Channel Coronacrisis

In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl

More stories

Corona en mobiliteit: dit zijn de drivers achter innovatie en verandering

Van de een op de andere dag zijn we een stuk minder mobiel geworden. Waar de ene dag nog de auto, de fiets, het openbaar vervoer en het vliegtuig ons van A naar B brachten, ontmoeten we elkaar nu vooral online.

Innovatie

Aantal werknemers Amazon nadert de 1 miljoen

Amazon neemt nog steeds mensen aan om de coronadrukte op te vangen. Inmiddels staat de teller op 935.000, waarvan 95.000 alleen in de laatste weken zijn aangenomen.

Coronacrisis

Lucien Burm (Dutch Startup Association): ‘Steun aan startups onvoldoende’

Deze week opende het loket waar startups een lening kunnen krijgen om de coronacrisis te overleven. Het fonds omvat 100 miljoen. Dat bedrag is onvoldoende aldus Lucien Burm, voorzitter van de Dutch Startup Association.

Start-ups

Geen virtuele aandeelhoudersvergadering van Shell wegens vrees voor hackers

Shell weigert een virtuele presentatie van zijn aandeelhouders-vergadering op 19 mei. Dat meldt beleggersvereniging VEB. Het energiebedrijf vreest hackers.

Venture

Moet ik nu wel of niet snijden in mijn marketingbudget?

De wereld staat in brand, hele branches zijn tot stilstand gekomen. De eerste reactie is om direct te snijden in het marketing- en mediabudget. Maar is dat wel zo slim?

Coronacrisis

De toekomst van werk – ben jij klaar voor back to the future?

Het is allemaal nog vrij onvoorspelbaar, maar het lijkt aannemelijk dat deze crisis een ingrijpende invloed zal hebben op onze manier van werken. 

Coronacrisis

COVID-19 crisis: Opkomende trends in de automotive industrie

In dit artikel buigen we ons over de automotive industrie, waar een aantal fundamentele nieuwe trends te verkennen zijn.

Coronacrisis

Michigan heft verbod op reclame voor niet-essentiële artikelen op

De Amerikaanse staat Michigan heeft een verbod ingesteld op advertenties voor niet-essentiële artikelen. Michigan telt ruim 36.000 geregistreerde gevallen van COVID-19.

Coronacrisis

Zelfs deze crisis biedt nieuwe kansen

Omzetten in retail-land lopen drastisch terug als gevolg van winkelsluitingen en de extreme daling van het aantal passanten in de winkelstraten.

Coronacrisis

Airbnb introduceert COVID hygiënerichtlijnen voor verhuurders

Airbnb kondigt nieuwe hygiënerichtlijnen voor verhuurders aan in verband met het coronavirus. Het bedrijf lijkt rekening te houden met de nodige schroom van consumenten om weer op reis te gaan.

Travel

Beslist.nl: Persconferenties overheid beïnvloeden koopgedrag

Beslist.nl ziet een duidelijke relatie tussen de aankondigingen van de overheid van coronamaatregelen en de voorkeur voor bepaalde productcategorieën.

Coronacrisis

De Bijenkorf heropent winkels met veiligheidsmaatregelen

De Bijenkorf heropent al zijn winkels op 29 april met diverse veiligheidsmaatregelen. Zo is onder andere de 1,5 meter afstandsregel van kracht, wordt het aantal klanten dat tegelijkertijd in de winkels kan zijn beperkt en zijn er plexiglas schermen geïnstalleerd op de kassa’s.

Coronacrisis

Na de schok: succesvol zijn in de (post-) COVID-19 wereld

COVID-19 houdt de hele wereld bezig en er is de afgelopen weken veel gepubliceerd over de pandemie. We worden allemaal […]

Coronacrisis

Peter Weijmarshausen (Humane Genomics): ‘Met synthetische biologie kanker én Covid-19 te lijf’

Soms wordt je ingehaald door de dagelijkse realiteit. Was het Amerikaanse Humane Genomics eind vorig jaar nog hard bezig om een synthetisch virus te ontwikkelen waarmee tumoren zouden kunnen worden vernietigd, inmiddels denkt het bedrijf ook een oplossing voor Covid-19 op het spoor te zijn. Op basis van hetzelfde principe: een op maat gemaakt synthetisch virus dat ziekmakende virussen en cellen te lijf kan gaan.

Coronacrisis

Jongeren zijn corona-inhakers in reclame moe

Onder jongeren is de behoefte aan nieuws over het coronavirus flink gedaald. En bijna de helft vindt dat organisaties misbruik maken van de situatie om het eigen imago te verbeteren. Dat blijkt uit onderzoek van MediaTest onder bijna vijfhonderd jongeren.

Online advertising