Amazon dagvaardt verkooppartners voor valse recensies
Amazon sleept enkele verkooppartners voor de rechter omdat die valse beoordelingen hebben laten plaatsen.
Amazon sleept enkele verkooppartners voor de rechter omdat die valse beoordelingen hebben laten plaatsen.
HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.
User generated content, oftewel content van sitebezoekers, is onontbeerlijk voor e-commerce sites. Belangrijker dan zomaar foto’s en video’s, vindt 85 procent in een onderzoek. Consumenten willen graag hun mening geven en delen, met name over producten. Toch wordt er nog te weinig mee gedaan, zo blijkt uit deze infographic van OfferPop.
Eerder dit voorjaar werd op Emerce een kijkje gegeven in het ‘Real Time Marketing Center’ van Philips. Hier ligt de focus op directe conversie met bijvoorbeeld campagnes via social media. Maar hoe bereikt ditzelfde bedrijf de zakelijke klant?
Elk social media kanaal heeft andere kenmerken, eigenschappen en algoritmes waarin verschillende soorten video content passen. Hier een overzicht van de verschillende kanalen en de soorten content.
Contentmarketing is de grootste bedreiging voor contentmarketing. In ons enthousiasme doen we vaak ongemerkt dingen die contentmarketing om zeep kunnen helpen. En dat is makkelijker dan je denkt. We vermoorden met zijn allen contentmarketing en we hebben het niet door.
Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.
Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.
Vraag jij je af hoe je ‘corporate storytelling’ het beste kunt gebruiken voor jouw organisatie? Lees dan zeker verder, want in dit artikel vertel ik je het geheim achter de formule van elk goed corporate verhaal.
Content curatie is op veel verschillende manieren mogelijk. Het selecteren en online verspreiden van content kan een eenvoudige taak zijn via RSS feeds en social media, maar een complexe taak als je complete white papers wilt optuigen. Een goede middenweg is content curatie via een e-mail nieuwsbrief. In mijn optiek is een e-mail nieuwsbrief dan ook veel geschikter voor content curatie dan RSS feeds en social media.
Op élk moment in de salesfunnel kun je met de juiste content mooie klantrelaties opbouwen en versterken. Die te creëren touch points moet je altijd aan twee zaken koppelen: doelgroeprelevantie én je primaire bedrijfsdoelstellingen. Het leidt tot onderscheidende branding op de lange termijn én meer enthousiaste klanten (fans). Hoe scherp staat jouw contentstrategie afgesteld? Acht strategietips voor meer structureel succes via (online) contentmarketing.
Iedere dag bloggen is niet goed, suggereert deze infographic. Twee of drie keer per week is een betere frequentie. Te snel en te veel leidt tot matige kwaliteit, nog los van het feit dat je overwerkt kan raken van de enorme werkdruk. Kwaliteit betekent ook dat je niet al te korte stukken aanlevert. Andere valkuilen: overoptimalisatie voor zoekmachines. Take it easy.
De bekende muziekapp Shazam gaat zich meer op merkadverteerders richten. Naast het bestaande audiowatermerken gaat het meer met de camerafunctie werken die ook in de app zit.
Dierenpark Burgers’ Zoo brengt samen met webbouwer Infocaster misschien wel ‘s werelds eerste app uit Apple TV. Hierdoor komen haarscherpe video-opnames van onder meer haaien en pinguïns als levend behang in huiskamers binnen en buiten Nederland.
We moeten anders denken over hoe we verbinden met werknemers, stelt Lars Ingerslev, VP of International Sales & Business Development bij Smarp. “We zijn 24/7 verbonden met onze werkplek via social media. Maar aan de andere kant zijn er nog nooit zoveel werknemers disengaged geweest met hun werkplek.”