More stories

Webshop vertalen? Gebruik deze checklist

Het is zover, je gaat de internationale markten betreden. Spannend! Er komt veel kijken bij het lokaliseren van je e-commerce website. Één van de belangrijkste onderdelen is het vertalen van alle content. In deze checklist geef ik 9 punten waar je rekening mee moet houden bij het vertalen van je webwinkel.

Web-design

Onderzoek: content net zo essentieel als water

Content is voor business wat water is voor leven: hét element voor gezondheid en groei. Marketeers zijn het daar wereldwijd 100 procent over eens, zo blijkt uit onderzoek. Maar content effectief inzetten? Dat blijft een uitdaging voor ze.

Contentmarketing

ScribbleLive koopt ‘mediaplanner’

Technologiebedrijf ScribbeLive heeft het Duitse Scompler gekocht, een online dienst voor mediabedrijven en adverteerders om hun contentcampagnes mee te plannen.

Contentmarketing

Blogonderwerpen. Zo bedenk je ze aan de lopende band

Vind je het moeilijk om onderwerpen te bedenken voor je blog? Met deze aanpak verzin je ze aan de lopende band. Bovendien verzin je met deze methode altijd onderwerpen die aanslaan bij je publiek en je een optimaal rendement opleveren voor je inspanning.

Contentmarketing

Wayne Parker Kent begint reclamebureau

Het Amsterdamse Wayne Parker Kent, de uitgever van sites als NSMBL, Beautify en Froot, lanceert een eigen reclamebureau: WPK The Agency zal zich volledig toeleggen op native advertising.

Native advertising

Acht content marketing trends (infographic)

Content marketing is niet meer weg te denken en flink op weg om een markt van 32,4 miljard dollar te worden in 2018. Maar wat worden de trends op dit gebied in het komende jaar. CJG Digital Marketing zette er acht op een rij. Zo zal content marketing steeds vaker ook voor B2B worden ingezet, wordt steeds meer content geautomatiseerd samengesteld en komt de nadruk nog meer op visuele element te liggen.

Contentmarketing

Onderzoek: peers hebben meer invloed dan CEO’s

Wie ik het meest vertrouw? Mensen zoals ikzelf (63 procent) of een doorsnee medewerker (57 procent). CEO’s (34 procent) of overheidsfunctionarissen (29 procent) worden tegenwoordig steeds vaker met wantrouwen bekeken.

Dialogue Marketing

Hoe bondig is bondig in content marketing? (infographic)

Content marketing is niet simpel. Consumenten hebben doorgaans weinig tijd voor lange artikelen, dus moet het kort en bondig. Bitesized of snackable, zijn woorden die de Amerikanen graag gebruiken. Maar hoe bondig? Market legt uit wat ‘snackable satisfaction’ inhoudt. Dat is iets met gifs, tweets, snaps en memes.

Contentmarketing

Van ‘gewoon goede’ content naar context marketing: de uitdagingen

Content heeft zich de afgelopen jaren bewezen als krachtig instrument om klanten binnen te halen en producten te verkopen. Context marketing is de logische volgende stap: leer de klant kennen en speel op hem in. Eigenlijk bestaat context marketing uit content + personalisatie en timing. Die transitie is niet zonder zijn uitdagingen.

Contentmarketing

Energize adviseert Wereld Natuur Fonds over content strategie

Het Amsterdamse Energize gaat het Wereld Natuur Fonds adviseren op het gebied van contentstrategie. De non profit organisatie beschikt over veel content, maar het ontbreekt aan samenhang en een werkbare structuur. Er is behoefte aan een ‘goed fundament’.

Contentmarketing

Persgroep richt zich op branded content

Mede door de opkomst van adblockers gaan adverteerders nadrukkelijk op zoek naar alternatieve mogelijkheden om hun merkboodschap online over te brengen. Zeker voor branding doeleinden is branded content dan een aantrekkelijk optie, stelt Raffi Aykaz van de Persgroep. “Adverteerders zien de noodzaak om klantgerichter na te denken over hun merkcommunicatie.”

Contentmarketing

Viraal platform voor de vastgoedsector

Het sociale platform Helpmee.nl wil makelaarssites verrijken met extra informatie. ERA Nederland gaat de dienst als eerste adopteren.

Contentmarketing

Den Haag lokt vloggers met bloggershuis

Den Haag opent eind maart het eerste bloggershuis in Nederland: een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers. De gemeente ziet het als de ultieme citymarketingtool.

Contentmarketing

A-side media koopt Mediaweb

Internetbureau A-side media koopt Mediaweb uit Noordwijk om zijn eigen portfolio aan te vullen. Oprichter Eric van Hall gaat zich volledig richten op contentbedrijf CopyRobin, waarin zijn nieuwe partner ook participeert.

Digital Agencies

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze. Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen.

Contentmarketing