More stories

Michel Koch: ‘Rol van content is engagement en niet zozeer conversie’

“Veel contentbedrijven zoals magazines en uitgevers nemen nu de weg naar e-commerce. En de e-commmercebedrijven hebben bedacht dat ze content nodig hebben”, schetst omnichannel expert Michel Koch op eRetail Europe 2015. “De veranderende rol van content is niet zozeer gericht op conversie maar meer op engagement.”

Contentmarketing

Blogger power tip: recycle oude posts

In dit artikel deel ik onze ervaringen van de afgelopen zomer met het recyclen van oude blog posts. Waarom we het hebben gedaan. Hoe we het hebben aangepakt. En wat het ons heeft opgeleverd. Wat ik je alvast kan verklappen: de ‘return on time invested’ is huge!

Contentmarketing

IKEA begint food-wedstrijd op YouTube

IKEA houdt tot eind november een zesdelige webserie op YouTube. Dertien hobbykoks strijden om de mogelijkheid hun recept op de nieuwe menukaart van 2016 in de IKEA-restaurants te krijgen.

Contentmarketing

Video: Ivo Kleppe van Tam Tam over content creatie

Ivo Kleppe van Tam Tam vertelt als Lead Content over de laatste ontwikkelingen van zijn vak: “De spanningsboog van generatie Z is bijna nul. Maar content zal altijd blijven, alleen in een andere vorm.”

Contentmarketing

Onderzoek: content marketing nog in kinderschoenen

In de omgang met content zijn veel Nederlandse bedrijven nog wat ambivalent. 62 procent van de bedrijven heeft een contentstrategie. Maar 29 procent hiervan documenteert deze niet.

Contentmarketing

Snapchat trekt stekker uit contentkanaal

Snapchat is na vijf maanden alweer gestopt met zijn Snap Channel, waar onder leiding van Marcus Wiley van Fox eigen content werd getoond.

Contentmarketing

Adfactor start apart kantoor voor influencer marketing

Native advertising specialist Adfactor start een nieuw onafhankelijk merk HelloSparkle. Dat bureau wil merken koppelen aan de expertise en autoriteit van influencers.

Contentmarketing

Schrijven voor het web: een pakkende homepage

In deze tijd van infobesitas zijn mensen extreem bedreven in het razendsnel scannen van een webpagina op zaken die voor hem of haar van belang zijn. Dit gedrag heeft grote consequenties voor hoe je een goede homepage inricht. Daarbij speelt het schrijven van de juiste teksten een grote rol. In dit artikel geef ik je 5 handige tips voor het schrijven van pakkende teksten voor je homepage.

Contentmarketing

Maplin: YouTube als nieuw verkoopkanaal

Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.

Contentmarketing

Wehkamp verbetert productinformatie

Wehkamp is gestart met de implementatie van inRiver Product Information Management (PIM) om zijn productinformatie te verbeteren.

PIM

Onderzoek: grote generatieverschillen in contentvoorkeur

Content is king. Maar alleen als het voldoet aan de eisen van de lezer natuurlijk. En die verschillen sterk per generatie. Zo duiken babyboomers vooral ’s ochtends in voor hen interessante content, hebben millennials een voorkeur voor de weekenden en gaan Gen X’ers vooral voor onderwerpen als lifestyle, financieel en reizen.

Contentmarketing

Nieuwe bureau We Are Free Agents voor videostrategie

Patrick Alders en Jochem de Jong beginnen 1 oktober het bureau We Are Free Agents. Beiden zeggen de strategie aan te willen scherpen voor organisaties die videocontent als product overwegen.

Contentmarketing

Eerst app voor erotiekketen Christine le Duc

Erotiekketen Christine le Duc heeft haar nieuwe app zowel voor Android als iOS goedgekeurd weten te krijgen. Met name Apple is nogal streng als het om erotiek gaat. De app prikkelt de fantasie op een ‘vrouwvriendelijke manier’.

Contentmarketing

Investering van 35 miljoen dollar in ScribbleLive

De maker van contentmarketingsoftware ScribbleLive heeft in een nieuwe investeringsronde 35 miljoen dollar venture capital opgehaald.

Contentmarketing

Waarom een webshop niet meer zonder content marketing kan

Content marketing biedt enorme kansen aan webshops om geïnteresseerde bezoekers aan te trekken, tegen kosten die aanzienlijk lager liggen dan traditionele vormen van adverteren. Het mooie daarbij voor webshops is dat die doorgaans goed in staat zijn om de ROI van hun content marketing te berekenen. Wil je weten hoe je vandaag nog kunt beginnen met content marketing voor je webshop? Dit artikel legt het uit in 6 duidelijke stappen.

Contentmarketing