Wat blijft en wat komt terug? 14 post-corona trends in werk en communicatie
Wat zien we – na een jaar van lockdowns en social distancing – verschuiven op het gebied van werken, communiceren en consumeren?
In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl
Wat zien we – na een jaar van lockdowns en social distancing – verschuiven op het gebied van werken, communiceren en consumeren?
Hoe heeft corona het e-commerce-landschap beïnvloed en wat staat ons de komende jaren te wachten? GFK deelt de belangrijkste inzichten.
COVID-19 was voor één op de drie ondernemingen de belangrijkste drijfveer om afgelopen jaar te starten met het digitaliseren van hun bedrijf. Dat blijkt uit de vierde Monitor Digitale Transformatie 2021 onder ruim 1.100 respondenten van bedrijven met verschillende groottes en uit diverse sectoren. Dit jaarlijkse online onderzoek in opdracht van KPN geeft een beeld van de manier waarop ondernemingen in ons land tegen digitale transformatie aankijken.
Het afgelopen jaar hebben Nederlanders vaker online gewinkeld. Ook lokale ondernemers hebben hiervan kunnen profiteren. Zo is onder andere het online bestellen van avondeten flink toegenomen, zo blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online onderzoek van Ruigrok NetPanel.
Covid-19 zet de digitalisering van B2B-bedrijven onder druk. Hoe stoom je B2B-bedrijf klaar voor e-commerce?
Woonwinkels en tuincentra moesten door de lockdowns hun bedrijfsmodel aanpassen. Bijvoorbeeld door een makkelijk online betaalproces en Augmented Reality.
Veel traditionele supermarktgangers maakten door corona voor het eerst kennis met online boodschappen. Feiten en cijfers over (online) boodschappen doen in Nederland.
Winkelen op afspraak zorgt voor een dramatische situatie in de Belgische winkelstraten. Uit een rondvraag van handelsorganisatie Comeos blijkt dat de winkels die getroffen zijn door de nieuwe maatregelen, afgelopen zaterdag gemiddeld 60 tot 85 procent minder omzet hebben gerealiseerd.
Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.
Winkelketen HEMA zag -ook na de eerste lockdown- traditionele shoppers veranderen in online shoppers. En dat vroeg om aanpassingsvermogen van het bedrijf.
Covid-19 heeft ons laten zien dat veel van onze werkzaamheden heel goed op afstand gedaan kunnen worden. Welke uitdagingen brengt het hybride werken met zich mee en welke tools kun je inzetten?
Het Belgische internetverkeer is in één jaar tijd met maar liefst 40 procent gestegen. De grootste stijging die internetknooppunt Bnix […]
Wetenschappers van Wageningen University & Research, de TU Delft en het Erasmus MC hebben een online tool ontwikkeld om vast te stellen hoe binnenruimtes coronaproof ingericht en gebruikt kunnen worden.
De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand.
Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.