More stories

Rogier IJzermans (Born05):’Ik wil groeien met onze eigen strategie, niet die van een ander’

Oprichter Rogier IJzermans heeft Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de snelgroeiende voice-markt.

Digital Agencies

Dept Agency naar Amerika en Azië

Bureaunetwerk Dept wil in de komende vijf jaar uitgroeien tot een wereldspeler. Nu hij een stevige positie in de grootste EU-landen heeft, richt CEO Dimi Albers zijn pijlen op Amerika en Azië.

Digital Agencies

Arjen Hettinga nieuwe managing director bij Oogst

Arjen Hettinga is Philip Spaas opgevolgd als managing director van marketingbureau Oogst, een bureau uit de Merkle-groep.

Digital Agencies

Super Digital en Traffic4u worden Reprise Nederland

De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.

Digital Agencies

Nieuwe bureau van oprichters Social Embassy

Niels van der Velden en Steven Jongeneel zijn een nieuw bedrijf begonnen, digitaal marketing- en communicatiebureau Outsmart. Dat wil grote merken laten groeien als een start-up en werkt daarom per project met wisselende teams ingehuurde specialisten.

Venture

Storyboard lanceert Storyboard Studios

Mediabedrijf Storyboard lanceert Storyboard Studios: Een full service productiehuis dat zich specialiseert in digitale video.

Marketing

Arnold Struik naar Artefact voor bouw consultingtak

Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.

Digital Agencies

Alewijn Dekker naar Code D’Azur

Alewijn Dekker wordt de co-managing director van creatief digitaal bureau Code D’Azur uit Amsterdam.

Digital Agencies

Mervyn ten Dam (ACHTUNG! mcgarrybowen): ‘Het succes van een merk start bij goed inzicht’

Ooit waarschuwde hij al dat Nederlandse creativiteit – ‘Als je niet op past’ – aanvoelt als een grap van het niveau André van Duin. Volgens Mervyn ten Dam (oprichter van het creatieve bureau ACHTUNG! Mcgarrybowen) zijn goede ideeën universeel en liever niet te Nederlands.

Digital Agencies

Jacco ter Schegge CEO van Publicis Groupe België en Nederland

Jacco ter Schegget wordt met ingang van 1 maart 2019 CEO voor de activiteiten van de reclamegroep Publicis in België en Nederland. Ter Schegget, nu nog CEO van JWT voor Zuidoost-Azië, zal zijn nieuwe functie vanuit Amsterdam uitoefenen en rapporteren aan Jarek Ziebinski, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe.

Marketing

Qlinker en One Shoe werken aan digitale woningcorporatie

De Utrechtse woningcorporatie qlinker is gestart met de ontwikkeling van een nieuw online platform. Daarmee wil de verhuurder uitgroeien tot een volledig digitale corporatie. Samen met digital agency One Shoe zet het daarvoor de eerste stappen.

Digital Agencies

Oprichters Social1nfluencers lanceren SocialReblz

Daan Sip en Niels Verhoeven lanceren hun nieuwe bedrijf SocialReblz. Hun vorige bedrijf verkochten ze eind vorig jaar aan Talpa Network. Met hun nieuwe start-up willen zij influencermarketing professionaliseren.

Social

Dimi Albers CEO van Dept

Dimi Albers is benoemd tot CEO van het digitaal bureau Dept. Met zijn aanstelling wordt het bureaunetwerk tevens uitgebreid met 3creative uit Manchester.

Digital Agencies

Greenhouse Group voegt labels samen in Greenhouse

Greenhouse Group voegt per 1 februari alle merken van zijn bureaus samen tot één nieuw label: Greenhouse.

Digital Agencies

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 27 juni worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia19). De deur staat nu open om te nomineren.

Digital Agencies