E-commerce in België voor Nederlandse verkopers
Amazon.be staat eindelijk live, maar e-commerce in België kan toch net even anders verlopen dan in Nederland. Wees dus voorbereid.
Amazon.be staat eindelijk live, maar e-commerce in België kan toch net even anders verlopen dan in Nederland. Wees dus voorbereid.
Door de snelle ontwikkelingen en dreigende recessie staat de retailsector nog meer onder druk. Niet alleen in negatieve zin, zoals leegstand en verdwijnen van zelfstandige winkels, maar ook in positieve zin met (grote) omzetstijgingen in de supermarkten en foodspeciaalzaken. De verwachting is dat er ook veel permanente gevolgen zijn, zoals de toegenomen online participatie van de oudere generaties en aandacht voor duurzame producten, constateert Locatus.
ABN heeft ‘Tikkie Zakelijk’ gelanceerd. De nieuwe app biedt ondernemers real time inzicht in de status van al hun betalingen. De komst van ‘Tikkie Zakelijk’ is het gevolg van de snelle groei van het aantal zakelijke gebruikers van Tikkie, dat nu al ruim 25.000 bedrijven telt.
Bedrijven kunnen hun betaalverzoeken via Whatsapp, sms, e-mail of een QR-code met klanten delen. Terwijl een Tikkie onder consumenten gemiddeld een hoogte van zo’n 30 euro heeft, loopt dit voor een zakelijke Tikkie gemiddeld op tot 80 euro. De limiet voor ondernemers ligt op 50.000 euro.
De nieuwe app is geschikt voor een breed scala aan bedrijven, met name in de vorm van eenmanszaken en mkb-bedrijven. De groep zakelijke klanten is heel divers, met onder meer glazenwassers, monteurs, kaasboeren, kinderopvangcentra en administratiekantoren. Maar ook bedrijven als Dekamarkt, DHL en BUX.
De Duitse pakketbezorger DHL doet een proef met de tram als voertuig voor bevoorrading van lokale pakketkluizen.
Meer dan 200.000 merken nemen deel aan Singles Day van Alibaba op 11 november 2022. ‘11.11 zal dit jaar het meest diverse assortiment producten in de geschiedenis van het evenement hebben’, belooft het Chinese bedrijf.
TOM maakt een doorstart onder de naam Foris. Het bedrijf gaat zich voortaan alleen nog richten op de verkoop van fietsen, outdoor-, sport, en buitenspeelgoed.
De online omzet is in september weer gestegen en was zelfs 5,7 procent hoger dan in september 2021. Webwinkels hebben 0,7 procent meer omgezet. Multi-channelers groeide met 12,2 procent.
Wat kunnen we opmaken uit marktonderzoek over shopgedrag (online én offline) voor, tijdens en na corona? En wat biedt de toekomst?
Online zakendoen stopt vandaag de dag niet meer bij de landsgrenzen. Om succesvol in het buitenland te zijn, is het soepel laten verlopen van betalingen cruciaal.
Hoe kun je met een seizoensgebonden product als tulpen online succesvol zijn? En wat zijn de belangrijkste uitdagingen en technologische trends?
Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.
De koers van het aandeel Amazon kelderde maar liefst 16 procent nadat het bedrijf vanavond een zwakker dan verwachte winst en omzet voor het derde kwartaal meldde en een teleurstellende omzetverwachting voor het vierde kwartaal.
Vrijwel ieder retail- of e-commerce-bedrijf heeft tegenwoordig te maken met zowel offline als online business. Wat kunnen we leren van de aanpak van Alibaba?
Hoe ga je als retailer om met de wensen van de online klant die vaak tegengesteld zijn en hoe bereid je jezelf voor op de consument van 2030?
De marktplaats voor tweedehands design en kunst haalt 5 miljoen euro groeigeld op om op te schalen in Nederland, België en Duitsland, en uit te breiden naar Frankrijk en Italië.