Channel Coronacrisis

In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl

More stories

Wat blijft en wat komt terug? 14 post-corona trends in werk en communicatie

Wat zien we – na een jaar van lockdowns en social distancing – verschuiven op het gebied van werken, communiceren en consumeren?

Coronacrisis

Het corona-effect op het e-commerce landschap

Hoe heeft corona het e-commerce-landschap beïnvloed en wat staat ons de komende jaren te wachten? GFK deelt de belangrijkste inzichten.

Coronacrisis

Bedrijfsleven blijkt wendbaar in coronacrisis

COVID-19 was voor één op de drie ondernemingen de belangrijkste drijfveer om afgelopen jaar te starten met het digitaliseren van hun bedrijf. Dat blijkt uit de vierde Monitor Digitale Transformatie 2021 onder ruim 1.100 respondenten van bedrijven met verschillende groottes en uit diverse sectoren. Dit jaarlijkse online onderzoek in opdracht van KPN geeft een beeld van de manier waarop ondernemingen in ons land tegen digitale transformatie aankijken.

Coronacrisis

Meerderheid Nederlanders verwacht na corona even vaak online aankopen te doen

Het afgelopen jaar hebben Nederlanders vaker online gewinkeld. Ook lokale ondernemers hebben hiervan kunnen profiteren. Zo is onder andere het online bestellen van avondeten flink toegenomen, zo blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online onderzoek van Ruigrok NetPanel.

Coronacrisis

De versnelling: trends en impact door Covid-19 op B2B-commerce

Covid-19 zet de digitalisering van B2B-bedrijven onder druk. Hoe stoom je B2B-bedrijf klaar voor e-commerce?

B2B Digital

Welke impact heeft de lockdown op de woon- en tuinbranche?

Woonwinkels en tuincentra moesten door de lockdowns hun bedrijfsmodel aanpassen. Bijvoorbeeld door een makkelijk online betaalproces en Augmented Reality.

Payment

Onderzoek: boodschappen doen wordt nooit meer hetzelfde

Veel traditionele supermarktgangers maakten door corona voor het eerst kennis met online boodschappen. Feiten en cijfers over (online) boodschappen doen in Nederland.  

Coronacrisis

Belgische retail: Winkelen op afspraak is een ramp

Winkelen op afspraak zorgt voor een dramatische situatie in de Belgische winkelstraten. Uit een rondvraag van handelsorganisatie Comeos blijkt dat de winkels die getroffen zijn door de nieuwe maatregelen, afgelopen zaterdag gemiddeld 60 tot 85 procent minder omzet hebben gerealiseerd.

Coronacrisis

Hoe Covid-19 de groei van e-commerce in een klap met 10 jaar heeft versneld

Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.

Coronacrisis

‘Wekenlang drukker dan Black Friday’: hoe HEMA inspeelde op enorme online groei

Winkelketen HEMA zag -ook na de eerste lockdown- traditionele shoppers veranderen in online shoppers. En dat vroeg om aanpassingsvermogen van het bedrijf. 

Coronacrisis

Zet slimme tools in om het beste uit je virtual teams te halen

Covid-19 heeft ons laten zien dat veel van onze werkzaamheden heel goed op afstand gedaan kunnen worden. Welke uitdagingen brengt het hybride werken met zich mee en welke tools kun je inzetten?

B2B Digital

Belgisch internetverkeer breekt record op record

Het Belgische internetverkeer is in één jaar tijd met maar liefst 40 procent gestegen. De grootste stijging die internetknooppunt Bnix […]

Breedband

Veilig uit eten met online coronavirus tool

Wetenschappers van Wageningen University & Research, de TU Delft en het Erasmus MC hebben een online tool ontwikkeld om vast te stellen hoe binnenruimtes coronaproof ingericht en gebruikt kunnen worden.

Coronacrisis

Hoe organiseer je een effectieve online workshop?

De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand. 

Communicatie

Targeting in times of crisis

Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.

Coronacrisis