More stories

De juiste tactiek voor content marketing (infographic)

Content marketing genereert gemiddeld drie keer zoveel leads als traditionele marketing. Toch vinden maar weinig marketeers hun inspanningen op dit gebied ‘erg effectief’. Er is dus ruimte voor verbetering. Experimenteer eens met native ads, zoek partners voor interactieve content en zorg dat je content wordt verspreid. Enkele tips uit deze infographic van ClearVoice.

Contentmarketing

Mirabeau belooft snelle livegang met nieuw platform

Full service bureau Mirabeau lanceert Kickstarters: een oplossing waarmee men razendsnel een digitale livegang kan garanderen.

Contentmarketing

Geef je oude content een nieuwe bestemming (infographic)

Eric van Hall (Mediaweb) tipte het laatst al: Recycle eerdere posts. Het bespaart tijd en het levert veel op. Hergebruik hoeft echter niet te betekenen dat je al je oude posts opnieuw plaatst. Je kunt ook nieuwe varianten bedenken: een infographic, een podcast of video. Deze infographic legt uit hoe.

Contentmarketing

Zo maak je unieke en geloofwaardige content (infographic)

Content marketing is minder eenvoudig dan het lijkt. Die dient tegelijk zowel deelbaar als geloofwaardig te zijn. Consumenten staan niet per definitie negatief tegenover content van merken, maar het helpt als die inspireert en informatief is. En uniek, want het wemelt immers van de blogs. Zeven nuttige tips voor het optimaliseren van je contentstrategie.

Contentmarketing

Onderzoek: wat maakt content marketing effectief voor B2B-marketeers?

Content marketing speelt een belangrijke rol voor B2B-marketeers. Maar hoe ziet een effectief en succesvol programma er eigenlijk uit? Opvallend genoeg weet maar liefst 55 procent van de B2B-marketeers het niet te vertellen.

B2B Digital

‘Online recensies vaak extreem positief’

Online recensies van consumenten blijken vaak extreem positief. Dat zegt het Eindhovense Coosto, dat naar invloedrijke beoordelingssites in binnen- en buitenland keek.

Contentmarketing

Michel Koch: ‘Rol van content is engagement en niet zozeer conversie’

“Veel contentbedrijven zoals magazines en uitgevers nemen nu de weg naar e-commerce. En de e-commmercebedrijven hebben bedacht dat ze content nodig hebben”, schetst omnichannel expert Michel Koch op eRetail Europe 2015. “De veranderende rol van content is niet zozeer gericht op conversie maar meer op engagement.”

Contentmarketing

Blogger power tip: recycle oude posts

In dit artikel deel ik onze ervaringen van de afgelopen zomer met het recyclen van oude blog posts. Waarom we het hebben gedaan. Hoe we het hebben aangepakt. En wat het ons heeft opgeleverd. Wat ik je alvast kan verklappen: de ‘return on time invested’ is huge!

Contentmarketing

IKEA begint food-wedstrijd op YouTube

IKEA houdt tot eind november een zesdelige webserie op YouTube. Dertien hobbykoks strijden om de mogelijkheid hun recept op de nieuwe menukaart van 2016 in de IKEA-restaurants te krijgen.

Contentmarketing

Video: Ivo Kleppe van Tam Tam over content creatie

Ivo Kleppe van Tam Tam vertelt als Lead Content over de laatste ontwikkelingen van zijn vak: “De spanningsboog van generatie Z is bijna nul. Maar content zal altijd blijven, alleen in een andere vorm.”

Contentmarketing

Onderzoek: content marketing nog in kinderschoenen

In de omgang met content zijn veel Nederlandse bedrijven nog wat ambivalent. 62 procent van de bedrijven heeft een contentstrategie. Maar 29 procent hiervan documenteert deze niet.

Contentmarketing

Snapchat trekt stekker uit contentkanaal

Snapchat is na vijf maanden alweer gestopt met zijn Snap Channel, waar onder leiding van Marcus Wiley van Fox eigen content werd getoond.

Contentmarketing

Adfactor start apart kantoor voor influencer marketing

Native advertising specialist Adfactor start een nieuw onafhankelijk merk HelloSparkle. Dat bureau wil merken koppelen aan de expertise en autoriteit van influencers.

Contentmarketing

Schrijven voor het web: een pakkende homepage

In deze tijd van infobesitas zijn mensen extreem bedreven in het razendsnel scannen van een webpagina op zaken die voor hem of haar van belang zijn. Dit gedrag heeft grote consequenties voor hoe je een goede homepage inricht. Daarbij speelt het schrijven van de juiste teksten een grote rol. In dit artikel geef ik je 5 handige tips voor het schrijven van pakkende teksten voor je homepage.

Contentmarketing

Maplin: YouTube als nieuw verkoopkanaal

Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.

Contentmarketing