Channel e-commerce platforms

In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.

More stories

Onderscheidende e-commerce strategie door gebruik van Google Cloud als marketing data warehouse

Het resultaat van een toekomstbestendige e-commerce strategie is dat je klanten weet te boeien en te binden aan je merk.

e-commerce platforms

E-commerce is plotseling in een hyperacceleratie beland

Spraken we eerder nog van een digitale transformatie, hyperacceleratie is sinds de coronacrisis een betere omschrijving.

Digital Transformation

Hoe kies je een betaaldienstverlener? 

Het is één van de belangrijkste vraagstukken bij het opzetten van je platform of marktplaats: hoe bepaal je met welke betaaldienstverlener je in zee wilt gaan?

e-commerce platforms

Google wordt met haast gratis e-commerceplatform

In drie maanden tijd heeft Google de drie pijlers onder zijn e-commerceplatform gratis gemaakt voor alle retailers en webwinkeliers. Dat geldt nu voor de VS, maar in de loop van dit jaar en 2021 volgen alle andere landen. Google jaagt op de gevestigde online handelsplatformen in het westen.

e-commerce

Google Shopping Organic: de strijd der titanen duurt voort

Wist je al dat Google momenteel bezig is om terug te vechten op e-commerce vlak? Het is een battle of the giants.

e-commerce platforms

Er is meer dan alleen Amazon en Bol.com

Veel merken uit Nederland of Duitsland verkopen hun producten via hun eigen webshop of gebruiken online marktplaatsen zoals Bol.com of Amazon om meer omzet te genereren.

Marketplaces

Is headless commerce écht waardevol of een zoveelste buzzword?

Wie de vele artikelen over headless commerce leest, kan bijna niet om de voordelen heen. Het roept de vraag op of er sprake is van een zoveelste buzzword of niet.

e-commerce platforms

Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland

Consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in buitenlandse aanbieders en Nederlandse webshops breiden uit naar grote buitenlandse e-commerce markten zoals in Duitsland.

Duitsland

Voorraden, orders en personeel: vijf praktische personeelsplanning tips voor e-commerce

Terwijl de consument achterover leunt en de bevestiging van de levering doorneemt, beginnen in het distributiemagazijn van de webshop de raderen te draaien.

e-commerce platforms

Thuiswinkel.org start bemiddeling en certificering platformen

Thuiswinkel.org start een onafhankelijke bemiddelingsdienst naar aanleiding van de Platform-to-business-verordening (P2b-verordening) die sinds 12 juli van kracht is. De verordening verplicht platformen tot het inrichten van een intern klachtenafhandelingssysteem met twee of meer externe bemiddelaars.

e-commerce

Moderne wholesale versterkt terugkeer karakteristieke boetieks 

Er is een verfrissende revival van de retail gaande. Niet in de grote winkelstraten waar internationale ketens domineren zoals in iedere andere Europese binnenstad. Nee, juist in de achterafstraatjes en buitenwijken bloeit de retail op.

Retail

Amazon: doen of niet doen?

Amazon is sinds kort ook in Nederland actief. Hoewel het al een tijdje mogelijk was om via een vertaalde versie van de Duitse website producten te bestellen, is dit nu ook op het .NL domein mogelijk. Uiteraard biedt dit voor Nederlandse e-commerce partijen een grote kans.

e-commerce

Kees Verpalen (Beslist.nl): ‘Door de corona-boost komen meer producten goed online verkrijgbaar’

Kees Verpalen is CEO van Beslist.nl. Hij heeft twintig jaar ervaring in e-commerce en heeft vijftien jaar geleden Beslist.nl opgericht. Hans Voorn interviewt hem over de corona-boost in de wereld van e-commerce en wat daar nu precies speelt.

e-commerce platforms

Begrijp de waarde van een e-commerce platform voor B2B Commerce

Het opzetten van een kwalitatief sterk e-commerce platform is meer dan het kiezen van een platform en deze te implementeren. Bedrijven moeten bepalen of ze hun huidige e-commerce platform willen updaten of vervangen. Een belangrijke vereiste is dat de customer experience gehandhaafd of zelfs geoptimaliseerd kan worden. Het bouwen van een platform dat volledig aan de behoefte van het bedrijf en de klant voldoet, kost tijd en geld. Dit eBook beschrijft vijf manieren waarop een e-commerce platform ROI kan genereren voor B2B-organisaties.

e-commerce

Instagram Shopping beschikbaar voor MKB en influencers

Niet enkel hele grote merken en ondernemingen kunnen Instagram Shopping gebruiken, maar per 9 juli kan iedereen met een zakelijk account op de foto-app een e-commercefunctie activeren.

e-commerce
1 3 4 5 6 7 37