Acht procent handel Deliveroo komt niet uit restaurants
Acht procent van de handelswaarde die Deliveroo genereert is niet afkomstig van restaurants. Deze kleine, maar groeiende tak omvat bezorgingen voor supermarkten.
Acht procent van de handelswaarde die Deliveroo genereert is niet afkomstig van restaurants. Deze kleine, maar groeiende tak omvat bezorgingen voor supermarkten.
Solvari, de marktplaats waar consument en vakman elkaar kunnen vinden, heeft de bedrijven Casius en Twizzi overgenomen. Het is de vierde overname in de afgelopen 14 maanden.
Alléén verkoop van spullen is geen winnende strategie meer voor grote bedrijven. Is retailmedia straks voor iedereen nodig om winstgevend te blijven?
Het is voor externe verkopers heel makkelijk om onveilig en soms zelfs levensgevaarlijk kinderspeelgoed aan te bieden op het platform van bol.com. Dat blijkt uit eigen onderzoek van Radar.
De bedrijven Danone, Delhaize, Jacobs Douwe Egberts, Pro-Duo, Proximus, Telenet en Schoenen Torfs zullen vanaf vandaag hun bestellingen aan winkelpunten en particulieren in de stad Antwerpen bundelen en samen leveren.
Het Nederlandse bedrijf Recharge.com, gespecialiseerd in de handel in prepaidkaarten, brengt zijn diensten uit op de Australische markt.
De grote steden van Walcheren krijgen binnen een nieuwe supermarkt erbij in de vorm van Picnic.
De Duitse leveranciers van b2b e-commercesoftware Intershop verwerft een meerderheidsbelang in Sparque.ai uit Utrecht.
Er komen voorlopig geen nieuwe ‘dark stores’ meer in de gemeente Tilburg. De gemeente werkt aan een nieuw bestemmingsplan met duidelijke regels voor deze nieuwe bedrijven.
Elf procent van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar minstens één keer tweedehands kleding gekocht via een online platform. Dit komt neer op ruim anderhalf miljoen Nederlanders. Meer dan één op de vijf Nederlanders is van plan dit in de toekomst te gaan doen, zo blijkt uit onderzoek van AnalitiQs | No Ties onder ruim 1600 Nederlanders.
Data kunnen zorgen voor een efficiënter warehouse én voor nauwkeurige voorspellingen over bijvoorbeeld de orderstromen. Hoe kun je al die data gebruiken?
Bij het vijftig jaar oude bedrijf Wildkamp zijn meer dan 200.000 technische artikelen uit voorraad leverbaar. Maar hoe zorg je voor gelijke klantbeleving als in de winkel? Dat leek tot voor kort onmogelijk voor een productcategorie dat altijd (technisch) advies vereist.
Pakketbezorger Instabox en Basic-Fit gaan samenwerken. Hiervoor plaatst Instabox 55 pakketkluizen in Basic-Fit clubs in Nederland, met de intentie om verder op te schalen. Alle leden en buurtbewoners kunnen gebruikmaken van de pakketkluizen.
Elektronicaketen MediaMarkt gaat haar online bestellingen CO2-neutraal en op dezelfde dag bezorgen via het platform van Bringly. De bestellingen worden verwerkt en bezorgd per fiets of met elektrische auto’s vanuit de winkels en verschillende hubs van MediaMarkt.
Werken met gestresste pakketbezorgers is op deze krappe arbeidsmarkt niet slim. Zorg daarom voor de best mogelijke werkomstandigheden voor je bezorgers.