More stories

Hoe houd je cross border e-commerce beheersbaar? Met een PIM-systeem en TMS

De samenstelling van markten wordt steeds diverser. Veel toonaangevende fabrikanten en retailers zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor internationale expansie als een bron van omzetgroei en een manier om hun concurrenten te differentiëren en te verslaan. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een effectieve cross border e-commercestrategie.

Cross Border

Apple betreedt op eigen krachten Indiase markt

Apple betreedt volgend jaar officieel de markt in India met tenminste een Apple Store. Dat heeft CEO Tim Cook deze week bekend gemaakt op een bijeenkomst van aandeelhouders.

Cross Border

De best bewaarde geheimen voor succes in Duitsland

Hoe zorg je dat je online optimaal scoort in een markt die wordt gedomineerd door Google, Amazon en internationale merken? In dit artikel worden de vijf best bewaarde geheimen voor succes in Duitsland ontrafeld.

Duitsland

‘Veel onveilige producten bij webwinkels buiten EU’

Online winkelen bij webwinkels buiten Europa levert onverantwoorde risico’s op. Dat blijkt uit een steekproef die de Consumentenbond samen met vijf Europese zusterorganisaties uitvoerde. Twee derde van de onderzochte producten zou niet in de winkel mogen liggen.

Cross Border
Premium

Handel op AliExpress groeit 46%

De internationale handel op Alibaba’s buitenlandse handelssite AliExpress groeide afgelopen jaar met 46 procent, aldus de nieuwe kwartaalcijfers.

E-commerce
Premium

Alibaba Europa op zoek naar nieuwe baas

De general manager Europa van Alibaba Group, de Duitser Terry von Bibra, is vertrokken bij de Chinese gigant. De onderneming kan op zoek naar een nieuwe karrentrekker.

E-commerce
Premium

Gites.nl koopt Gites.com

De Nederlandse online verhuurder van Franse vakantiehuisjes Gites.nl koopt het gelijknamige .com-domein om zich duidelijker op de buitenlandse markt te profileren.

Travel

Data omzetten in bruikbare inzichten voor grensbewaking

De hoeveelheid data die aan onze grenzen wordt verzameld, is de afgelopen jaren significant toegenomen, zowel te land, ter zee, als in de lucht.

Data
Premium

Maze-One partnert voor buitenlands bereik

De Nederlandse Amazon-specialist Maze-One sluit een samenwerking Local Planet uit Londen om internationale klanten te bedienen.

Marketplaces

Europese toezichthouders: webwinkels discrimineren nog steeds op nationaliteit en verblijfplaats

Webwinkels informeren consumenten vaak nog onvoldoende over het recht om de aankoop ongedaan te maken (herroepingsrecht) en hun recht op […]

Cross Border
Premium

Holland at Home wil belang in Windeln.de

De Nederlandse online supermarkt Holland at Home wil een belang nemen in het financieel geplaagde Windeln.de, een webwinkel voor babyspullen.

Cross Border
Premium

Europese webwinkels zetten bijna 20 procent meer om in Nederland

In het derde kwartaal van 2019 gaven Nederlandse consumenten 455 miljoen euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. […]

Cross Border
Premium

Grote merken Europa huiverig voor AliExpress

AliExpress wil zich in Europa nadrukkelijker positioneren als een marktplaats voor maar ook van lokale retailers en merken. Het probleem: die willen niet en aarzelen vanwege het goedkope imago van het platform.

Marketplaces

Gadero naar de Franstalige markt

Online houthandel Gadero uit Groningen verbreedt zijn activiteiten naar de Franstalige markt. Hiermee gaat het ook hout bezorgen in Wallonië, Luxemburg en noordelijke bestemmingen van Frankrijk.

Cross Border

Nog steeds klachten over online discriminatie door geoblocking

Hoewel geoblocking al een jaar is verboden in de EU, krijgt het Europees Consumenten Centrum (ECC) in Utrecht nog steeds klachten van consumenten over deze vorm van online discriminatie. De regels zijn voor zowel ondernemers als consumenten nog altijd onduidelijk.

E-commerce