More stories

Zooplus groeit in Nederland tot 62 miljoen

Online dierenwinkel Zooplus groeide afgelopen jaar in Nederland met zestien procent tot 62 miljoen euro. Internationaal tikt het concern net niet de omzetgrens van een miljard euro aan.

Cross Border

120 miljoen groeigeld voor eigenaar Lampen24.nl

Investeerder 3i Group investeert 120 miljoen euro in het moederbedrijf van Lampen24.nl, het Duitse Lampenwelt.

Duitsland

Conrad.nl opent zakelijke marktplaats

Elektronicawinkel Conrad opent zijn website voor derde partijen, zodat fabrikanten en leveranciers direct aan de eindgebruiker kunnen gaan verkopen. Dat moet Conrads assortiment vertienvoudigen.

Cross Border

Baby- en peuterwinkel groeit tot 195 miljoen euro

De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren.

Cross Border

Webshop Bergfreunde groeit tot 33 miljoen euro

Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.

Retail

Hermes neemt meerdersheidsbelang in Liefery

De Duitse pakketbezorger Hermes koopt een controlerend belang in de logistieke startup Liefery, die voor webwinkels in grote Duitse steden de same day deliveries verzorgt.

Logistics

Shell investeert in logistieke start-up Tiramizoo

Shell Technology Ventures neemt een belang in de Duitse logistieke start-up Tiramizoo en werkt daarbij samen met Daimler.

Logistics

Albelli: ‘Duitse markt is druk. Met alleen goed product win je het niet.’

Albelli is al zo’n vijf jaar actief in Duitsland. En ondanks dat Duitsland de grootste afzetmarkt is, ziet de online fotodienst het zelf (nog) niet als een kernmarkt. De Benelux en Scandinavië zijn wat wat betreft omzet belangrijker. Hoe vergaat het Albelli in Duitsland en wat zijn de plannen van het bedrijf?

Duitsland

Hoe verleid je de Duitse consument tot cross-border shoppen?

Duitse consumenten zijn niet zo nationaal georiënteerd als vaak wordt gedacht. Meer dan de helft doet aan ‘grensoverschrijdend winkelen’. Daarbij zijn vooral Chinese webshops populair, blijkt uit onderzoek van Post Nord.

Duitsland

Mister Spex opent meer fysieke winkels

Een jaar na opening van zijn eerste fysieke verkooppunt neemt Mister Spex in Berlijn zijn tweede bakstenen winkel in gebruik. Locaties in vier andere steden staan al op de publieke agenda.

Retail

Media Markt opent VR-shoppingportal

In Duitsland opent Media Markt al weer zijn vierde themaspecifieke online shoppingportal, dit keer over virtual reality.

Retail

Last mile in Duitsland: consument wil controle

Gemak, controle en flexibiliteit, dat is wat Duitse consumenten verwachten nadat ze online iets hebben besteld. Hoe kun je de last mile zo inrichten, dat je aan hun hoge eisen voldoet?

Duitsland

Duitse e-commerce in 2016: 100 miljard euro

Duitse consumenten gaven in 2016 voor honderd miljard euro uit aan aankopen bij webwinkels. Dat is meer dan twintig procent van de omzet van de totale detailhandel.

Duitsland

Online opkoper Momox: 150 miljoen euro omzet

De Europese opkoper van media en elektronica Momox genereerde in 2016 een omzet van 150 miljoen euro, een toename van ruim dertig procent ten opzichte van vorig jaar.

Duitsland

Het belang van een keurmerk voor e-commerce in Duitsland

Met name Duitsland staat bekend om de vele e-commercebedrijven die er een keurmerk voeren. Bij gebrek aan een winkelmedewerker die direct bij binnenkomst al vertrouwen wekt, kiezen webwinkels voor één van de keurmerken die Duitsland rijk is. Waar kiezen de bedrijven uit?

Duitsland