More stories

De belangrijkste KPI’s van contentmarketing in Google Analytics

Steeds meer bedrijven denken na over hun content marketing strategie. Het belang van goede content wordt vaak onderschat. Het wordt – in al dan niet in SEO-geoptimaliseerde vorm – gebruikt op de website, maar draagt verder relatief weinig bij aan het converteren of engageren van klanten. Althans, dat is de gedachte. Maar wat zijn nu goede KPI’s om content goed te kunnen beoordelen? Een van de mogelijkheden is de Engagementscore als custom metric, maar daarnaast zijn er nog andere interessante statistieken in het webanalyticspakket om content meetbaar te maken. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan verder!

Analytics

Waarom 80 procent je blogpost nooit leest

Anatomische lessen over de ideale blogpost…Van kop tot Call To Action. Onder deze titel publiceerde Salesforce een infographic (linkbait!) over dit onderwerp. Omdat de inhoud duidelijk, eenvoudig en mooi vormgegeven is trof deze mij. En inhoudelijk ben ik het er ook mee eens: zo vertel ik het verhaal van de ideale post zelf ook graag.

Contentmarketing

Haags bloggershuis geopend

Presentator Dennis Weening heeft vrijdag het eerste Nederlandse bloggershuis geopend voor Julie Falconer van Lonely Planet. Falconer betrekt als eerste het speciale strandhuisje voor reisbloggers, een gezamenlijk initiatief van HaagseStrandhuisjes en Den Haag Marketing.

Contentmarketing

Intertoys lanceert nieuw online speelgoedmagazine

Intertoys heeft een nieuw online speelgoedmagazine gelanceerd. De speelgoedwinkel integreert met Intertoys Play ‘inspiratievolle en informatieve content in het online winkelproces’, zegt de keten.

Contentmarketing

De juiste contentstrategie voor LinkedIn

Veel bedrijven maken op LinkedIn een discussiegroep aan. Maar deze pogingen eindigen bijna altijd in een halfleeg forum met een bedrijfslogo erboven. Robert Rooderkerk van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Koen Pauwels van Özyeǧin University hebben onderzocht wat mensen ertoe beweegt om een reactie te plaatsen in een discussiegroep op LinkedIn.

Contentmarketing

Ponkers: ‘Content moet emotie hebben’

Online content creator Noah Zeeuw vertelt over zijn succes op YouTube met Ponkers: “Eerst bepaalden andere mensen wie er met zijn kop de televisie kwam en wat ze gingen doen. Nu bepalen mensen dat zelf.” Zijn tip voor bedrijven: “gewoon doen, maar hou wel je doelgroep in de gaten.”

Social

Interactieve content converteert beter (infographic)

Interactieve content converteert twee keer beter dan statische content. Zegt Siege Media in deze infographic. Maar het succes hangt wel grotendeels af van een goede structuur. Om maar eens wat te noemen: wissel de tekst na 75 tot 100 woorden af met een afbeelding, en de content wordt veel beter gedeeld.

Contentmarketing

Kieskeurig.nl en BesteProduct.nl groot in videoproductie

Kieskeurig.nl en BesteProduct.nl zijn een samenwerking begonnen waarbij ze honderden productvideo’s gaan maken met beknopte en uitgebreide uitleg van de betreffende producten. Winkeliers kunnen die eenvoudig in hun shopsites opnemen. Fabrikanten betalen.

Retail

Afbeeldingen voor je website of blog: de ultieme lijst

Vind je het ook zo moeilijk om de juiste afbeeldingen te vinden voor je website of blog? Dan ben je niet alleen. Menig webmaster of blogger is meer tijd kwijt aan het zoeken naar goede afbeeldingen dan het schrijven van de teksten. Bespaar jezelf veel tijd en stress met deze handige lijst vol tips, tricks en links naar de beste bronnen voor je afbeeldingen.

Contentmarketing

Van storytelling naar storymaking: verhalen 2.0

Een paar jaar geleden is storytelling opgekomen als mot du jour in content marketing-land. Het vertellen van een authentiek verhaal leek het enige middel om nog oprecht en eerlijk over te komen als merk. Daarnaast werd het graag gebruikt om visie, missie en de merkwaarden aan de doelgroepen te vertellen. Met mooie uitgangspunten zoals kracht, magie en authenticiteit kwam het ene na het andere verhaal naar voren, waarbij het merk of bedrijf bijna een secundaire rol leek te spelen in het verhaal van de hoofdrolspelers. En eerlijk is eerlijk, daar kwam ook een aantal hele mooie stukjes content uit.

Dialogue Marketing

Zo houd je WordPress veilig (infographic)

WordPress is zowat het populairste Content Management Systeem op de markt, maar daarmee ook een magneet voor kwaadwilligen. Deze infographic legt uit wat je allemaal kunt doen om WordPress veilig te maken en te houden.

Security

Website Check: Zo doe je een ‘Content Audit’

Pagina’s verouderen. Linkjes raken gebroken. Zoekposities dalen. Om je website gezond te houden, doe je er goed aan deze periodiek te onderwerpen aan een inhoudelijke check-up, oftewel een ‘content audit’. Op het eerste gezicht lijkt zo’n content audit veel werk. Maar met deze tips & tricks pak je het slim en efficiënt aan.

Contentmarketing

Semilo zet foodactiviteiten in apart label

Digitaal media-exploitant Semilo brengt zijn activiteiten rondom foodadvertising onder in een apart, nieuw label: Een Kwestie van Smaak.

Contentmarketing

MTV kondigt nominaties Movie Awards aan op Snapchat

MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.

Online advertising

Zakelijk bloggen: De ‘No Bullshit’ Methode

In dit artikel leer je over wat ik de ‘No Bullshit’ Methode voor zakelijk bloggen noem. Een aanpak waarmee je de lezer centraal stelt, maar zonder de doelstellingen van je organisatie tekort te doen.

Dialogue Marketing