Shortlist SAN New Kids on the Block 2018 bekendgemaakt
5PM, HERC the agency, Monty the gamification company, NEEW, TDE en Wavyr zijn geselecteerd voor SAN New Kids on the Block 2018.
5PM, HERC the agency, Monty the gamification company, NEEW, TDE en Wavyr zijn geselecteerd voor SAN New Kids on the Block 2018.
PWN, drinkwaterbedrijf en beheerder van het Noord-Hollands duingebied, streeft met nieuwe technologie naar zo min mogelijk onnodig klantcontact. Door selfservice technologie, speech analytics en Nederlands eerste Smart Park in de duinen in te zetten, is contact vrijwel niet nodig, terwijl de klant toch vindt wat hij zoekt.
Handpicked agencies, een verzameling van zes bureaus, wil komende jaren verdubbelen. Het bedrijf, waarvan Fingerspitz één van de labels is, heeft het vieren van succes en vooral falen hoog in het vaandel, ontdekte Jordi Bron. Medewerkers die de meeste experimenten starten, worden beloond.
Internetbureau Snakeware opent samen met twee idealistische creatievelingen Studio Bru in Amsterdam.
Begin jaren negentig vluchtte Gérard Ghazarian vanuit Armenië naar Nederland. In 2007 richtte hij samen met een zakenpartner Candid Group op. Ze bieden interactie tussen media, creatie, tech en data-expertises. Dus ook tussen merken en hun publiek. Wat is zijn visie op het Nederlandse media- en reclamelandschap?
Creatief bureau DPDK opent zijn tweede kantoor in de Verenigde Staten. De opening van het kantoor in San Francisco moet een pijler vormen onder de verdere internationale expansie.
Overheidsinstellingen zijn prima in staat snel te innoveren. Samen met Dienst Justitiële Inrichtingen ontwikkelden we in slechts acht weken tijd een interactieve tafel om de behandelbereidheid van jongeren in detentie te vergroten. Door principes van gamification toe te passen is dat gelukt. Ook in een serieuzere context zijn kennis, houding en gedrag hiermee positief te veranderen.
Accenture Interactive heeft een van Nederlands leidende online marketingbureaus, Storm Digital, overgenomen. Hiermee wil het zijn expertise op het gebied van programmatic diensten verbeteren.
Het Belgische digitale bureau Intracto neemt Drupal-specialist ezCompany over en voegt deze toe aan zijn portefeuille met daarin de acquisities Have A Nice Day en BLUE Web Solutions.
Baderie lanceert deze zomer een nieuwe website, wat het resultaat is van een nieuwe marketingcommunicatiestrategie. Voor het optuigen en uitvoeren van de digitale kant schakelt het Burst in.
Domeinbeheerder SIDN heeft een slimmere tool geintroduceerd voor het vinden van een geschikte .nl-domeinnaam. Met meer dan 5,8 miljoen geregistreerde adressen is het vinden van een beschikbaar domein steeds lastiger.
Sogeti heeft een chatbot ontwikkeld voor DSW die via een pop-up window klantvragen op de website van de zorgverzekeraar beantwoordt. Naar verwachting handelt chatbot Nikki straks zo’n 75 procent van alle klantvragen af.
Dept koopt het Amerikaanse bureau Rocket Insights uit Boston en zet daarmee zijn eerste stap in de expansie naar de Noord-Amerikaanse markt. Meer overnames in de VS volgen, terwijl uitbreiding naar Azië wordt voorbereid.
E-commerceconsultant Salmon verandert zijn naam in Wunderman Thompson Commerce. Dat vloeit voort uit de fusie tussen JWT en Wunderman eerder dit jaar.
Bureau Captains gaat social content voor PostNL ontwikkelen. Het creatieve productiehuis, dat zich specialiseert in digitale media, gaat zich vooral richten op het creëren van ‘spraakmakende Facebook content’.