Maze-One partnert voor buitenlands bereik
De Nederlandse Amazon-specialist Maze-One sluit een samenwerking Local Planet uit Londen om internationale klanten te bedienen.
De Nederlandse Amazon-specialist Maze-One sluit een samenwerking Local Planet uit Londen om internationale klanten te bedienen.
Webwinkels informeren consumenten vaak nog onvoldoende over het recht om de aankoop ongedaan te maken (herroepingsrecht) en hun recht op […]
De Nederlandse online supermarkt Holland at Home wil een belang nemen in het financieel geplaagde Windeln.de, een webwinkel voor babyspullen.
In het derde kwartaal van 2019 gaven Nederlandse consumenten 455 miljoen euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. […]
AliExpress wil zich in Europa nadrukkelijker positioneren als een marktplaats voor maar ook van lokale retailers en merken. Het probleem: die willen niet en aarzelen vanwege het goedkope imago van het platform.
Online houthandel Gadero uit Groningen verbreedt zijn activiteiten naar de Franstalige markt. Hiermee gaat het ook hout bezorgen in Wallonië, Luxemburg en noordelijke bestemmingen van Frankrijk.
Hoewel geoblocking al een jaar is verboden in de EU, krijgt het Europees Consumenten Centrum (ECC) in Utrecht nog steeds klachten van consumenten over deze vorm van online discriminatie. De regels zijn voor zowel ondernemers als consumenten nog altijd onduidelijk.
De gevolgen van de Brexit op lange termijn moeten nog duidelijk worden, maar een ding is zeker: het gaat véél impact hebben op Nederlandse bedrijven.
Douane en de FIOD maken zich zorgen over een toename van importfraude bij webwinkels. Malafide internetverkoopbedrijven blijken voor miljoenen euro’s aan invoerrechten en btw te ontduiken.
Met een bevolking van 743 miljoen mensen en 23 miljoen bedrijven biedt Europa als continent volop groeikansen voor cross border sales.
Omoda staat op het punt zijn activiteiten uit te breiden naar Denemarken en daarna, in de loop van 2020, naar andere landen in Scandinavië.
De Douane is een campagne gestart voor iedereen die online winkelt. De kosten zijn bij bijna vier op de tien internetshoppers weleens hoger uitgevallen, omdat bij aflevering van aankopen uit een webshop buiten de Europese Unie extra kosten in rekening werden gebracht.
Volgens de nieuwe voorspelling van eMarketer zal in 2019 meer dan een kwart van de wereldbevolking gebruiken maken van mobiele apps om betalingen te verrichten. Hoe speel je hier op in? Door een gepersonaliseerd, eenvoudig, schaalbaar en betrouwbaar betaalproces te bieden. Je consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en zijn op zoek naar een speciale band met jouw merk.
Wanneer je het hebt over e-commerce, krijgen trends en the big next thing alle aandacht. Maar dat is slechts de bovenkant van de ijsberg. In de praktijk liggen daaronder een aantal harde keuzes over logistiek en verkoopkanalen. Die beïnvloeden weer je positionering en staan groei in de weg.
Met bijna twee jaar aan Vlaamse activiteiten in de benen via bol.com besluit Pets Place nu ook zelf een webshop te openen voor de Nederlandstalige markt in België.