Spaanse overname valantic
Digital bureau valantic koopt in Spanje het bedrijf SAPtools om zijn positie in de zuid-Europese IT-markt te verstevigen.
Digital bureau valantic koopt in Spanje het bedrijf SAPtools om zijn positie in de zuid-Europese IT-markt te verstevigen.
Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.
Wat begon als een intern projectje om generatieve AI uit te proberen, groeide binnen een jaar uit tot een volwassen tool. Marketingbureau Yellowgrape splitst Brainvine af. “Een apart bedrijf, met eigen mensen en eigen verantwoordelijkheden.”
Saskia Wagenmakers is benoemd tot Chief Executive Officer in Nederland. Ze maakt de overstap van IPG Mediabrands agency KINESSO, waar ze Managing Director was. Eerder heeft ze functies bekleed bij CANDID, en Dentsu/iProspect. Daarnaast was ze bestuurslid bij VIA Nederland.
Zes op de tien van de overheidsapps en -sites voldoen niet aan de minimumnorm toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Dat zijn er ruim twee miljoen in Nederland.
Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.
De Taskforce Creative van branchevereniging VIA krijgt in de persoon van Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human, een nieuw lid. Zij gaat generatieve AI op de kaart zetten bij de bureauwereld.
E-commercebedrijf Sparkles uit Zeist neemt Simply Colors uit Soest over om zijn portfolio, gecentreerd rondom feestkaartjes, uit te breiden.
Bij Media.Monks en diens zusterbedrijven zijn afgelopen maanden 500 banen verloren gegaan. Klanten geven minder uit dan verwacht en daarom schroeft eigenaar S4 Capital de omzetverwachting omlaag.
Socialmediabureau somention neemt Influentials.com over, een marktplaats voor makers van socialmedia. Ze gaan investeren in de zelfstandige groei van het platform.
TriplePro Online Marketing en BAMMBOO hebben aangekondigd hun krachten te bundelen.
Digitale agency Positive, onderdeel van bedrijvengroep Candid, voegt de activiteiten van de Nederlandse videospecialist Session One toe aan zijn dienstverlening.
Advies- en softwarebedrijf valantic neemt voor een onbekend bedrag de Microsoft-specialist Inspari over. Het is de eerste stap op de Scandinavische markt voor de Duitsers.
Reclamebureaus in Nederland hebben het zwaar. Het aantal bureaus daalt steeds sneller, zo blijkt uit cijfers van BoldData. De afgelopen 10 jaar is het aantal reclamebureaus met bijna 10 procent afgenomen: van 28.010 bureaus begin 2014 naar 25.360 in 2023.
Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.