More stories

Layover with a Local door Achtung!

Chris Menzöfi van Achtung! toont de ontwikkeling van de KLM app Layover with a Local: “Een tussenlanding op Schiphol is oersaai. KLM wilde dit probleem voor zijn klanten oplossen. Met een app brengen we reizigers en lokale mensen met elkaar in contact: turn your transfer into a trip.”

Customer Engagement

Mirabeau: Design met context

Nick van der Linde van Mirabeau ziet een grote uitdaging weggelegd voor UX-designers: “Leg ik mijn telefoon even weg, dan vind ik een uur later allerlei notificaties. We worden continu beziggehouden met een stroom aan informatie. Wat we als designers moeten gebruiken is context. Naarmate technologie elk aspect van ons leven beïnvloedt, wordt dat belang steeds urgenter.”

Digital Design

Greenberry: waarom technologie design nodig heeft

“Met de huidige technologische vooruitgangen is het een geweldige tijd om te leven. Maar er zit ook een lelijke kant aan technologie. Gelukkig kan technologie ook daarmee helpen”, stelt Alain Dujardin van Greenberry. “We hebben geen behoefte aan méér apps, gadgets of gimmicks. We hebben menselijke behoeften en technologie moet dat adresseren. Design gaat niet over hoe het eruit ziet, maar hoe het werkt.”

Service Design

Triple IT: ‘Innovatie met vrije technologie’

Voor developers wordt het steeds gemakkelijker om innovatieve diensten te maken: “Techgiganten zoals Google en Apple maken dingen en ze willen dat iedereen die gaan gebruiken. Ze maken technologie vrij beschikbaar”, vertelt Jordi Bruin, concept and innovation developer bij Triple IT. “Dat geeft veel kansen. Een week programmeren maakt van jou al de expert.”

Digital Design

TamTam over digital design: ‘Verscheep je goede idee’

Arthur Stobbelaar van TamTam doet uit de doeken waarom ideeën slechts ideeën blijven en wat je kunt doen om ze echt te ontwikkelen. “Je product bestaat niet totdat je het verscheept. Ieder idee komt op de wereld als een lelijke baby. Als bedenker van het idee is het jouw taak om het idee te koesteren en te laten groeien tot zijn volle potentie.”

Digital Design

Hoe we binnen 2 dagen 4 smart-tv challenges oplosten

Na ons design van de smartTV-app voor NLZiet kwamen onze vrienden van 24i, makers van de beste smart-TV apps, met een nieuwe uitdaging: laten we samen de UX van smart-tv’s eens lekker innoveren. Zo’n toffe kans grepen wij natuurlijk graag aan! Dé uitgelezen mogelijkheid dus om onze creativiteit los te laten op een uniek platform met z’n geheel eigen ontwerpvragen. En zo gingen we, samen met zusje Resoluut, de samenwerking aan met de designers van 24i. Challenge accepted!

Service Design

Hans Maltha (DDA): ‘De markt internationaliseert’

Hans Maltha, oprichter van Burst en bestuurslid van DDA, vertelt op Cannes Lions over de internationalisering van de markt: “Niet alleen aan de business kant maar ook aan de talentkant. Daarom is het belangrijk om aanwezig te zijn op Cannes en je gezicht te laten zien naar de internationale partijen en ook dat talent.”

Digital Agencies

Bert Hagendoorn over Nederlandse creativiteit op Cannes

“Een gezamenlijk initiatief om Nederland op de kaart te zetten en te verbinden met interessante mensen”, zo omschrijft Bert Hagendoorn van Dutch Digital Design op Cannes Lion het Embassy of Dutch Creativity. “We zoeken vooral contact met buitenlandse potentiële opdrachtgevers, persmensen en partners.”

Digital Agencies

Mirabeau focust op airlines, tekent Air France

Adjan Kodde van Mirabeau vertelt tijdens Cannes Lions over de focus van Mirabeau op airlines: “We merken dat we met onze klanten KLM en Transavia in een heel competitief speeldveld zitten in Europa. Dat zorgt ervoor dat ons werk wel gezien wordt.” Recent koos China Southern Airlines voor Mirabeau en zojuist werd de vierde airline bekend: Air France.

Digital Agencies

Cannes Lions: data voor de creatieve industrie. Vloek of zegen?

Vorige week was ik aanwezig op de Innovation Days tijdens Cannes Lions. Tijdens twee dagen van uiteenlopende presentaties zag ik de extreme uitersten waarmee de reclame-industrie data inzet. Ik deel ze hier graag met je.

Analytics

Besocialized gaat verder als The Online Group

Socialmedia marketingbureau Besocialized gaat met verder als The Online Group: een onlinemarketinggroep die de belangrijkste disciplines onder één dak samenbrengt.

Digital Agencies

Wens naar digitale zelfbeschikking noopt bedrijven tot privacy by design

Hoe kunnen bedrijven en consumenten een totale data-chaos voorkomen? En hoe krijgt de consument zelf weer de regie? Bijna ieder bedrijf bezit wel een plukje consumentendata. De data zijn inmiddels zo versnipperd dat de consument zelf geen idee meer heeft waar zich wat bevindt.

Financials

Seamless ervaring blijkt struikelblok

Computers, tablets, smartphones; we hebben steeds meer connected apparaten in huis. Europeanen gemiddeld zes. Waarvan ze er dagelijks drie gebruiken. 85 procent van de gebruikers wisselt veelvuldig van apparaat tijdens online taken. Vooral voor e-mail, social media en online shoppen.

Customer Experience

Neuro usability onderzoek toont online man-vrouw verschillen

Wanneer mannen een website bezoeken gaan zij vaak doelgericht te werk. Op een gestructureerde manier gaan zij op zoek naar een bepaald product of categorie. Vrouwen daarentegen, gaan meer oriënterend te werk en zijn vaak op zoek naar inspiratie. Maar waarom gedragen mannen zich online nou eigenlijk zo anders dan vrouwen? En wat zijn de verschillen precies? Neuro usability research maakt dit inzichtelijk.

Customer Experience

Atomic design: vervanger van de huisstijlgids

De huisstijlgids is er om tot een consistente (online) identiteit te komen. Maar inmiddels is een consistente gebruikerservaring (of: user experience – UX) minstens zo belangrijk. Digitale producten moeten er ongeacht apparaat niet alleen hetzelfde uitzien, maar ook voor een zelfde ervaring zorgen. Atomic design speelt hierop in.

Web-design