Grip op recensies [2/3]: wat zeggen de cijfers in recensies?
Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag. Maar hoe dit gemiddelde cijfer tot stand komt is vaak erg vaag en manipulatie ligt op de loer.
Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag. Maar hoe dit gemiddelde cijfer tot stand komt is vaak erg vaag en manipulatie ligt op de loer.
Binnen techbedrijven wordt vaak de focus gelegd op productontwikkeling en sales. Maar er is een factor die vaak onderschat wordt: Customer Success.
Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag van Nederlandse consumenten, maar het hoe en waarom ervan is eigenlijk vaak niet duidelijk.
In mijn vorige artikel schetste hoe werken in silo’s–afdelingen die los van elkaar opereren–de verbinding met je klanten in de weg kan staan. Maar hoe doorbreek je die traditionele barrières en bouw je een écht klantgerichte organisatie? Laten we eens kijken hoe je die omslag kunt maken.
Stephan Kleian betoogde hier de noodzaak van ‘validatie na ideatie’ voor een positieve ROI op CX-initiatieven. Ik mis vooral de klant zelf in zijn verhaal.
B2B e-commerce staat voor steeds hogere klantverwachtingen terwijl innovatie bedrijven dwingt om traditionele processen volledig digitaal te transformeren.
Je kunt geen verbinding maken met klanten als losgekoppelde organisatie. Klanten zien jou als één organisatie, maar door silo’s kun je klanten verliezen.
Composable is de meest flexibele en schaalbare architectuur om een onderscheidende klantbeleving te realiseren. Voor klanten is de frontend het […]
Traditioneel kijken veel organisaties na de zomer naar de doelen en bijbehorende budgetten voor volgend jaar. Voor de customer experience […]
Met de introductie van GenAI heeft ARAG de werkwijze van juridische adviseurs ingrijpend verbeterd. Deze technologie biedt adviseurs sneller toegang […]
Het Interactive Advertising Bureau, lobbyisten uit de kabelindustrie en andere belanghebbenden in de VS willen de nieuwe click-to-cancel-regels van de Federal Trade Commission blokkeren. Daarmee wordt het voor consumenten gemakkelijker om abonnementen op kranten, sportscholen, retailers en andere bedrijven te beëindigen.
Trengo, het Nederlandse SaaS-platform voor klantcontact, introduceert Trengo AI: gebruiksvriendelijke AI die ieder bedrijf eenvoudig kan inzetten in hun klantenservice.
Customer data platform ondergaan een innovatiegolf door AI. Fijn voor de klant, stelt Vincent de Winter van Piwik Pro, maar dan moet deze wel goed zijn wensen leren formuleren.
Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Vijftig procent van de bestellingen kwam terug. Met slim gebruik van data en algoritmes heeft Omoda de retouren weten terug te dringen. Dat vertelde datawetenschapper Yoran van Bezooijen in de videocollectie Customer Data die straks live gaat.
De ideale klantreis gaat niet over één nacht ijs. Want hiervoor moet alles kloppen: van de website tot de checkout […]