Horeca gretig op reserveringsapps
Horecabedrijven zijn massaal op zoek naar apps en diensten waarmee bezoekers stoeltjes kunnen reserveren in café’s en restaurants die aanstaande maandag 1 juni open mogen. Nieuwe initiatieven schieten uit de grond.
In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl
Horecabedrijven zijn massaal op zoek naar apps en diensten waarmee bezoekers stoeltjes kunnen reserveren in café’s en restaurants die aanstaande maandag 1 juni open mogen. Nieuwe initiatieven schieten uit de grond.
Het aantal online bestellingen bereikt in deze dagen een nieuwe piek als gevolg van het storten van het vakantiegeld, zo leert een rondgang langs leden van Thuiswinkel.org. Consumenten geven zichzelf extra cadeautjes als beloning voor het thuisblijven.
De SVOL-scholen ISG Arcus, De Rietlanden en SGL in Lelystad zullen voorlopig digitaal onderwijs blijven aanbieden. Volgens SVOL-bestuurder Barry Lommen is het een hele klus om de coronaprotocollen toe te passen.
Sinds de uitbraak van COVID-19 is er één van de belangrijkste vraagstukken voor marketing specialisten: “Hoe moeten we als merk reageren op de crisis?”
In totaal acht Amerikaanse werknemers van Amazon zijn inmiddels overleden aan het coronavirus. Het achtste geval betrof een medewerker van een distributiecentrum in North Randall bij Cleveland.
We consumeren in crisistijd zoveel dat veel e-commerce websites een unieke situatie voor de kiezen krijgen: veel producten die out of stock gaan.
Het CBS rapporteerde eind april de grootste daling in consumentenvertrouwen ooit. De boosdoener? Covid-19.
eerste COVID-19-golf is voorbij maar de komende maanden zal het virus nog een grote rol in ons leven spelen.
Een belangrijke graadmeter of consumenten nog wel bereid zijn aankopen te doen, is consumentenvertrouwen in bedrijven.
Wetenschappers van de TU Delft hebben in samenwerking met AMS Institute het Social Distancing Dashboard ontwikkeld. Dit platform geeft stadsplattegronden weer die op straat- en wijkniveau laten zien of het mogelijk is om de afstand van anderhalve meter in de openbare ruimte na te leven.
Het kabinet gaat paal en perk stellen aan de woekerrentes die webwinkels rekenen voor het kopen van spullen. De rente mag straks niet hoger zijn dan tien procent in plaats van de veertien procent rente die nu nog wordt gerekend.
Het tweede kwartaal is het absolute dieptepunt voor de online reclamemarkt en het kan nog drie jaar duren voordat de niveaus van 2019 weer worden gehaald. Marktplaatsen als bol.com en Amazon ontduiken de neerwaartse trend en bedrijven investeren fors marketinggeld in conversie- en serviceoptimalisatie en UX.
Het is crisis, we staan voor een recessie die ongekend dreigt te worden. We lijken het erover eens te zijn dat alleen die organisaties gaan overleven, die buiten de comfortzone gaan innoveren. Merken die relevantie houden in een snel veranderende wereld. Maar hoe doe je dat succesvol, terwijl alle vlaggen staan op bezuinigen, snijden en overleven? Volgens Ralph van Dam is het mogelijk de juiste balans te vinden in deze. Voor zijn boek “No Guts, No Story’ interviewde Niek Karsmakers CEO’s van toonaangevende Nederlandse bedrijven.
De Groningse start-up Greatwaves heeft een app ontwikkeld waarmee bedrijven kunnen meten hoe druk hun kantoren zijn. Daarmee moet het makkelijker zijn om te voldoen aan de anderhalve meter afstand, meldt RTV Noord.
Techbedrijven moeten zes tot negen maanden extra cash aanhouden om door de coronacrisis heen te komen. Die zal op termijn voordelig voor hen uitpakken, maar Nederlandse bedrijven dreigen niettemin achter te geraken bij buitenlandse concurrenten.