen: “We vroegen mensen om met de app te filmen. Onze redactie zat er tussen om een kwaliteitscheck te doen en de regie in handen te houden”, vertelt Charlotte Nijs, Manager Branded Content bij NU.nl.

Publishing

Philips eerste met ‘influencer ad’

Hot Pink Media, gespecialiseerd in online adverteren en gesponsorde content, lanceert de Influencer Ad. Deze interactieve banner presenteert diverse positieve reviews van bloggers over een bepaald product of merk.

Contentmarketing

‘Social content inzetten is prima meetbaar’

“Content is het buzzword van de afgelopen twee jaar, maar merken hebben er nog veel moeite mee”, stelt Marcel van der Heijden, mede-oprichter en strategy director van a friend of mine. “Content is heel breed: hoe zorg je nou dat je een goed stramien hebt? Dat je een kwalitatieve invulling daaraan geeft?”

Contentmarketing

Een kijkje achter de schermen bij Nederlands meest geliefde reisblogger

Binnen 3,5 jaar het grootste (urban) travel blog neerzetten. 175.000 bezoekers per maand bedienen met wekelijks 24 artikels, vlogs en lijstjes. Anne de Buck (1983) doet het. hoe heeft ze dit gefixt? Hoe krijgt ze zoveel followers? Wat maakt haar succesvol? Had ze tegenslagen? Hoe verdient ze haar geld? Hoeveel geld verdient ze überhaupt?

Travel

Amazon dagvaardt verkooppartners voor valse recensies

Amazon sleept enkele verkooppartners voor de rechter omdat die valse beoordelingen hebben laten plaatsen.

Contentmarketing

HEMA in zee met Miss Lipgloss

HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.

Video

Wat merken moeten weten over user generated content (infographic)

User generated content, oftewel content van sitebezoekers, is onontbeerlijk voor e-commerce sites. Belangrijker dan zomaar foto’s en video’s, vindt 85 procent in een onderzoek. Consumenten willen graag hun mening geven en delen, met name over producten. Toch wordt er nog te weinig mee gedaan, zo blijkt uit deze infographic van OfferPop.

Contentmarketing

Hoe Philips met B2B content de merkperceptie verandert

Eerder dit voorjaar werd op Emerce een kijkje gegeven in het ‘Real Time Marketing Center’ van Philips. Hier ligt de focus op directe conversie met bijvoorbeeld campagnes via social media. Maar hoe bereikt ditzelfde bedrijf de zakelijke klant?

B2B Digital

Overzicht: welk soort video content hoort bij welk social media kanaal?

Elk social media kanaal heeft andere kenmerken, eigenschappen en algoritmes waarin verschillende soorten video content passen. Hier een overzicht van de verschillende kanalen en de soorten content.

Video

Zo help je contentmarketing vakkundig om zeep

Contentmarketing is de grootste bedreiging voor contentmarketing. In ons enthousiasme doen we vaak ongemerkt dingen die contentmarketing om zeep kunnen helpen. En dat is makkelijker dan je denkt. We vermoorden met zijn allen contentmarketing en we hebben het niet door.

Contentmarketing

Adobe met gratis apps voor visuele verhalen

Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.

Contentmarketing

Instagram, de bron voor earned content

Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.

Social

Corporate storytelling: Hoe gebruik je storytelling voor je bedrijf?

Vraag jij je af hoe je ‘corporate storytelling’ het beste kunt gebruiken voor jouw organisatie? Lees dan zeker verder, want in dit artikel vertel ik je het geheim achter de formule van elk goed corporate verhaal.

Dialogue Marketing