Adfactor met contentmarketing op Belgische markt
Het Nederlandse Adfactor betreedt met contentmarketing voortaan de Belgische markt. Het portfolio wordt uitgebreid met ‘invloedrijke Belgische titels’, zowel in Vlaanderen als Wallonië.
Het Nederlandse Adfactor betreedt met contentmarketing voortaan de Belgische markt. Het portfolio wordt uitgebreid met ‘invloedrijke Belgische titels’, zowel in Vlaanderen als Wallonië.
Influencer marketing is een combinatie van sociale media en content marketing. Vaak delen bloggers hun ervaringen over een product of dienst. Die gratis publiciteit kan natuurlijk ook nadelig uitpakken. Bloggers kunnen producten afkraken. Toch zien veel bedrijven – General Motors voorop – alleen maar voordelen. Zij moedigen deze vorm van marketing juist aan.
Unilever nam vorige maand de Dollar Shave Club over. Een Amerikaans bedrijf dat scheermesjes via een zogenaamde ‘online subscription service’ aan de man brengt. Hoeveel Unilever betaalde is officieel niet bekend, maar het tijdschrift Fortune spreekt van één miljard dollar – net zoveel als Facebook neertelde voor Instagram. Op de vraag waarom Unilever deze overname doet en hoe de Dollar Shave Club groot werd, is het antwoord hetzelfde: content en marketing.
Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?
Content marketing zonder video is nagenoeg ondenkbaar geworden. In 2019 zal 80 procent van het internetverkeer door video gegenereerd worden. Voor een virale video zijn verschillende elementen belangrijk, zoals de lengte, het verhaal dat je wil vertellen en de emotie die je wilt losmaken. Top tips voor het maken van een virale video.
Veel bedrijven blijven ondanks de digitalisering van hun activiteiten de consument traditioneel benaderen. Ze zijn transactie- in plaats van klantgericht. De loyalty loop laat zien welke contactmomenten voor verbetering vatbaar zijn.
Slechts 17 procent van de bedrijven houdt bloggen voor hun eigen website vol. Uit onderzoek van Contany.nl blijkt dat vier op de vijf bedrijven al na gemiddeld zeven berichten stopt.
Jij begrijpt heel goed waarom je als merk met content marketing aan de slag moet. en nadat je een content marketing strategie hebt gedocumenteerd, is de volgende stap: daadwerkelijk content creëren. maar, beste mede-marketeers, we weten allemaal dat dit de grootste valkuil is waardoor levensgrote kansen onbenut blijven en prachtige ambities verschrompelen. wat nou als je tips kreeg om fris geïnspireerd aan relevante, engaging content te kunnen werken, terwijl je tijd, geld en energie bespaart? in dit artikel tip ik je over 23 slimme gratis content marketing-tools. hopelijk helpen ze jou sneller aansprekende resultaten te boeken, succes!
Techbedrijven en marketeers maken zich op voor de strijd om de kijker van live video. YouTube, Periscope (Twitter), Facebook en Snapchat doen dat allemaal op hun eigen manier, maar die laatste twee kruipen wel dichter naar elkaar toe. Facebook voerde onlangs belangrijke veranderingen door in Live – de videostreaming service – die dat onderschrijven. Live krijgt daarnaast de komende tijd een flinke impuls, Snapchat zelf zet juist de volgende stap en kondigt extra mogelijkheden aan voor adverteerders.
Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.
In de huidige wereld met korte aandachtsbogen en groeiende mogelijkheden verandert ook de manier waarop marketing en reclame gevoerd wordt. Het veranderende medialandschap richt zich steeds meer op het visuele, en bedrijven doen hier graag aan mee. Toch blijkt het voor veel marketeers lastig om een goede contentstrategie te maken. Waar het ene bedrijf succesvol is met ‘how to’ video’s op YouTube, scoort de ander alleen maar met korte video’s op Facebook. Hoe zorg je ervoor dat je zo effectief mogelijk gebruik maakt van video content? Niemand minder dan YouTube zelf kwam met een model, waarbij de meest effectieve videocontentstrategie ingericht kan worden.
De selfie generatie. Generation Y. Millennial Generation. Of gewoon Millennials: het toverwoord voor heel veel bedrijven om hun doelgroep in één woord te segmenteren. Of twee, als je ze liever Generation Y noemt. Maar het zijn gewoon twee verschillende namen voor dezelfde groep mensen; dat dat meteen duidelijk moge zijn.
De populariteit van contentmarketing blijft sterk toenemen. Veel adverteerders vergeten echter om de resultaten van content én distributie goed te meten. Terwijl ook hier juist veel winst te behalen valt in effectiviteit van geproduceerde content en vervolgcampagnes. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de Crocs @ Work campagne gericht op verpleegkundigen.
Zo’n beetje alle grote principes die gelden voor B2C websites en e-commerce, gaan ook op in een B2B-markt. De juiste informatie, overtuigende content en een goed interface zijn bijvoorbeeld belangrijk. Maar de behoeften van de gebruiker maken de uitvoer wel degelijk anders. Page Laubheimer, UX-expert en -onderzoeker bij NN Group, licht enkele belangrijke verschillen toe.
Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.