In zes stappen een succesvolle CX strategie
Wil je je onderscheiden in de competitieve B2B-markt? Ontdek in deze whitepaper hoe je de klantbeleving optimaliseert met de 6 V’s.
Wil je je onderscheiden in de competitieve B2B-markt? Ontdek in deze whitepaper hoe je de klantbeleving optimaliseert met de 6 V’s.
Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.
AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.
Door feedback van klanten gestructureerd en uit meerdere kanalen te verzamelen en er vervolgens ook echt op te handelen kun je flinke veel voordeel halen.
CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.
Met een goed gevoel vertrekken is belangrijk. Zorg voor een positieve draai aan het eind van de klantreis én het eind van een customer life cycle.
Voor het bieden van gepersonaliseerde digitale ervaringen is een Digital Experience Platform onmisbaar. Het gaat vooral om hoe je hiermee relevantie biedt.
Je e-commerce personaliseren doe je door klant- en productgegevens te combineren. Dat kun je in stappen opbouwen en kan zelfs voor ‘prospects’.
Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.
Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.
De luxemarkt werkt anders dan bij ‘gewone’ producten. De motivaties en verwachtingen van klanten zijn anders en daarom verloopt ook de klantreis anders.
Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.
In economisch uitdagende tijden is een goede klantenservice extra belangrijk. Hoe kijken CX-beslissers tegen dit onderwerp aan en wat verwachten ze?
Gebruikerservaring is de kern van alle online shoppingervaringen. Betere UX betekent meer omzet. Tips om je niet meer te hoeven schamen voor je website.
Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.