More stories

Van eenrichtingsverkeer naar trouwe klanten met de loyalty loop

Veel bedrijven blijven ondanks de digitalisering van hun activiteiten de consument traditioneel benaderen. Ze zijn transactie- in plaats van klantgericht. De loyalty loop laat zien welke contactmomenten voor verbetering vatbaar zijn.

Contentmarketing

Vier op vijf bedrijven verwaarloost blog (infographic)

Slechts 17 procent van de bedrijven houdt bloggen voor hun eigen website vol. Uit onderzoek van Contany.nl blijkt dat vier op de vijf bedrijven al na gemiddeld zeven berichten stopt.

Contentmarketing

23 gratis waardevolle content marketing tools

Jij begrijpt heel goed waarom je als merk met content marketing aan de slag moet. en nadat je een content marketing strategie hebt gedocumenteerd, is de volgende stap: daadwerkelijk content creëren. maar, beste mede-marketeers, we weten allemaal dat dit de grootste valkuil is waardoor levensgrote kansen onbenut blijven en prachtige ambities verschrompelen. wat nou als je tips kreeg om fris geïnspireerd aan relevante, engaging content te kunnen werken, terwijl je tijd, geld en energie bespaart? in dit artikel tip ik je over 23 slimme gratis content marketing-tools. hopelijk helpen ze jou sneller aansprekende resultaten te boeken, succes!

Contentmarketing

Media moeten impuls geven aan Facebook Live, Snapchat zet volgende stap

Techbedrijven en marketeers maken zich op voor de strijd om de kijker van live video. YouTube, Periscope (Twitter), Facebook en Snapchat doen dat allemaal op hun eigen manier, maar die laatste twee kruipen wel dichter naar elkaar toe. Facebook voerde onlangs belangrijke veranderingen door in Live – de videostreaming service – die dat onderschrijven. Live krijgt daarnaast de komende tijd een flinke impuls, Snapchat zelf zet juist de volgende stap en kondigt extra mogelijkheden aan voor adverteerders.

Contentmarketing

Hootsuite biedt ondersteuning voor cloud

Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.

Marketing automation

YouTubes 3H-model: wanneer heeft een video impact?

In de huidige wereld met korte aandachtsbogen en groeiende mogelijkheden verandert ook de manier waarop marketing en reclame gevoerd wordt. Het veranderende medialandschap richt zich steeds meer op het visuele, en bedrijven doen hier graag aan mee. Toch blijkt het voor veel marketeers lastig om een goede contentstrategie te maken. Waar het ene bedrijf succesvol is met ‘how to’ video’s op YouTube, scoort de ander alleen maar met korte video’s op Facebook. Hoe zorg je ervoor dat je zo effectief mogelijk gebruik maakt van video content? Niemand minder dan YouTube zelf kwam met een model, waarbij de meest effectieve videocontentstrategie ingericht kan worden.

Contentmarketing

Hoe bereik je Millennials en Generatie Z met je content?

De selfie generatie. Generation Y. Millennial Generation. Of gewoon Millennials: het toverwoord voor heel veel bedrijven om hun doelgroep in één woord te segmenteren. Of twee, als je ze liever Generation Y noemt. Maar het zijn gewoon twee verschillende namen voor dezelfde groep mensen; dat dat meteen duidelijk moge zijn.

Contentmarketing

Prestaties van content verhogen: de Crocs @ Work case

De populariteit van contentmarketing blijft sterk toenemen. Veel adverteerders vergeten echter om de resultaten van content én distributie goed te meten. Terwijl ook hier juist veel winst te behalen valt in effectiviteit van geproduceerde content en vervolgcampagnes. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de Crocs @ Work campagne gericht op verpleegkundigen.

Contentmarketing

Stem online B2C-principes af op behoeften in B2B

Zo’n beetje alle grote principes die gelden voor B2C websites en e-commerce, gaan ook op in een B2B-markt. De juiste informatie, overtuigende content en een goed interface zijn bijvoorbeeld belangrijk. Maar de behoeften van de gebruiker maken de uitvoer wel degelijk anders. Page Laubheimer, UX-expert en -onderzoeker bij NN Group, licht enkele belangrijke verschillen toe.

B2B Digital

Influencer marketing: wat is de inzet van een vlogger waard?

Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.

Contentmarketing

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS

Amazon SEO: de factoren die meewegen in de productranking

Wat maakt dat het ene product op Amazon als eerste zoekresultaat wordt getoond en een ander onderaan pagina vijftien bungelt? Welke factoren Amazon exact laat meewegen in haar algoritme is niet volledig bekend. Een e-commercebedrijf heeft nu een poging gedaan die knoop te ontrafelen.

PIM

RTL en G+J vormen reclame-alliantie

RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.

Campagnes

De zeven eigenschappen van goede bloggers

Bloggen heeft me zoveel goeds gebracht, dat ik het iedereen kan aanbevelen die zichzelf persoonlijk en zakelijk wil ontwikkelen. Want van bloggen word je een beter mens. Dit zijn de zeven eigenschappen van bijzonder effectieve bloggers.

Contentmarketing

Vernieuwing in de zorg: de rol van content en webcare bij ’s Heeren Loo

De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.

Customer Service