Online omzet Jumbo naar 670 miljoen (+4,5%)
Supermarkt Jumbo boekt over 2022 een online omzet van 670 miljoen euro. Dat is nog niet bijster veel op het totaal, al moet over drie jaar de helft van de klanten wel multichannel shoppen.
Supermarkt Jumbo boekt over 2022 een online omzet van 670 miljoen euro. Dat is nog niet bijster veel op het totaal, al moet over drie jaar de helft van de klanten wel multichannel shoppen.
Flitsbezorger Flink verwacht eind 2024 winst te maken in Nederland en Frankrijk. Thuismarkt Duitsland kan al eind 2023 zwarte cijfers gaan schrijven, aldus de leiding. De jaaromzet over 2022 lag rond de 400 miljoen euro.
Bijna obsessief bezig met klantgerichtheid vanwege zijn ‘opvoeding’ bij Coolblue bouwt Ken Fontijn nu bij BALR. met dezelfde toewijding aan een wereldmerk.
Zelfs het coronavirus heeft de top van Primark er niet toe gebracht om e-commerce omarmen. En dat zit er voor […]
Amsterdam lanceert een nieuw paraplubestemmingsplan voor flitsbezorging. Vanaf 5 januari 2023 ligt dat plan klaar voor inspraak.
Belgische en Franse klanten van Zalando kunnen niet langer kleding verkopen via de tweedehandsdienst van het Duitse platform. Kopen kan nog wel en in Nederland is de inkoop nog wel mogelijk.
De Amerikaan Greg Chan treedt in dienst bij modewinkel en -platform About You om diens techstack door te ontwikkelen.
Marktplaats voor tweedehands design Whoppah heeft vijf miljoen euro groeigeld opgehaald bij investeerders. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf uitbreiden in bestaande markten en nieuwe betreden. “We doen nu al zaken buiten Europa”, aldus CEO en oprichter Thomas Bunnik.
Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.
Amazon kan verantwoordelijk worden gehouden voor het adverteren van nepschoenen met rode zolen van Christian Louboutin. Dergelijke schoenen worden soms aangeboden door verkooppartners van de retailer.
De MediaMarkt in de vestiging van Makro in het Belgische Machelen sloot donderdagavond definitief de deuren. Vrijdag valt namelijk het doek voor Makro, en daarmee ook voor de MediaMarkt.
De online omzet was in november 3,8 procent hoger dan in november 2021. Webwinkels hebben 0,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9,6 procent.
Meer dan 30.000 Made.com shoppers zijn collectief gedupeerd voor bijna 12 miljoen pond (13,6 miljoen euro), overwegend aanbetalingen voor producten die door het faillissement nooit konden worden geleverd.
Albert Heijn stopt volledig met pakketpunten in zijn winkels. In 27 filialen biedt Albert Heijn de dienst van PostNL nog aan. ‘Deze punten komen niet terug op het moment dat de winkel verbouwd wordt, dat zal dus gefaseerd gebeuren’, zegt Albert Heijn-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh in reactie op vragen van Distrifood.
Honderdzestig miljoen kopers van NIKE-kleding zijn aangesloten op het online ledenprogramma. Hun betrokkenheid bij het merk leverden afgelopen kwartaal een digitale omzetgroei van 34 procent op, het dubbele van het gemiddelde over alle verkoopkanalen.