Competent met de data-component bij de overheid: tussen kansen en uitdagingen
Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.
Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.
Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.
Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.
Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.
Silo’s hebben onterecht een slechte reputatie. ‘Agile’ en ‘lean’ werken leidt vaak terecht tot silo’s. Effectief beheer van silo’s draait om verbinden.
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.
De datahonger van Big Tech loopt steeds meer tegen muren op. Dat heeft een grote invloed op wat voor informatie voor marketeers beschikbaar is.
Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.
Start-up Innovatiespotter brengt met behulp van AI de ontwikkeling van innovatie-ecosystemen in kaart binnen sectoren waar innovatie vereist is.
Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.
Hoewel er hard gepusht wordt om kantoren, teams en collega’s de Metaverse in te krijgen, lijken sport en gaming een streepje voor te hebben. Het Alkmaarse Beyond Sports hield dat al in het achterhoofd. “Kijkers krijgen meer macht in handen”, aldus CEO en medeoprichter Sander Schouten.
Personalisatie is dé trend binnen online marketing anno 2022. We zien dan ook de ontwikkeling van een Customer Data Platform (CDP) belangrijke pijler voor dit jaar.
Meerdere Europese autoriteiten voor persoonsgegevens bepaalden dat Google Analytics de GDPR overtreedt. Dat betekent dat je nu stappen moet zetten.
Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.
Privacy, persoonsgegevens, datalekken: het wordt steeds belangrijker. Het antwoord is vaak ‘meer beveiliging’, maar laten we eens pas op de plaats maken.