Channel Coronacrisis

In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl

More stories

Zeven tips voor een flexibele organisatie van de klantenservice

Flexibiliteit is voor veel bedrijven een belangrijk concept gebleken tijdens de Coronacrisis: ook voor de klantenservice. Zeven best practices op een rij.

Customer Experience

De Jonge wil wetgeving voor CoronaMelder-app verlengen

Demissionair minister De Jonge wil de wetgeving die de CoronaMelder-app mogelijk maakt wederom verlengen, tot 10 januari 2022. Dat laat de bewindsman weten in een brief aan de Eerste en Tweede Kamer.

Coronacrisis

Succesvol werken op afstand als IT-bedrijf

Thuis en verspreid werken gebeurt steeds meer. Er zijn goede redenen om dat te stimuleren. Pak het goed aan en zowel bedrijf als medewerkers profiteren.

Digital Transformation

Wybo Wijnbergen (infinitSpace): ‘Wij creëren flexibele kantooromgevingen’

Veel bedrijven zoeken het dit najaar in een combinatie van thuiswerk en kantoorwerk. Start-up infinitSpace richt zich met flexibele kantoren op die trend.

Start-ups

De comeback van de fysieke winkel: Drie tips voor een geslaagde heropening

De ondergang van de fysieke winkel lijkt soms in zicht. Dat is niet zo. Drie tips om fysieke winkels relevant en aantrekkelijk te houden in de toekomst.

Customer Engagement

Gebruik QR codes in restaurants mogelijk blijvend

Het gebruik van QR codes in restaurants lijkt een blijvende trend te worden, in ieder geval in de VS.

Coronacrisis

Overheidstrends 2021: Locatievrijheid en flexibele werkplekken binnen de overheid

COVID-19 heeft de manier waarop de publieke sector denkt over werken op afstand veranderd. Wat blijkt? Mensen kunnen goed of zelfs beter werken vanuit huis.

Digital Transformation

CES 2022 alleen toegankelijk voor gevaccineerden

De eerstvolgende editie van de elektronicabeurs CES in Las Vegas in januari 2022 zal alleen toegankelijk zijn voor mensen die zich hebben laten vaccineren tegen corona.

Coronacrisis

De rol van de fysieke winkel in een omnichannelstrategie

Meer online = minder fysiek winkels? Niet per se. In een volwassen omnichannelstrategie is de fysieke winkel belangrijk voor merkbeleving en uitproberen.

Disruptie

Groot lek bij CoronaCheck door testbedrijf

Als gevolg van een groot lek bij een testbedrijf was het voor iedereen mogelijk om valse reis- en toegangsbewijzen in de app CoronaCheck te krijgen. Daarnaast zijn de privégegevens van ruim 60.000 mensen gelekt.

Coronacrisis

Google lanceert API voor coronapas

Google wil digitale versies van testresultaten en vaccinatiekaarten oftewel coronapaspoorten op Android-toestellen laten zetten. Het betreft een API die Google en Apple eerder al ontwikkelden voor track-and-trace systemen.

Tech

Klantgedrag verandert na de pandemie: Hoe speel je daarop in?

Consumenten verwachten meer geld uit te gaan geven na Corona. Als je daarvan wilt profiteren moet je weten wat er speelt in het leven van je klant. 

Customer Engagement

De uitdagingen en oplossingen van thuiswerken na Corona

Dit e-book helpt je om de operationele continuïteit te waarborgen wanneer medewerkers op lange termijn thuis blijven werken.

Coronacrisis

Na één jaar pakketgekte: hoe houd je klanten tevreden?

De balans na één jaar coronacrisis in de transportindustrie? Veel flexibilitiet maar ook toenemende klachten. Oplossingen: samenwerking en digitalisering.

E-commerce

Messaging: onmisbaar kanaal in 2021

Messaging is populairder geworden door de lockdowns. Twee voorbeelden uit de praktijk tonen hoe messaging leidde tot grotere klanttevredenheid.

Marketing