More stories

ShipSupport: Disruptie komt neer op verandermanagement

Stel je een markt voor waar miljarden in omgaan en waar niemand nog de stap naar e-commerce heeft gezet. ShipSupport, een start-up die scheepsonderdelen online verkoopt, is in dit gat gestapt. “We halen heel veel schakels uit de supply chain. Dat scheelt in de kosten en is veel sneller dan offline bestellen,” aldus Maaike de Rover, general manager van ShipSupport.

B2B Digital

Ecosysteem is de oplossing voor disruptie in travel

Bijna twee derde van de reismanagers zegt dat de grootste disruptie in de reisbranche komt doordat klanten anders worden bediend. Dit blijkt uit onderzoek van Accenture onder in totaal meer dan 1200 directieleden uit verschillende sectoren wereldwijd.

Disruptie

Proef met 700 deelfietsen in Utrecht

Een kleine 700 oranje deelfietsen van Donkey Republic kleuren sinds kort het straatbeeld in Utrecht. In een proef onderzoekt de gemeente Utrecht samen met de Universiteit Utrecht en Hogeschool Windesheim hoe de deelfiets in Utrecht kan bijdragen aan een ‘bereikbare stad’.

Disruptie

Elektrische deelscooters felyx rijden nu ook in Den Haag

De deelscooters van felyx rijden vanaf vandaag officieel in Den Haag. De 200 donkergroene scooters zijn volledig elektrisch. Den Haag is na Amsterdam en Rotterdam de derde stad waar de deelscooterdienst rondrijdt.

Disruptie

Deelfiets op kleine schaal terug in Amsterdam

Amsterdam gaat kleinschalige experimenten toestaan met schone deelvervoermiddelen, zoals deelfietsen. Daarnaast verleent de gemeente aan twee partijen een stadsbrede vergunning voor het aanbieden van elektrische deelbrommers.

Disruptie

Zeker 70.000 Vlamingen delen auto

Zeker 70.000 Vlamingen doen aan autodelen. Twee jaar geleden waren dat er nog maar 28.000. In 200 van de 300 Vlaamse gemeenten is nu al minstens één deelauto beschikbaar.

Disruptie

‘Nieuwe regel verkleint Airbnb prijseffect op Amsterdamse woningmarkt’

De invoering van een nieuwe regel voor vakantieverhuur in Amsterdam brengt het prijseffect van Airbnb op de huizenprijs in toeristische […]

Disruptie

Amsterdam en Uber gaan samen aan verkeersveiligheid werken

De gemeente Amsterdam en taxi-app Uber hebben een taskforce opgericht die gaat werken aan maatregelen om de verkeersveiligheid in de stad te verbeteren. In deze taskforce zitten experts van de gemeente, Uber en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Rob van Holten, mede-oprichter van Qbuzz, wordt voorzitter.

Disruptie

Miele Nederland start online wasplatform

Witgoedfabrikant Miele lanceert in Amsterdam de Miele Laundry Club, een onlinedienst voor het ophalen van de vuile was. Die wordt binnen de 48 uur schoon en netjes gestreken terugbezorgd.

Disruptie

Taxichauffeurs demonstreren vandaag tegen Uber

Taxichauffeurs uit Amsterdam en Rotterdam gaan dinsdag demonstreren in Den Haag tegen Uber. Zij willen een stop op het aantal […]

Disruptie

Digitale wendbaarheid als KPI voor digitale transformatie

Vandaag de dag hebben consumenten weinig tot geen geduld, verwachten een optimale online klantervaring en gaan er min of meer van uit dat bedrijven digitaal volwassen zijn. Deze whitepaper beschrijft het Digital Agility model en biedt handvatten om de digitale wendbaarheid van je organisatie te verbeteren. Ook gaat deze whitepaper in op de strategieën die je kunt gebruiken om de volgende stap in de digitale transformatie van je bedrijf te zetten.

Digital Transformation

De vierde industriële revolutie: dataskills maken het verschil

Robots, AI, big data, kwantumcomputers, IoT, grootschalige 3D-printing: de vierde industriële revolutie schudt net als zijn drie voorgangers de wereld flink op. Met alle perspectieven en bezwaren van dien. Is het erg als de datageletterdheid zich onvoldoende ontwikkelt?

Data

Uber trekt zich opnieuw terug uit Barcelona

Uber trekt zich wederom terug uit Barcelona nu de plaatselijke autoriteiten de regels hebben verscherpt. Volgens die regels mag Uber niet rechtstreeks concurreren met taxi’s.

Innovatie

Noodzakelijke transformatie: MediaMarkt schreeuwt niet meer, maar luistert

“Als je eigen vrouw een beschadigde telefoon niet laat repareren bij het bedrijf waar jij voor werkt, dan kun je wel stellen dat er iets mis is met je customer journey.” Aan het woord is Ken Fontijn, Chief Digital Officer bij MediaMarkt. Tijdens de Webwinkel Vakdagen vertelt hij over de noodzakelijke transformatie die de marktleider op het gebied van consumentenelektronica onlangs heeft ingezet.

Customer Engagement

Autodeler Zipcar weg uit Brussel

Autodeelbedrijf Zipcar stopt volgende maand met haar diensten in Brussel. Naar verluidt gaat Zipcar ook zijn activiteiten stopzetten in Parijs.

Disruptie