Wat de CX-specialist in de (nabije) toekomst moet weten en kunnen
Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.
Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.
Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.
Retailers kunnen contact met klanten gebruiken om een plek te veroveren in de harten, hoofden en portemonnees van klanten.
Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.
TomTom zit nog steeds in de navigatiemarkt. Het bedrijf heeft een betaalde app, doet wel 300 experimenten per jaar en streeft naar een optimale UX.
Wil je je onderscheiden in de competitieve B2B-markt? Ontdek in deze whitepaper hoe je de klantbeleving optimaliseert met de 6 V’s.
Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.
AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.
Door feedback van klanten gestructureerd en uit meerdere kanalen te verzamelen en er vervolgens ook echt op te handelen kun je flinke veel voordeel halen.
CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.
Met een goed gevoel vertrekken is belangrijk. Zorg voor een positieve draai aan het eind van de klantreis én het eind van een customer life cycle.
Voor het bieden van gepersonaliseerde digitale ervaringen is een Digital Experience Platform onmisbaar. Het gaat vooral om hoe je hiermee relevantie biedt.
Je e-commerce personaliseren doe je door klant- en productgegevens te combineren. Dat kun je in stappen opbouwen en kan zelfs voor ‘prospects’.
Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.
Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.