More stories

Klanttevredenheid centraal: hoe je je voorbereidt op de transitie van CRO naar CXO

CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.

Customer Experience

Interview: Menno van Jarwaarde over een positief eind van de klantreis of ‘customer life cycle’

Met een goed gevoel vertrekken is belangrijk. Zorg voor een positieve draai aan het eind van de klantreis én het eind van een customer life cycle.

Customer Experience

Houd het uiteindelijke doel van een DXP in zicht: relevantie voor je klanten

Voor het bieden van gepersonaliseerde digitale ervaringen is een Digital Experience Platform onmisbaar. Het gaat vooral om hoe je hiermee relevantie biedt.

Customer Experience

Interview: Tjeerd Brenninkmeijer over personaliseren met klant- en productgegevens

Je e-commerce personaliseren doe je door klant- en productgegevens te combineren. Dat kun je in stappen opbouwen en kan zelfs voor ‘prospects’.

Customer Experience

Interview: Mathijs Ruigrok over klantretentie en loyaliteit met een CX-platform

Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.

Customer Experience

Waarom 2023 het jaar van de empathie wordt

Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.

Customer Experience

Wat maakt de klantreis in de luxebranche anders dan gewoonlijk? 

De luxemarkt werkt anders dan bij ‘gewone’ producten. De motivaties en verwachtingen van klanten zijn anders en daarom verloopt ook de klantreis anders.

Customer Experience
Premium

‘Consument voelt zich niet begrepen door digitale assistent’

Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.

Customer Service

Waarom CX-beslissers juist in deze economie in uitstekende klantenservice investeren

In economisch uitdagende tijden is een goede klantenservice extra belangrijk. Hoe kijken CX-beslissers tegen dit onderwerp aan en wat verwachten ze?

Customer Experience

Van slecht naar neutraal naar goed: zo schaam je je niet langer voor je website

Gebruikerservaring is de kern van alle online shoppingervaringen. Betere UX betekent meer omzet. Tips om je niet meer te hoeven schamen voor je website.

Web-design

Hoe succesvolle bedrijven de verbinding leggen tussen merk, medewerker en klant

Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.

Customer Experience
Premium

‘Helft energieleveranciers onvoldoende bereikbaar’

De helft van de energieleveranciers in Nederland voldoet niet aan de wettelijke eisen omtrent bereikbaarheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 32 energieleveranciers. De bedrijven hebben geen telefonische klantenservice of bieden klanten geen e-mailadres waar zij hun vragen naar toe kunnen sturen.

Customer Service

Identity management is de sleutel tot digitale transformatie

In deze whitepaper wordt gekeken naar de voorspelde retail trends en hoe retailers deze trends succesvol kunnen omarmen.

Customer Experience

Geen platformmigraties meer met MACH

MACH is een e-commerceoplossing die door Forrester is getypeerd als ‘The Coolest Tech in Town Club’. Maar hoe werkt het precies en hoe maak je er optimaal gebruik van?

E-commerce

Platforms & partnerships: zorg dat je op het pad van je klant bent

Wat zijn de laatste ins & outs op het gebied van platforms en partnerschappen? Zorg dat je op het pad van je klant bent en bied inspiratie.

Customer Experience