Hands-on lab: Google TV
Een dezer dagen komt Google TV beschikbaar in Nederland dank zij Sony Nederland, die daarmee de concurrentie aangaat met Apple TV. Emerce nam de proef op de som.
Een dezer dagen komt Google TV beschikbaar in Nederland dank zij Sony Nederland, die daarmee de concurrentie aangaat met Apple TV. Emerce nam de proef op de som.
Nieuwe technologie maakt het starten met conversie optimalisatie steeds makkelijker. Toch stranden organisaties regelmatig na een paar testen. Tijd voor inzicht in de complexe organisatie van deze discipline: de drie P’s van conversie optimalisatie.
Beslissingen van consumenten zijn niet rationeel en daardoor zeer beïnvloedbaar. Dit verklaart de verschillen in conversie tussen de online- en de offlinewinkel.
De websites van nieuwsuitgevers en politieke partijen voldoen niet helemaal, maar wel het best aan de cookiewet. Gemeenten, retailers, banken, telecombedrijven en reisverkopers gooien er met de pet naar.
De enorme hoeveelheid data beschikbaar in Google Adwords rapportages geeft steeds meer inzichten. Het optimaliseren van campagnes vereist dan ook verder kijken dan directe conversies.
Traditionele retailers kunnen in korte tijd ook online succesvol zijn. Een praktijkvoorbeeld van vrijetijdswarenhuis Camping Sport De Wit.
Voor veel organisaties is er een duidelijk verschil tussen hun online en hun offline marketingstrategieën; het zijn op zichzelfstaande disciplines die elk hun eigen aanpak vragen. Drie pijlers achter het succes van de Apple Stores kunnen ook online worden toegepast en bewijzen dat offline strategieën ook online succes kunnen hebben.
De technologie van het A/B-testen is in ontwikkeling met als recent hoogtepunt het integreren van de Google Website Optimizer in Google Analytics. Maar ook personalisatie en profiling zijn in opkomst in website optimalisatie. Waar moet je op letten?
Layer mag Augmented Reality (AR) voor gebruik op straat inmiddels hebben afgezworen, IBM pakt de draad weer op. Het bedrijf test AR in Amerikaanse winkelbedrijven.
Sinds een paar maanden zijn techies van Google te zien met internetbrillen op: Google Glass. Tijdens ontwikkelaarsconferentie I/O liet het bedrijf met een overweldigende demonstratie zien dat Glass zelfs onder extreme omstandigheden werkt: in een skydive van anderhalve kilometer.
De conversieratio is één van de meest gebruikte metrics binnen webanalyse en optimalisatietrajecten, maar wordt vaak verkeerd begrepen en daardoor voor het verkeerde doel ingezet.
In de reisbranche valt nog veel te winnen door beter gebruik te maken van online ontwikkelingen: echt communiceren met de klant, focus op doelgroep, platform en kanaal en klanten binden met originele en unieke content.
Vorige week vond in Berlijn de Webinale plaats. Een conferentie met een holistische e-commercebenadering met onderwerpen als UX design, mobile en social. Een ander belangrijk onderdeel van het congres was de conversion day. Conversie optimalisatie in een breder perspectief.
De rol van de Chief Marketing Officer (CMO) zal de komende jaren drastisch veranderen. Dat zegt Yuchun Lee, vice president and general manager van IBM’s Enterprise Marketing Management Group, in een gesprek met Emerce. “Hij zal het IT-proces mede moeten sturen.”
Beïnvloeding leidt tot conversie. Zeker als gebruik wordt gemaakt van technieken waar de meeste mensen nog altijd ‘intrappen’. Wederkerigheid speelt daarbij een grote rol. Hoe werkt dit?