More stories

Premium

Online omzet Jumbo naar 670 miljoen (+4,5%)

Supermarkt Jumbo boekt over 2022 een online omzet van 670 miljoen euro. Dat is nog niet bijster veel op het totaal, al moet over drie jaar de helft van de klanten wel multichannel shoppen.

E-commerce
Premium

Omzet Flink naar 400 miljoen in 2022

Flitsbezorger Flink verwacht eind 2024 winst te maken in Nederland en Frankrijk. Thuismarkt Duitsland kan al eind 2023 zwarte cijfers gaan schrijven, aldus de leiding. De jaaromzet over 2022 lag rond de 400 miljoen euro.

E-commerce
Premium

‘Sturen op ownership en specialisme maakt succes’

Bijna obsessief bezig met klantgerichtheid vanwege zijn ‘opvoeding’ bij Coolblue bouwt Ken Fontijn nu bij BALR. met dezelfde toewijding aan een wereldmerk.

E-commerce
Premium

Topman Primark: voor ons geen e-commerce

Zelfs het coronavirus heeft de top van Primark er niet toe gebracht om e-commerce omarmen. En dat zit er voor […]

Retail
Premium

Amsterdamse plannen darkstores met flitsbezorging klaar voor de inspraak

Amsterdam lanceert een nieuw paraplubestemmingsplan voor flitsbezorging. Vanaf 5 januari 2023 ligt dat plan klaar voor inspraak.

E-commerce
Premium

Zalando staakt inkoop tweedehands kleding in België

Belgische en Franse klanten van Zalando kunnen niet langer kleding verkopen via de tweedehandsdienst van het Duitse platform. Kopen kan nog wel en in Nederland is de inkoop nog wel mogelijk.

Fashion
Premium

Amazon-expert naar techtop van About You

De Amerikaan Greg Chan treedt in dienst bij modewinkel en -platform About You om diens techstack door te ontwikkelen.

E-commerce
Premium

Thomas Bunnik (Whoppah): ‘We hanteren dezelfde groeiformule als Picnic’

Marktplaats voor tweedehands design Whoppah heeft vijf miljoen euro groeigeld opgehaald bij investeerders. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf uitbreiden in bestaande markten en nieuwe betreden. “We doen nu al zaken buiten Europa”, aldus CEO en oprichter Thomas Bunnik.

E-commerce
Premium

Verlies websuper Crisp vorig jaar bijna verdubbeld

Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.

Food
Premium

Amazon mogelijk verantwoordelijk voor advertenties nepschoenen

Amazon kan verantwoordelijk worden gehouden voor het adverteren van nepschoenen met rode zolen van Christian Louboutin. Dergelijke schoenen worden soms aangeboden door verkooppartners van de retailer.

E-commerce
Premium

MediaMarkt in het Belgische Machelen gesloten

De MediaMarkt in de vestiging van Makro in het Belgische Machelen sloot donderdagavond definitief de deuren. Vrijdag valt namelijk het doek voor Makro, en daarmee ook voor de MediaMarkt.

Retail
Premium

Online 3,8 procent meer omgezet in november

De online omzet was in november 3,8 procent hoger dan in november 2021. Webwinkels hebben 0,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9,6 procent.

Retail
Premium

Zeker 30.000 Made.com klanten krijgen hun geld niet terug

Meer dan 30.000 Made.com shoppers zijn collectief gedupeerd voor bijna 12 miljoen pond (13,6 miljoen euro), overwegend aanbetalingen voor producten die door het faillissement nooit konden worden geleverd.

E-commerce
Premium

Albert Heijn stopt compleet met pakketpunten PostNL

Albert Heijn stopt volledig met pakketpunten in zijn winkels. In 27 filialen biedt Albert Heijn de dienst van PostNL nog aan. ‘Deze punten komen niet terug op het moment dat de winkel verbouwd wordt, dat zal dus gefaseerd gebeuren’, zegt Albert Heijn-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh in reactie op vragen van Distrifood.

Logistics
Premium

NIKE: 160 miljoen leden stuwen online omzet

Honderdzestig miljoen kopers van NIKE-kleding zijn aangesloten op het online ledenprogramma. Hun betrokkenheid bij het merk leverden afgelopen kwartaal een digitale omzetgroei van 34 procent op, het dubbele van het gemiddelde over alle verkoopkanalen.

E-commerce