Channel Coronacrisis

In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl

More stories

Een ‘Waze’ om winkelstress te vermijden

Aan ondernemerschap geen gebrek tijdens de coronacrisis. Het Belgische Accurat, dat locatiegegevens verzamelt en ‘slim verwerkt’, lanceert de ShopSafe App. Consumenten zien op de smartphone hoe druk het is in de winkels in de buurt.

Coronacrisis

Online adverteren in tijden van het coronavirus

We beleven historische tijden nu het coronavirus ook in Nederland om zich heen heeft geslagen. Een van de vele bedrijfstakken die moet inspelen op deze verandering is de marketing

Coronacrisis

NVPI Audio onderzoekt gevolgen COVID-19

De door de overheid afgekondigde verlenging van de maatregelen tot 1 juni gaat bedrijfseconomisch grote impact hebben voor de muziekindustrie. Daarom is NVPI Audio aangesloten bij de nieuw opgerichte alliantie ENCORE – de Nederlandse Creatieve Industrie Alliantie – om samen in overleg met de overheid te inventariseren wat er specifiek nodig is voor de muziekindustrie.

Entertainment

Coronacrisis: vijftig ondernemers en marketeers vertellen over de impact en kansen in hun business

Hoe gaan ondernemers om met de coronacrisis? Welke impact verwacht men? Zijn er kansen? We steken je een hart onder de riem en geven tips in onzekere tijden.

Coronacrisis

Makelaars organiseren Online Huizendagen

Het onafhankelijke woningplatform Roxxle organiseert met 2000 deelnemende makelaars de Online Huizendagen.

Coronacrisis

Amazon.nl verlengt retourtermijn bestellingen

De Duitse en Nederlandse Amazon winkels hebben vanwege de coronavirus de retourtermijn van verkochte producten verlengd.

Coronacrisis

Google trekt 722 miljoen euro uit voor bestrijding van coronavirus

Google trekt 800 miljoen dollar (722 miljoen euro) uit om te helpen het coronavirus te bestrijden en getroffen bedrijven te ondersteunen. Het geld is bedoeld voor onder meer gezondheidsorganisaties en -medewerkers, overheden en het midden- en kleinbedrijf.

Coronacrisis

Het belang van Search in tijden van corona

De coronacrisis zorgt voor veel beweging in de online markt. Waar in de ene sector de traffic en de omzetten door het dak gaan, lijdt de andere enorm onder het virus.

Coronacrisis

Door corona meer contactloze betalingen in Duitsland

De angst voor het coronavirus vertaalt zich in veranderend betaalgedrag. In Duitsland zijn meer mensen contactloos gaan betalen. Ze laten het muntgeld in de jaszak.

Coronacrisis

Handvatten voor blokkades tijdens het thuiswerken

De wereld is momenteel hard aan het werk om de problemen rond het coronavirus op te lossen. Dit heeft als gevolg dat we nu met z’n allen thuiswerken

Coronacrisis

Alliander voert in week tijd 100 online sollicitatiegesprekken

Netbeheerder Alliander zet alle zeilen bij om ondanks de coronacrisis nieuwe technische en IT collega’s te werven. Het netwerkbedrijf voerde in een week tijd al ruim 100 online videogesprekken met sollicitanten in plaats van fysieke ontmoetingen.

Coronacrisis

Zakelijke uitdagingen aanpakken in tijden van het coronavirus: vijf tips

In deze onzekere tijden komen bedrijven voor uitdagingen te staan die veroorzaakt worden door het coronavirus (Covid-19)

Coronacrisis

Manieren om je organisatie te wapenen tegen Covid-19 cybercrime

Cybercriminelen slaan munt uit de disruptie en angst die er heerst als gevolg van de corona virus uitbraak

Coronacrisis

Angst voor besmetting via pakketten ‘overdreven’

De angst dat het coronavirus wordt overgedragen via pakketten van e-commerce bedrijven lijkt stellig overdreven. Dat zeggen diverse experts nadat het New England Journal of Medicine een dezer dagen concludeerde dat het virus tot vier uur op koper zou kunnen leven, tot een dag op karton en tot drie dagen op plastic en roestvrij staal.

Coronacrisis

65 procent van de Europese webwinkels houdt rekening met omzetdaling

Het beeld dat e-commerce partijen flink zullen verdienen als gevolg van de coronacrisis, moet sterk worden genuanceerd. Uit het onderzoek van Ecommerce Europe onder meer dan 25 nationale e-commerce-associaties en hun leden komt naar voren dat 65 procent van de respondenten verwacht dat de pandemie over de gehele breedte zal leiden tot een daling van de online verkopen.

Coronacrisis