More stories

Premium

Albert Heijn realiseert geautomatiseerd Home Shop Center

Albert Heijn en Swisslog, een wereldwijde aanbieder van magazijnautomatisering en -software, werken samen aan een nieuw, geautomatiseerd Home Shop Center (HSC). In dit nieuwe HSC hoeven medewerkers nagenoeg alle houdbare producten niet meer zelf uit de rekken te pakken omdat dit geheel geautomatiseerd gebeurt.

Food
Premium

Momentum groeit voor duurzamer Nederlands e-commerce

Een brede waaier partijen uit Nederlands e-commerce, van dozenmakers tot vervoerders en winkels, wil serieuze stappen zetten om hun sector te verduurzamen. D66 wil meewerken en suggereert harde doelen te stellen met een termijn.

E-commerce
Premium

Nieuwe CEO voor Plutosport.nl

Voormalig directeur Hidde van der Louw van Bever wordt de nieuwe CEO van Plutosport. De webwinkel kondigt verder aan het management team met zes man uit te breiden.

E-commerce
Premium

Wehkamp start uitbreiding distributiecentrum

Wehkamp Retail Group breidt haar logistieke centrum in Zwolle opnieuw uit. De eerste paal van het nieuwe deel gaat op woensdag 16 november de grond in. Met deze uitbreiding van zo’n 30.000 m2 groeit het logistieke centrum van Wehkamp Retail Group naar ruim 140.000 vierkante meter.

E-commerce
Premium

PostNL krijgt tot vrijdag om in te gaan op cao-eisen

PostNL krijgt van de FNV-leden bij het postbedrijf tot vrijdag om in te gaan op hun eisen voor een nieuwe cao. Anders zijn stakingen niet uitgesloten.

E-commerce

Klachtenregen over bezorger Budbee

De nieuwe bezorgdienst van Instabox en Budbee onder de noemer Instabee heeft veel goed te maken op de Nederlandse markt. Niet alleen vanwege het recente faillissement van Instabox, waarbij ruim 900 mensen zonder werk kwamen te zitten, maar ook vanwege de complete chaos die ontstond in de leveringsketen.

Logistics
Premium

‘10.000 ontslagen bij Amazon’

Amazon zou van plan zijn om zo’n 10.000 werknemers te ontslaan. Het ontslag begint al gelijk deze week, meldt de New York Times.

E-commerce
Premium

Alibaba zwijgt over resultaten Singles Day

E-commerceplatform Alibaba vertelt voor het eerst niet hoeveel er is verkocht tijdens het jaarlijkse koopjesfestijn Singles Day. Eerdere jaren ging het om tientallen miljarden euro. Nu houden de Chinezen het op ‘ongeveer in lijn waren met vorig jaar’.

E-commerce
Premium

Nieuwe Emerce videocollectie rond digitale groothandel

Intershop, Conrad, ING en Schneider Electric schuiven eind november aan bij de Digital Wholesale Collection, een nieuwe videopresentatie rond de digitale groothandel.

B2B Digital
Premium

WordProof naar Shopify, Wix en Squarespace

Webwinkels die draaien op Shopify, Wix of Squarespace kunnen binnenkort hun webpagina’s gaan timestampen. Met WordProofs techniek wordt het mogelijk de betrouwbaarheid van de inhoud op internet te controleren, disputen effectief op te lossen en fraude tegen te gaan.

E-commerce
Premium

Joris Merks (Just Eat Takeaway, ex-Google): ‘Ik bouw voor directe global impact’

Hij schroomde een tijd om manager te worden, maar eindigde bij Google met een internationaal unieke topscore als teamleader. Bij Just Eat Takeaway gaat Joris Merks weer vanaf nul een team opbouwen om een sector te professionaliseren.

E-commerce
Premium

Infographic: PostNL staat klaar voor feestdagendrukte

De intocht van Sinterklaas, op zaterdag 12 november, is voor PostNL de start van de drukste periode van het jaar. Rond 25 november (Black Friday), in de week voor Sinterklaas, wordt een piek in het aantal online bestellingen verwacht.

Logistics
Premium

Trunkrs stort zich op Instabox klanten

Bezorger Trunkrs heeft voor veel geld advertenties bij Google ingekocht om gedupeerde Instabox klanten aan te trekken. Wie Instabox of Instabee intikt bij Google krijgt diverse advertenties te zien met koppen als Het alternatief voor Instabox, Bezorg nu met Trunkrs.

Logistics

Modebranche: kansen in duurzaamheid en klantenbinding met sterke verzending

De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.

Customer Loyalty

Kijkshop keert in februari terug als live shopping platform

Kijkshop keert rond februari 2023 terug als live shopping platform. Dat maakte mede-initiatiefnemer Bart Quispel gisteren bekend tijdens What’s Next in Retail Tech in Bussum. “We willen de offline ervaring online brengen.”

E-commerce