Adobe met gratis apps voor visuele verhalen
Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.
Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.
Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.
Vraag jij je af hoe je ‘corporate storytelling’ het beste kunt gebruiken voor jouw organisatie? Lees dan zeker verder, want in dit artikel vertel ik je het geheim achter de formule van elk goed corporate verhaal.
Content curatie is op veel verschillende manieren mogelijk. Het selecteren en online verspreiden van content kan een eenvoudige taak zijn via RSS feeds en social media, maar een complexe taak als je complete white papers wilt optuigen. Een goede middenweg is content curatie via een e-mail nieuwsbrief. In mijn optiek is een e-mail nieuwsbrief dan ook veel geschikter voor content curatie dan RSS feeds en social media.
Op élk moment in de salesfunnel kun je met de juiste content mooie klantrelaties opbouwen en versterken. Die te creëren touch points moet je altijd aan twee zaken koppelen: doelgroeprelevantie én je primaire bedrijfsdoelstellingen. Het leidt tot onderscheidende branding op de lange termijn én meer enthousiaste klanten (fans). Hoe scherp staat jouw contentstrategie afgesteld? Acht strategietips voor meer structureel succes via (online) contentmarketing.
Iedere dag bloggen is niet goed, suggereert deze infographic. Twee of drie keer per week is een betere frequentie. Te snel en te veel leidt tot matige kwaliteit, nog los van het feit dat je overwerkt kan raken van de enorme werkdruk. Kwaliteit betekent ook dat je niet al te korte stukken aanlevert. Andere valkuilen: overoptimalisatie voor zoekmachines. Take it easy.
De bekende muziekapp Shazam gaat zich meer op merkadverteerders richten. Naast het bestaande audiowatermerken gaat het meer met de camerafunctie werken die ook in de app zit.
Dierenpark Burgers’ Zoo brengt samen met webbouwer Infocaster misschien wel ‘s werelds eerste app uit Apple TV. Hierdoor komen haarscherpe video-opnames van onder meer haaien en pinguïns als levend behang in huiskamers binnen en buiten Nederland.
We moeten anders denken over hoe we verbinden met werknemers, stelt Lars Ingerslev, VP of International Sales & Business Development bij Smarp. “We zijn 24/7 verbonden met onze werkplek via social media. Maar aan de andere kant zijn er nog nooit zoveel werknemers disengaged geweest met hun werkplek.”
Steeds meer bedrijven denken na over hun content marketing strategie. Het belang van goede content wordt vaak onderschat. Het wordt – in al dan niet in SEO-geoptimaliseerde vorm – gebruikt op de website, maar draagt verder relatief weinig bij aan het converteren of engageren van klanten. Althans, dat is de gedachte. Maar wat zijn nu goede KPI’s om content goed te kunnen beoordelen? Een van de mogelijkheden is de Engagementscore als custom metric, maar daarnaast zijn er nog andere interessante statistieken in het webanalyticspakket om content meetbaar te maken. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan verder!
Anatomische lessen over de ideale blogpost…Van kop tot Call To Action. Onder deze titel publiceerde Salesforce een infographic (linkbait!) over dit onderwerp. Omdat de inhoud duidelijk, eenvoudig en mooi vormgegeven is trof deze mij. En inhoudelijk ben ik het er ook mee eens: zo vertel ik het verhaal van de ideale post zelf ook graag.
Presentator Dennis Weening heeft vrijdag het eerste Nederlandse bloggershuis geopend voor Julie Falconer van Lonely Planet. Falconer betrekt als eerste het speciale strandhuisje voor reisbloggers, een gezamenlijk initiatief van HaagseStrandhuisjes en Den Haag Marketing.
Intertoys heeft een nieuw online speelgoedmagazine gelanceerd. De speelgoedwinkel integreert met Intertoys Play ‘inspiratievolle en informatieve content in het online winkelproces’, zegt de keten.
Veel bedrijven maken op LinkedIn een discussiegroep aan. Maar deze pogingen eindigen bijna altijd in een halfleeg forum met een bedrijfslogo erboven. Robert Rooderkerk van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Koen Pauwels van Özyeǧin University hebben onderzocht wat mensen ertoe beweegt om een reactie te plaatsen in een discussiegroep op LinkedIn.
Online content creator Noah Zeeuw vertelt over zijn succes op YouTube met Ponkers: “Eerst bepaalden andere mensen wie er met zijn kop de televisie kwam en wat ze gingen doen. Nu bepalen mensen dat zelf.” Zijn tip voor bedrijven: “gewoon doen, maar hou wel je doelgroep in de gaten.”