Intracto neemt ezCompany over
Het Belgische digitale bureau Intracto neemt Drupal-specialist ezCompany over en voegt deze toe aan zijn portefeuille met daarin de acquisities Have A Nice Day en BLUE Web Solutions.
Het Belgische digitale bureau Intracto neemt Drupal-specialist ezCompany over en voegt deze toe aan zijn portefeuille met daarin de acquisities Have A Nice Day en BLUE Web Solutions.
Baderie lanceert deze zomer een nieuwe website, wat het resultaat is van een nieuwe marketingcommunicatiestrategie. Voor het optuigen en uitvoeren van de digitale kant schakelt het Burst in.
Domeinbeheerder SIDN heeft een slimmere tool geintroduceerd voor het vinden van een geschikte .nl-domeinnaam. Met meer dan 5,8 miljoen geregistreerde adressen is het vinden van een beschikbaar domein steeds lastiger.
Sogeti heeft een chatbot ontwikkeld voor DSW die via een pop-up window klantvragen op de website van de zorgverzekeraar beantwoordt. Naar verwachting handelt chatbot Nikki straks zo’n 75 procent van alle klantvragen af.
Dept koopt het Amerikaanse bureau Rocket Insights uit Boston en zet daarmee zijn eerste stap in de expansie naar de Noord-Amerikaanse markt. Meer overnames in de VS volgen, terwijl uitbreiding naar Azië wordt voorbereid.
E-commerceconsultant Salmon verandert zijn naam in Wunderman Thompson Commerce. Dat vloeit voort uit de fusie tussen JWT en Wunderman eerder dit jaar.
Bureau Captains gaat social content voor PostNL ontwikkelen. Het creatieve productiehuis, dat zich specialiseert in digitale media, gaat zich vooral richten op het creëren van ‘spraakmakende Facebook content’.
Albert Heijn heeft een site gelanceerd om jonge medewerkers langer aan zich te binden. Jongeren tussen de 16 en 25 jaar oud worden onder meer aangemoedigd zich met (interne) studies en stages bij te scholen. ‘Gratis kennis om een eindbaas te worden.’
Bedrijven die voice-apps en andere spraakgestuurde toepassingen ontwikkelen, lopen tegen een interessante uitdaging aan. Is er een schaalbaar stemgeluid te ontwikkelen dat past bij het merk? Handpicked Labs nam de proef op de som en trainde een voice-over op basis van geluidsdata. Het prototype is veelbelovend. Een computer geautomatiseerd laten spreken met iemands stem is betrekkelijk dichtbij.
Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt zetten grote stappen in hun digitale transitie. Dit vertelt Bart Vos, binnen moederbedrijf Detailresult Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen. Zo is er een nieuwe manier van werken aangenomen en moet een nieuw technisch platform voor snellere innovatie zorgen. DekaMarkt zet daarnaast een volgende stap als webwinkel met de opening van een centraal magazijn.
De digitale bureaus Colours, Mangrove en Redhotminute gaan vanaf vandaag verder onder één merknaam: We are you. Virtual Affairs volgt later dit jaar.
Digitaal bureau DPDK heeft bij de CSS Design Awards de prijs voor Website of the Year in de wacht gesleept. Het bureau kreeg de prijs voor de experimentele microsite van Nike React.
SAN maakt de longlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
Belangenorganisatie Dutch Digital Design (DDD) splitst zich af van Dutch Digital Agencies en gaat zelfstandig door. Twintig bureaus hebben zich inmiddels als partner aangesloten.
Her en der zoeken digitale bureaus naar alternatieve verdien- en samenwerkingsmodellen. De Wortel van Drie richtte daarom de zorgstart-up Fello op. Maar besloot deze uiteindelijk toch weer te verkopen aan DELA. Ze zou het zo weer doen, zegt bureaupartner Elien Phernambucq. Maar wel anders. “De ontwikkeling van een start-up is als een mikadospel, zo nauw als het luistert. Elke beslissing raakt tien andere.”