More stories

Premium

Flixbus: geen auto hebben moet gemakkelijk worden

De opkomst van low-cost carriers en uitbreiding van hogesnelheidsspoorlijnen leek de doodsteek voor de langeafstandsbus. Tot vier jaar geleden Flixbus werd opgericht. “We hebben een saaie industrie omgeturnd tot een fun product,” vertelde Max Zeumer, VP International Business bij het busbedrijf zonder bussen, gisteren op Emerce eTravel.

Disruptie

Zalando begint fulfillment voor derde partijen

Webwinkels en merken die zelf minder of geen voorraad willen aanhouden kunnen opslag en fulfillment van hun handelswaar aan Zalando uitbesteden.

Duitsland

FD Mediagroep investeert in Springest

FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.

Strategy

High-Tech Gründerfonds met fonds van 245 miljoen

Duitslands grootste seedinvesteringsfonds High-Tech Gründerfonds lanceert zijn derde fonds. In de komende jaren gaat het 245 miljoen euro investeren in kleine, startende bedrijven.

Duitsland

Gedwongen vertrek voor oprichter Pets Deli

De internationaal werkende diervoedingswinkel Pets Deli moet op zoek naar een nieuwe CEO nu David Spanier de onderneming gedwongen moet verlaten. Hij verzweeg een verleden van frauduleus handelen.

Cross Border

RTL waardeert Flinders op 15 miljoen

De kwartaalcijfers van RTL Group verklappen dat het Duitse mediabedrijf een waardering van vijftien miljoen euro hanteerde bij de recente investering in de designmeubelwinkel Flinders.nl.

Retail

Duitse concerns bouwen universele log-in

Een aantal grote Duitse bedrijven ontwikkelen gezamenlijk een algemeen inlogsysteem voor websites. Dit moet consumenten minder afhankelijk maken van de ‘paspoortfunctie’ van Facebook en Google.

Strategy

Esprit Friends wint Duitse award voor beste dialoogmarketing

In Frankfurt vond voor het vierde jaar op rij de Dialog Summit plaats. Tijdens dit tweedaagse evenement werden de EDDI Awards en E-mail Awards uitgereikt voor respectievelijk organisaties die op dialoogmarketingvlak excelleren danwel specifiek op het kanaal e-mail onderscheidend zijn. Wat waren dit jaar de grote winnaars in Duitsland?

E-mailmarketing

Kansen door regionale verschillen Duitse e-commercemarkt

De Duitse e-commercemarkt zit in de lift. Afgelopen jaar zou er voor het eerst meer dan honderd miljard euro besteed zijn. Maar zo blijkt ook: de regionale verschillen zijn soms groot. In welke gebieden is er nu de meeste vraag naar kleding, elektronica, eten en drinken en online doe-het-zelfartikelen?

Cross Border

Groeikansen voor Nederlandse digitale sector in Duitsland

Nederlandse bedrijven hebben nog volop mogelijkheden voor groei in Duitsland. Dat constateert minister Kamp van Economische Zaken vandaag tijdens zijn bezoek aan de Hannover Messe. Daar presenteren zo’n 140 Nederlandse innovatieve bedrijven en kennisinstellingen zich aan geïnteresseerden.

Duitsland

RTL Ventures investeert 3 miljoen in Flinders

De investeringstak van RTL Nederland neemt voor drie miljoen euro een minderheidsbelang in verkoper van designmeubelen Flinders. Dat start volgende maand een tv-campagne als onderdeel van de strategie het merk uit te bouwen.

Retail

Kwartaalomzet Zooplus naar kwart miljard

De omzet van online dierenwinkel Zooplus steeg in het eerste kwartaal met 24 procent tot 257 miljoen euro.

Cross Border

Zalando blijft fysieke winkels (outlets) openen

Zalando lijkt van plan zijn vierde fysieke winkel te openen in thuismarkt Duitsland. Die outlet zou in Düsseldorf op een B-locatie verschijnen.

Duitsland

Baas Facebook Duitsland naar Snapchat

De eindverantwoordelijke voor de Duitstalige markt bij Facebook verlaat het bedrijf voor zijn nieuwe concurrent: Snapchat.

Duitsland

Zalando besteedt tweederde reclamebudget aan televisie

Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.

Duitsland