Privacy en data: wacht niet met zoeken naar alternatieven voor Big Tech
De datahonger van Big Tech loopt steeds meer tegen muren op. Dat heeft een grote invloed op wat voor informatie voor marketeers beschikbaar is.
De datahonger van Big Tech loopt steeds meer tegen muren op. Dat heeft een grote invloed op wat voor informatie voor marketeers beschikbaar is.
Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.
Start-up Innovatiespotter brengt met behulp van AI de ontwikkeling van innovatie-ecosystemen in kaart binnen sectoren waar innovatie vereist is.
Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.
Hoewel er hard gepusht wordt om kantoren, teams en collega’s de Metaverse in te krijgen, lijken sport en gaming een streepje voor te hebben. Het Alkmaarse Beyond Sports hield dat al in het achterhoofd. “Kijkers krijgen meer macht in handen”, aldus CEO en medeoprichter Sander Schouten.
Personalisatie is dé trend binnen online marketing anno 2022. We zien dan ook de ontwikkeling van een Customer Data Platform (CDP) belangrijke pijler voor dit jaar.
Meerdere Europese autoriteiten voor persoonsgegevens bepaalden dat Google Analytics de GDPR overtreedt. Dat betekent dat je nu stappen moet zetten.
Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.
Privacy, persoonsgegevens, datalekken: het wordt steeds belangrijker. Het antwoord is vaak ‘meer beveiliging’, maar laten we eens pas op de plaats maken.
Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.
Dankzij data weet je vrij snel waar de pijnpunten van je webshop liggen. Maar ken je de reden áchter de tegenvallende cijfers? Hoe krijg je daar inzicht in?
Investeringsmaatschappijen beheren portfolio’s voor meerdere ondernemingen. Hoe houd je als investeerder digitaal grip op alle informatie en ontwikkelingen?
AI in de praktijk: start-up Deeploy zorgt voor correcte toepassing van AI door organisaties. Want als je het niet kunt uitleggen gaat het uiteindelijk mis.
Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?
Consumenten hebben een hekel aan third-party cookies. Heel veel first-party data verzamelen is niet de oplossing. Zet in op privacy en transparantie.