More stories

Hoe het ‘conversational web’ de spelregels gaat veranderen

Aan het begin van dit jaar verklaarde Chris Messina (Uber) 2016 ‘het jaar van de conversational commerce’. De manier waarop bedrijven met hun klanten communiceren is aan het veranderen. Van communicatie via grafische interfaces zoals websites, naar natuurlijke wederzijdse communicatie ondersteund door kunstmatige intelligentie.

Customer Experience

Beleggers positief over kwartaalbericht Takeaway.com

Het aandeel Takeaway.com steeg op opening van de beurs ruim vijf procent na bekendmaking van een handelsupdate van het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl. Ondanks de verliescijfers zijn beleggers enthousiast over het bedrijf.

Retail

Futurumshop verlengt retourrecht tot 365 dagen

Klanten van Futurumshop kunnen hun nieuwe aankopen tot een jaar na ontvangst nog retour zenden als het niet bevalt. Tien keer langer dan gebruikelijk bij grote webwinkels.

Customer Service

Saturn zet robot op de winkelvloer

Elektronicawinkel Saturn heeft een robot in dienst genomen om klanten te verwelkomen en hen naar gezochte producten te begeleiden. “Geen betere receptionist dan Paul om onze technologiewinkel te vertegenwoordigen”, aldus de keten.

Customer Service

Gebruikersonderzoek: van FAQ naar Must Ask

Conversie-optimalisatie baseert zijn optimalisatiekeuzes op verschillende databronnen. Van analytics tot heuristiek, alles telt mee. Behalve het ultieme ondergeschoven kindje: gebruikersonderzoek. In mijn ogen zonde, want hier valt echt veel te winnen! Maar hoe ga je succesvol aan de slag?

Customer Experience

Tim Leberecht: ‘een nieuw tijdperk van zakelijke romantiek’

Alles is meetbaar, alles moet effectief. In een tijdperk van ‘quantified everything’ maakt de Duitse Amerikaan Tim Leberecht zich hard voor een nieuw tijdperk van Romantiek. En het bedrijfsleven moet ons weer gaan leren voelen.

Customer Engagement

Invloed lage prijs op conversie beperkt

Hoewel prijsvechters het retaillandschap online blijven opschudden, gaat slechts 15 procent van de consumenten altijd voor de laagste prijs. Zij zijn dus te beïnvloeden met redenen die verder gaan dan de prijs alleen.

Customer Experience

Niet klanttevredenheid, maar emotionele binding moet centraal

Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.

Customer Engagement

Hoe ordermanagement voor een betere klantbeleving zorgt

Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.

Fulfillment
Premium

SkyLights maakt nieuwe VR-bril voor in het vliegtuig

Het Franse bedrijf SkyLights heeft een nieuwe virtual reality-bril gemaakt die is bedoeld voor vliegtuigpassagiers. Onder meer KLM en Air France hebben de set getest bij wijze van in-flight entertainment.

Travel

Tim Leberecht: klanten willen frictie en mysterie

Volgens Tim Leberecht zijn we te afhankelijk van Big Data en is het tijd om emoties en menselijke ervaringen tegenover de algoritmen te zetten die nu het zakendoen domineren.

Customer Engagement

Hoe je video inzet voor elke stap in de B2B-salesfunnel

Video’s maken het gemakkelijk om vertrouwen te krijgen in je merk waardoor de bezoekers van je website sneller een aankoopbeslissing kunnen maken. Hierbij spreken de cijfers voor zich: maar liefst 96 procent van de B2B-bedrijven is bezig met video content marketing.

B2B Digital

Wat er ontbreekt in de customer experience? De stem van de klant zelf

Vraag je bedrijven waarmee zij zich nog denken te kunnen onderscheiden van de concurrent dan zijn ze eensgezind in hun overtuiging. Niet de prijs, maar de customer experience bepaalt welke organisaties nog een lang leven hebben.

Customer Engagement

Brian Solis over de kracht van de totaalervaring

De toekomst van zaken doen draait om het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Met die heldere boodschap van Brian Solis gaat iedereen naar huis na een lange eDay.

Customer Experience

CMS-technologie: waar zit de klant op te wachten?

Een goed contentmanagementsysteem (CMS) knoopt de verschillende klantgerelateerde systemen van een bedrijf aan elkaar en biedt zo de mogelijkheid om zeer fijnmazige personalisatie toe te passen. De technologie is zelfs al zover dat je op die manier klantbehoeften kunt voorspellen. Maar dat betekent niet dat elk bedrijf die ambitie moet hebben. Hoe bepaal je hoe ver je kunt gaan?

CMS