More stories

Premium

Groei en verlies voor Shopify

De totale omzet van e-commerce platform Shopify steeg met 22 procent tot 1,4 miljard dollar in vergelijking met het voorgaande jaar, ondanks de negatieve invloed van de sterke dollar.

E-commerce
Premium

Action lanceert loyaliteitsapp in België

Action zet in België lanceert op 2 november een loyalty app. Daarmee kunnen klanten producten kunnen inscannen om meer informatie te vinden, een lijst met favorieten aanmaken, een digitale kassabon ontvangen en op de hoogte gehouden te worden van promoties.

Customer Loyalty
Premium

PostNL stelt volgend jaar pakketautomaten open

PostNL gaat in de loop van 2023 zijn pakketautomaten openstellen voor andere vervoerspartijen. Dat betekent dat consumenten vanaf dat moment pakketjes van verschillende vervoerspartijen in een PostNL-pakketautomaat kunnen ophalen en verzenden.

Logistics
Premium

Resultaten HelloFresh staan onder druk

HelloFresh rapporteerde donderdag een zwakker dan verwachte winst in het derde kwartaal als gevolg van hoge marketingkosten.

Food
Premium

Albert Heijn introduceert de digitale betaalpas

Albert Heijn introduceert een nieuwe betaalmethode voor klanten die hun boodschappen online bestellen: de digitale betaalpas. Met pas pas betalen klanten met hun vertrouwde betaalpas, maar dan digitaal.

Payment

Hoe realiseer je de ‘bol.com voor de foodprofessional’?

De foodbranche staat aan de vooravond van grote veranderingen. Kwaliteit, duurzaamheid, beleving en de invloed van sociale media worden steeds […]

E-commerce

Hoe word je de snelst groeiende online verfwinkel van Nederland?

Het succes van een webshop of omnichannel-oplossing wordt voor een belangrijk deel bepaald door de technische keuzes. Is de architectuur schaalbaar, vervangbaar en open?

E-commerce platforms
Premium

Meubelwebwinkel Made.com ‘tijdelijk dicht’

De Britse meubelwebshop Made.com is tijdelijk niet beschikbaar vanwege financiële problemen. Een koper voor het noodlijdende bedrijf is niet gevonden.

E-commerce
Premium

Bringly start gedeelde duurzame logistiek

Bringly start met het inzetten van haar software voor het delen van duurzame capaciteit van de diverse aangesloten vervoerders. De software van Bringly maakt het mogelijk om orders en capaciteit onderling te delen, combineren of wisselen.

Logistics

Hoe je met moderne technologie de last mile-levering kan optimaliseren

Investeren in moderne technologie helpt marktspelers om hun last mile processen eenvoudiger en kostenefficiënter te maken.

Logistics

Een nieuwe webshop: van concept tot oplevering

Hoe zet je de purpose van je organisatie door naar ideeën die je doelgroep bereiken en verbeter je zo je online verkoop?

Strategy
Premium

‘Consumenten gaan minder geld aan de feestdagen besteden’

Consumenten geven dit jaar minder tot geen geld uit aan sinterklaas- en kerstcadeaus. Voor de cadeaus die nog wel worden gekocht, gaan met name Nederlanders nog actiever op zoek naar korting dan voorheen, zegt technologie- en dataplatform Channel Factory.

E-commerce

Steeds meer ‘Same-day delivery’. En niet alleen omdat de klant het vraagt

Vandaag bestellen en ook vandaag nog geleverd: bedrijven bieden het niet alleen als optie aan voor de consument maar ook voor de eigen ‘cut-off’-tijden.

Logistics
Premium

Directeur Tirez van Bpost zet tijdelijk stap opzij

Directeur Dirk Tirez van Bpost zet in afwachting van de resultaten van een onderzoek tijdelijk een stap opzij. Bij het Belgische bedrijf loopt momenteel een intern onderzoek naar mogelijke wanpraktijken met betrekking tot de vergunning voor de distributie van kranten in België.

Logistics
Premium

Jumbo opent in Bergen op Zoom zeventiende thuisbezorglocatie

Jumbo Supermarkten opent vandaag in Bergen op Zoom alweer haar 17e thuisbezorghub. Vanuit deze nieuwe distributielocatie aan de Edisonlaan, zullen online bestelde boodschappen via Jumbo.com en de Jumbo app rechtstreeks bezorgd worden bij klanten in de regio Brabant Zuidwest en het zuiden van Zuid Holland.

Food