More stories

Duitse concerns bouwen universele log-in

Een aantal grote Duitse bedrijven ontwikkelen gezamenlijk een algemeen inlogsysteem voor websites. Dit moet consumenten minder afhankelijk maken van de ‘paspoortfunctie’ van Facebook en Google.

Strategy

Esprit Friends wint Duitse award voor beste dialoogmarketing

In Frankfurt vond voor het vierde jaar op rij de Dialog Summit plaats. Tijdens dit tweedaagse evenement werden de EDDI Awards en E-mail Awards uitgereikt voor respectievelijk organisaties die op dialoogmarketingvlak excelleren danwel specifiek op het kanaal e-mail onderscheidend zijn. Wat waren dit jaar de grote winnaars in Duitsland?

E-mailmarketing

Kansen door regionale verschillen Duitse e-commercemarkt

De Duitse e-commercemarkt zit in de lift. Afgelopen jaar zou er voor het eerst meer dan honderd miljard euro besteed zijn. Maar zo blijkt ook: de regionale verschillen zijn soms groot. In welke gebieden is er nu de meeste vraag naar kleding, elektronica, eten en drinken en online doe-het-zelfartikelen?

Cross Border

Groeikansen voor Nederlandse digitale sector in Duitsland

Nederlandse bedrijven hebben nog volop mogelijkheden voor groei in Duitsland. Dat constateert minister Kamp van Economische Zaken vandaag tijdens zijn bezoek aan de Hannover Messe. Daar presenteren zo’n 140 Nederlandse innovatieve bedrijven en kennisinstellingen zich aan geïnteresseerden.

Duitsland

RTL Ventures investeert 3 miljoen in Flinders

De investeringstak van RTL Nederland neemt voor drie miljoen euro een minderheidsbelang in verkoper van designmeubelen Flinders. Dat start volgende maand een tv-campagne als onderdeel van de strategie het merk uit te bouwen.

Retail

Kwartaalomzet Zooplus naar kwart miljard

De omzet van online dierenwinkel Zooplus steeg in het eerste kwartaal met 24 procent tot 257 miljoen euro.

Cross Border

Zalando blijft fysieke winkels (outlets) openen

Zalando lijkt van plan zijn vierde fysieke winkel te openen in thuismarkt Duitsland. Die outlet zou in Düsseldorf op een B-locatie verschijnen.

Duitsland

Baas Facebook Duitsland naar Snapchat

De eindverantwoordelijke voor de Duitstalige markt bij Facebook verlaat het bedrijf voor zijn nieuwe concurrent: Snapchat.

Duitsland

Zalando besteedt tweederde reclamebudget aan televisie

Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.

Duitsland

ChannelEngine koppelt met marktplaats Blokker

Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden brengt een techniek uit waarmee retailers en merken automatisch hun producten kunnen aanbieden op de marktplaats van Blokker.nl en Nextail Connect!

Cross Border

Badmodemerk LASCANA opent Nederlandse webwinkel

Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.

Fashion

Superwinkel.nl binnenkort naar Duitsland

Superwinkel.nl, de webwinkel die tijdens de Shopping Awards de prijs voor beste online warenhuis in de wacht wist te slepen, breidt uit naar Duitsland. Dat vertelt oprichter Roy Roes aan RetailWatching.

Duitsland

Divimove met overname in live events

Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.

Duitsland

Dierenwinkel gaat levensmiddelen verkopen

Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.

Duitsland

Stemgestuurd pizza bestellen bij Takeaway.com

Klanten van het Duitse zusje van Thuisbezorgd.nl kunnen met hun stem bestellingen plaatsen bij hun lokale thuisbezorger. Ze hebben enkel een Amazon Echo nodig, een ‘praat- en luisterpaaltje’ dat met internet is verbonden.

Duitsland