FCB Amsterdam zelfstandig
Reclamebedrijf FCB Amsterdam (met 57 werknemers) is met ingang van 21 oktober eigendom geworden van het lokale management. Alle aandelen zijn nu in het bezit van Jos Vis, Massimo van der Plas en Benjamin Messelink.
Reclamebedrijf FCB Amsterdam (met 57 werknemers) is met ingang van 21 oktober eigendom geworden van het lokale management. Alle aandelen zijn nu in het bezit van Jos Vis, Massimo van der Plas en Benjamin Messelink.
Creatief digitaal bureau CODE D’AZUR heeft Jordi Romkema, oprichter van Superhero Cheesecake, aangetrokken als directeur Noord-Amerika. Hij zal nieuwe vestiging van het bureau in Austin, Texas opstarten.
Merkle Nederland gaat vanaf vandaag officieel van start. De 330 medewerkers van de bureaus Oogst, Your Social, aFrogleap, OFS en […]
Digitaal bureau MediaMonks fuseert met firewood, een internationaal marketingbedrijf gevestigd in Silicon Valley.
Voor de chief marketing officer van één van de bekendste festivals over design en creatie praat Mark de Greeff opvallend gedetailleerd over strategie en technologie. Hij vertelt over het opbouwen van ‘audiences’ en de implementatie van de Salesforce cloud bij de Dutch Design Week. Of hij niet vooral te maken heeft met een doelgroep die de digitale middelen kritisch beoordeelt op esthetiek? Lachend: “Absoluut, dat is een interessant spanningsveld. Maar de vorm volgt altijd op functie. Belangrijker is om interessante verbindingen te laten ontstaan.”
Digital agency Youwe krijgt met de overname van SuccesFlow een tweede positie op de Engelse markt. Na Londen heeft het nu ook acctiviteiten in Leeds.
Brego Keller wordt Chief Operating Officer (COO) van Publicis Groupe Nederland. Vanaf 1 oktober gaat hij leiding geven aan de Nederlandse operatie van Publicis Groupe met de bijbehorende bureaumerken. De komst van Keller is onderdeel van een strategische reorganisatie.
Het door Waterland gefinancierde Intracto Group groeit door de overname van GUC Agency uit Amsterdam met 105 man tot 345 in Nederland en 725 in de Benelux.
Abovo Media heeft digitaal marketingbureau Maxlead overgenomen. De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest.
Dept, Bitfactory, Fabrique, MediaMonks, Ogilvy Amsterdam, One Shoe en Code D’Azur behoren tot de 25 Nederlandse finalisten van de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards. De Lovie Awards onderscheiden het meest creatieve digitale werk in Europa.
Bureau NOSUCH wil versneld groeien en neemt via een nieuw opgerichte holding een belang in B.Made.
De marketingbedrijven Immense, Link Design, Totta Research en Totta data lab opereren voortaan onder de vlag van Bluefield. Dit najaar zullen de bedrijven – alle gevestigd in Amsterdam – verhuizen naar één gezamenlijk pand.
Erik Hardick is de nieuwe eigenaar van online marketingbureau Buro N11 uit Bodegraven. Daarmee breekt een nieuw hoofdstuk aan in de ruim 28-jarige historie van het bedrijf.
De Belgische marketing automation specialist Rise + Shine maakt voortaan deel uit van digitaal communicatie- en servicebureau Springbok uit Mechelen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.
TAB, ook wel The App Business, opent zijn tweede buitenlandse kantoor en doet dat in Amsterdam.