More stories

Personaliseren van de retourervaring: kans om consumentengedrag positief te beïnvloeden  

Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.

Customer Engagement
Premium

Koers Amazon onderuit na tegenvallende vooruitzichten

De koers van het aandeel Amazon kelderde maar liefst 16 procent nadat het bedrijf vanavond een zwakker dan verwachte winst en omzet voor het derde kwartaal meldde en een teleurstellende omzetverwachting voor het vierde kwartaal.

E-commerce

Belangrijke technologieën om toe te passen op nieuwe retail

Vrijwel ieder retail- of e-commerce-bedrijf heeft tegenwoordig te maken met zowel offline als online business. Wat kunnen we leren van de aanpak van Alibaba?

Retail

Winkelen in 2030: de toekomst van retail in Nederland

Hoe ga je als retailer om met de wensen van de online klant die vaak tegengesteld zijn en hoe bereid je jezelf voor op de consument van 2030?

Retail
Premium

5 miljoen euro groeigeld voor marktplaats Whoppah

De marktplaats voor tweedehands design en kunst haalt 5 miljoen euro groeigeld op om op te schalen in Nederland, België en Duitsland, en uit te breiden naar Frankrijk en Italië.

E-commerce platforms
Premium

Groei en verlies voor Shopify

De totale omzet van e-commerce platform Shopify steeg met 22 procent tot 1,4 miljard dollar in vergelijking met het voorgaande jaar, ondanks de negatieve invloed van de sterke dollar.

E-commerce
Premium

Action lanceert loyaliteitsapp in België

Action zet in België lanceert op 2 november een loyalty app. Daarmee kunnen klanten producten kunnen inscannen om meer informatie te vinden, een lijst met favorieten aanmaken, een digitale kassabon ontvangen en op de hoogte gehouden te worden van promoties.

Customer Loyalty
Premium

PostNL stelt volgend jaar pakketautomaten open

PostNL gaat in de loop van 2023 zijn pakketautomaten openstellen voor andere vervoerspartijen. Dat betekent dat consumenten vanaf dat moment pakketjes van verschillende vervoerspartijen in een PostNL-pakketautomaat kunnen ophalen en verzenden.

Logistics
Premium

Resultaten HelloFresh staan onder druk

HelloFresh rapporteerde donderdag een zwakker dan verwachte winst in het derde kwartaal als gevolg van hoge marketingkosten.

Food
Premium

Albert Heijn introduceert de digitale betaalpas

Albert Heijn introduceert een nieuwe betaalmethode voor klanten die hun boodschappen online bestellen: de digitale betaalpas. Met pas pas betalen klanten met hun vertrouwde betaalpas, maar dan digitaal.

Payment

Hoe realiseer je de ‘bol.com voor de foodprofessional’?

De foodbranche staat aan de vooravond van grote veranderingen. Kwaliteit, duurzaamheid, beleving en de invloed van sociale media worden steeds […]

E-commerce

Hoe word je de snelst groeiende online verfwinkel van Nederland?

Het succes van een webshop of omnichannel-oplossing wordt voor een belangrijk deel bepaald door de technische keuzes. Is de architectuur schaalbaar, vervangbaar en open?

E-commerce platforms
Premium

Meubelwebwinkel Made.com ‘tijdelijk dicht’

De Britse meubelwebshop Made.com is tijdelijk niet beschikbaar vanwege financiële problemen. Een koper voor het noodlijdende bedrijf is niet gevonden.

E-commerce
Premium

Bringly start gedeelde duurzame logistiek

Bringly start met het inzetten van haar software voor het delen van duurzame capaciteit van de diverse aangesloten vervoerders. De software van Bringly maakt het mogelijk om orders en capaciteit onderling te delen, combineren of wisselen.

Logistics

Hoe je met moderne technologie de last mile-levering kan optimaliseren

Investeren in moderne technologie helpt marktspelers om hun last mile processen eenvoudiger en kostenefficiënter te maken.

Logistics