Meer overnames van webshops en platforms verwacht in 2023
Meer fusies en overnames in de e-commerce: lees de redenen hiervoor en de kenmerken van e-commercebedrijven die daarvoor in aanmerking komen.
Meer fusies en overnames in de e-commerce: lees de redenen hiervoor en de kenmerken van e-commercebedrijven die daarvoor in aanmerking komen.
Verkooppartners van Shopify realiseerden rond Black Friday en Cyber Monday een totaalomzet van meer dan 7.5 miljard dollar. Van 25 november tot 28 november steeg de totale verkoop met 19 procent ten opzichte van de omzet die vorig jaar.
Picnic is begonnen met bezorgen van boodschappen in Bonn. Voorlopig beperkt zich dat tot het noorden van de stad, in Bornheim, Alfter en Wesseling.
De Nederlandser scale-up ChannelEngine gaat TikTok helpen diens e-commerceactiviteiten internationaal serieus op te schalen. Social commerce voor anderhalf miljard gebruikers komt binnen handbereik. Webwinkels komen er niet bij aan te pas.
Als je organisatie gestart is met beslissen op basis van A/B-testen, dan wil je dat dit doorgaat. Hoe zorg je dat A/B-testen permanent verankerd wordt?
Lijkt het alsof al je concurrenten ook via marketplaces hun producten verkopen? Hier zijn de vijf belangrijkste punten om je eigen positie te verbeteren.
Bol.com wil een distributiecentrum in Lelystad bouwen, niet ver van waar retailer Jysk een groot dc bouwt.
De Gentse vestiging van IKEA België zet autonome drones in. Het systeem helpt de medewerkers met het zoeken van opgevraagde producten, de controle van voorraden en de opmaak van inventarissen.
Alibaba’s veertiende shoppingfestival kent inmiddels met 290.000 deelnemende merken. Trends van nu: live shopping, virtuele influencers en bezorgrobots.
Volgens Apple-analist Ming-Chi Kuo kampt Apple in het vierde kwartaal van dit jaar met een groot tekort aan iPhone 14 Pro-toestellen. Als gevolg hiervan zal de iPhone omzet 20 tot 30 procent kunnen dalen.
De vraag naar tweedehands speelgoed op Marktplaats is met bijna 10 procent gestegen ten opzichte van 2021. In november werd de speelgoedcategorie 40,3 miljoen keer bekeken. In dezelfde periode vorig jaar lag dat aantal op 36,8 miljoen, zo meldt het advertentieplatform.
Het verkoopvolume op Cyber Monday steeg in Nederland onder de klanten van Mollie met 18,8 procent ten opzichte van vorig jaar. Wereldwijd ging dit om een groei van 17,7 procent. De jaar-op-jaar groei van het evenement overtrof daarmee die van Black Friday.
B2B-inkopers zijn gewend aan een hoge standaard in B2C. In B2B willen ze dat ook. Zet als leverancier daarom volop in op AI-gestuurde personalisatie.
De omzetten op Black Friday waren goed, maar de winstmarges van de webshops staan onder druk. Terwijl de kosten voor webshops oplopen, door onder andere hogere inkoopprijzen en stijgende advertentiekosten, daalt de koopkracht van de consument. Dat blijkt uit cijfers van FiveX.
In fysieke winkels is in de week tot en met Cyber Monday (inclusief Black Friday) beter verkocht dan in dezelfde week van 2021. Met pinpassen werd pakweg 116 miljoen keer aan winkelkassa’s afgerekend, ongeveer 15 procent vaker dan in 2021. De omzet met pinnen bedroeg naar schatting 3,01 miljard, zo’n 10 procent meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van de Betaalvereniging.