More stories

Van storytelling naar storymaking: verhalen 2.0

Een paar jaar geleden is storytelling opgekomen als mot du jour in content marketing-land. Het vertellen van een authentiek verhaal leek het enige middel om nog oprecht en eerlijk over te komen als merk. Daarnaast werd het graag gebruikt om visie, missie en de merkwaarden aan de doelgroepen te vertellen. Met mooie uitgangspunten zoals kracht, magie en authenticiteit kwam het ene na het andere verhaal naar voren, waarbij het merk of bedrijf bijna een secundaire rol leek te spelen in het verhaal van de hoofdrolspelers. En eerlijk is eerlijk, daar kwam ook een aantal hele mooie stukjes content uit.

Dialogue Marketing

Zo houd je WordPress veilig (infographic)

WordPress is zowat het populairste Content Management Systeem op de markt, maar daarmee ook een magneet voor kwaadwilligen. Deze infographic legt uit wat je allemaal kunt doen om WordPress veilig te maken en te houden.

Security

Website Check: Zo doe je een ‘Content Audit’

Pagina’s verouderen. Linkjes raken gebroken. Zoekposities dalen. Om je website gezond te houden, doe je er goed aan deze periodiek te onderwerpen aan een inhoudelijke check-up, oftewel een ‘content audit’. Op het eerste gezicht lijkt zo’n content audit veel werk. Maar met deze tips & tricks pak je het slim en efficiënt aan.

Contentmarketing

Semilo zet foodactiviteiten in apart label

Digitaal media-exploitant Semilo brengt zijn activiteiten rondom foodadvertising onder in een apart, nieuw label: Een Kwestie van Smaak.

Contentmarketing

MTV kondigt nominaties Movie Awards aan op Snapchat

MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.

Online advertising

Zakelijk bloggen: De ‘No Bullshit’ Methode

In dit artikel leer je over wat ik de ‘No Bullshit’ Methode voor zakelijk bloggen noem. Een aanpak waarmee je de lezer centraal stelt, maar zonder de doelstellingen van je organisatie tekort te doen.

Dialogue Marketing

Webshop vertalen? Gebruik deze checklist

Het is zover, je gaat de internationale markten betreden. Spannend! Er komt veel kijken bij het lokaliseren van je e-commerce website. Één van de belangrijkste onderdelen is het vertalen van alle content. In deze checklist geef ik 9 punten waar je rekening mee moet houden bij het vertalen van je webwinkel.

Web-design

Onderzoek: content net zo essentieel als water

Content is voor business wat water is voor leven: hét element voor gezondheid en groei. Marketeers zijn het daar wereldwijd 100 procent over eens, zo blijkt uit onderzoek. Maar content effectief inzetten? Dat blijft een uitdaging voor ze.

Contentmarketing

ScribbleLive koopt ‘mediaplanner’

Technologiebedrijf ScribbeLive heeft het Duitse Scompler gekocht, een online dienst voor mediabedrijven en adverteerders om hun contentcampagnes mee te plannen.

Contentmarketing

Blogonderwerpen. Zo bedenk je ze aan de lopende band

Vind je het moeilijk om onderwerpen te bedenken voor je blog? Met deze aanpak verzin je ze aan de lopende band. Bovendien verzin je met deze methode altijd onderwerpen die aanslaan bij je publiek en je een optimaal rendement opleveren voor je inspanning.

Contentmarketing

Wayne Parker Kent begint reclamebureau

Het Amsterdamse Wayne Parker Kent, de uitgever van sites als NSMBL, Beautify en Froot, lanceert een eigen reclamebureau: WPK The Agency zal zich volledig toeleggen op native advertising.

Native advertising

Acht content marketing trends (infographic)

Content marketing is niet meer weg te denken en flink op weg om een markt van 32,4 miljard dollar te worden in 2018. Maar wat worden de trends op dit gebied in het komende jaar. CJG Digital Marketing zette er acht op een rij. Zo zal content marketing steeds vaker ook voor B2B worden ingezet, wordt steeds meer content geautomatiseerd samengesteld en komt de nadruk nog meer op visuele element te liggen.

Contentmarketing

Onderzoek: peers hebben meer invloed dan CEO’s

Wie ik het meest vertrouw? Mensen zoals ikzelf (63 procent) of een doorsnee medewerker (57 procent). CEO’s (34 procent) of overheidsfunctionarissen (29 procent) worden tegenwoordig steeds vaker met wantrouwen bekeken.

Dialogue Marketing

Hoe bondig is bondig in content marketing? (infographic)

Content marketing is niet simpel. Consumenten hebben doorgaans weinig tijd voor lange artikelen, dus moet het kort en bondig. Bitesized of snackable, zijn woorden die de Amerikanen graag gebruiken. Maar hoe bondig? Market legt uit wat ‘snackable satisfaction’ inhoudt. Dat is iets met gifs, tweets, snaps en memes.

Contentmarketing

Van ‘gewoon goede’ content naar context marketing: de uitdagingen

Content heeft zich de afgelopen jaren bewezen als krachtig instrument om klanten binnen te halen en producten te verkopen. Context marketing is de logische volgende stap: leer de klant kennen en speel op hem in. Eigenlijk bestaat context marketing uit content + personalisatie en timing. Die transitie is niet zonder zijn uitdagingen.

Contentmarketing