More stories

Acht content marketing trends (infographic)

Content marketing is niet meer weg te denken en flink op weg om een markt van 32,4 miljard dollar te worden in 2018. Maar wat worden de trends op dit gebied in het komende jaar. CJG Digital Marketing zette er acht op een rij. Zo zal content marketing steeds vaker ook voor B2B worden ingezet, wordt steeds meer content geautomatiseerd samengesteld en komt de nadruk nog meer op visuele element te liggen.

Contentmarketing

Onderzoek: peers hebben meer invloed dan CEO’s

Wie ik het meest vertrouw? Mensen zoals ikzelf (63 procent) of een doorsnee medewerker (57 procent). CEO’s (34 procent) of overheidsfunctionarissen (29 procent) worden tegenwoordig steeds vaker met wantrouwen bekeken.

Dialogue Marketing

Hoe bondig is bondig in content marketing? (infographic)

Content marketing is niet simpel. Consumenten hebben doorgaans weinig tijd voor lange artikelen, dus moet het kort en bondig. Bitesized of snackable, zijn woorden die de Amerikanen graag gebruiken. Maar hoe bondig? Market legt uit wat ‘snackable satisfaction’ inhoudt. Dat is iets met gifs, tweets, snaps en memes.

Contentmarketing

Van ‘gewoon goede’ content naar context marketing: de uitdagingen

Content heeft zich de afgelopen jaren bewezen als krachtig instrument om klanten binnen te halen en producten te verkopen. Context marketing is de logische volgende stap: leer de klant kennen en speel op hem in. Eigenlijk bestaat context marketing uit content + personalisatie en timing. Die transitie is niet zonder zijn uitdagingen.

Contentmarketing

Energize adviseert Wereld Natuur Fonds over content strategie

Het Amsterdamse Energize gaat het Wereld Natuur Fonds adviseren op het gebied van contentstrategie. De non profit organisatie beschikt over veel content, maar het ontbreekt aan samenhang en een werkbare structuur. Er is behoefte aan een ‘goed fundament’.

Contentmarketing

Persgroep richt zich op branded content

Mede door de opkomst van adblockers gaan adverteerders nadrukkelijk op zoek naar alternatieve mogelijkheden om hun merkboodschap online over te brengen. Zeker voor branding doeleinden is branded content dan een aantrekkelijk optie, stelt Raffi Aykaz van de Persgroep. “Adverteerders zien de noodzaak om klantgerichter na te denken over hun merkcommunicatie.”

Contentmarketing

Viraal platform voor de vastgoedsector

Het sociale platform Helpmee.nl wil makelaarssites verrijken met extra informatie. ERA Nederland gaat de dienst als eerste adopteren.

Contentmarketing

Den Haag lokt vloggers met bloggershuis

Den Haag opent eind maart het eerste bloggershuis in Nederland: een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers. De gemeente ziet het als de ultieme citymarketingtool.

Contentmarketing
Premium

A-side media koopt Mediaweb

Internetbureau A-side media koopt Mediaweb uit Noordwijk om zijn eigen portfolio aan te vullen. Oprichter Eric van Hall gaat zich volledig richten op contentbedrijf CopyRobin, waarin zijn nieuwe partner ook participeert.

Digital Agencies

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze. Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen.

Contentmarketing

Nederlands bureau ContentToday helpt bedrijven met vinden influencers

Een nieuw Nederlands bureau ContentToday wil bedrijven helpen met het vinden met (social) influencers, bijvoorbeeld bloggers met aanzien.

Contentmarketing

Vijf redenen om te investeren in dynamische content

Dat video hét contenttype van 2015 zou worden voorspelde menig social media marketeer al in 2014. Nu het einde van dit jaar nadert kunnen we met zijn allen inderdaad beamen dat video ‘the way to go’ is geworden. Op zowel Facebook als Twitter, Instagram, Snapchat en andere kanalen zien we meer en meer dynamische content voorbijkomen. Van cinemagraphs tot GIF’s en van hyperlapses tot 360 video’s. Maar video’s creëren en publiceren omdat iedereen het doet? Dat mag nooit de reden zijn. In dit overzicht vind je vijf gegronde redenen waarom investeren in dynamische content voor jouw merk van belang is.

Video

Marketingtrends voor 2016 (infographic)

De trends voor 2016? Microsoft en Column Five Media hebben daar zo hun eigen ideeën over: ze noemen Snapchat, Periscope, Oculus Rift, Hololens en ‘nieuwe zoekmachines’ als ‘trending’, en leggen de nadruk op content marketing, dat 62 procent goedkoper is per lead dan traditionele vormen van marketing. Het advies is om doelgroepen nauwelettend te volgen en daar de marketing op af te stemmen. Millennials hebben bijvoorbeeld een grotere affiniteit met wearables.

Contentmarketing

Vijf ontwerptips voor infographics (infographic)

Bij content marketing gaat het niet alleen om de inhoud. Even belangrijk is de opmaak. De populariteit van Instagram en Pinterest bewijs dat consumenten zich vooral visueel oriënteren. Content marketeers kunnen natuurlijk bewezen sjablonen gebruiken, maar nuttiger is de kennis van enkele basisprincipes omtrent lettertypes en beeldgebruik, met name wanneer infographics worden gebruikt.

Contentmarketing

De contentfabriek van TNT: centralisatie nodig voor vertrouwen

Ook het logistieke bedrijf TNT wil digitaal transformeren. Maar hoe zorg je voor een consistente invulling van al die online uitingen en kanalen als je in meer dan 200 landen actief bent en in 36 talen communiceert? In gesprek met Denise Kuschewski, Head of Digital Content bij TNT.

Contentmarketing