Tim Leberecht: klanten willen frictie en mysterie
Volgens Tim Leberecht zijn we te afhankelijk van Big Data en is het tijd om emoties en menselijke ervaringen tegenover de algoritmen te zetten die nu het zakendoen domineren.
Volgens Tim Leberecht zijn we te afhankelijk van Big Data en is het tijd om emoties en menselijke ervaringen tegenover de algoritmen te zetten die nu het zakendoen domineren.
Video’s maken het gemakkelijk om vertrouwen te krijgen in je merk waardoor de bezoekers van je website sneller een aankoopbeslissing kunnen maken. Hierbij spreken de cijfers voor zich: maar liefst 96 procent van de B2B-bedrijven is bezig met video content marketing.
Vraag je bedrijven waarmee zij zich nog denken te kunnen onderscheiden van de concurrent dan zijn ze eensgezind in hun overtuiging. Niet de prijs, maar de customer experience bepaalt welke organisaties nog een lang leven hebben.
De toekomst van zaken doen draait om het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Met die heldere boodschap van Brian Solis gaat iedereen naar huis na een lange eDay.
Een goed contentmanagementsysteem (CMS) knoopt de verschillende klantgerelateerde systemen van een bedrijf aan elkaar en biedt zo de mogelijkheid om zeer fijnmazige personalisatie toe te passen. De technologie is zelfs al zover dat je op die manier klantbehoeften kunt voorspellen. Maar dat betekent niet dat elk bedrijf die ambitie moet hebben. Hoe bepaal je hoe ver je kunt gaan?
De online verkoop van luxe merken en goederen gaat de komende jaren flink toenemen. Wat is er te leren van bedrijven die zich nu al begeven op dit terrein?
Recensieplatform Opiness tekent een samenwerking met Qualiview waardoor diens recensies met patiëntervaringen in het grote platform worden opgenomen.
Dankzij de digitale revolutie kun je (potentiële) klanten altijd en overal bereiken. Dan moet je natuurlijk wel iets relevants te vertellen of te bieden hebben. Personalisatie is dan ook één van de topprioriteiten voor bedrijven die online en mobiel de best mogelijke klantbeleving willen bieden.
Under Armour mag in Nederland dan een iets minder bekende naam zijn dan Adidas en Nike, het Amerikaanse sportmerk maakt het de bedrijven moeilijk. In juni werd de nieuwe app gelanceerd die voor een echte ‘mobiele experience’ moet zorgen.
We gaan een tijdperk tegemoet waarin onze smartphones echt smart gaan worden en kunstmatige intelligentie ons daarbij gaat helpen. Niet omdat het kan, maar omdat het moet.
ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl zijn hoog geëindigd in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016 van WUA, een ranglijst op het gebied van digitale klantervaring.
Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com lanceert naast zijn klantfeedbackproduct nu ook een HR-product. “Zo kun je makkelijk, snel en anoniem maandelijks een thermometer in de organisatie steken”, aldus directeur Lars van Wieren.
Pokémon Go mag de hype dan alweer voorbij zijn, het spelletje heeft wel de mogelijkheden van augmented reality in de kijker gespeeld. En die gaan voor producenten, groothandelaren en retailers veel verder dan het vangen van virtuele monsters in het park.
General Electric (GE) is nu nog één van ’s werelds grootste bouwers van industriële producten. In 2020 wil GE een top tien softwarebedrijf zijn. Die ontwikkeling zegt een hoop over de rol van designers.
Het Nederlandse bedrijf The Cloakroom wil in de toekomst een belangrijk deel van het klantencontact via de chat afwerken. Dat vertelde medeoprichter Asbjørn Jørgensen vanochtend op Emerce eFashion in Amsterdam.