More stories

Slimmer werken in plaats van harder: verandering in de ‘last mile’ is nodig

De druk op pakketbezorgers is enorm toegenomen. Flinke verbetering van de werkomstandigheden is al mogelijk door de ‘last mile’ slimmer in te richten.

Logistics
Premium

Decathlon zet verder in op tweedehandsmarkt

Na Frankrijk en België is nu ook Duitsland aan de beurt bij Decathlon om gebruikte sportartikelen van klanten terug te kopen.

Retail
Premium

Veel afhakers bij Just Eat Takeaway

Just Eat Takeaway verwerkte in het eerste kwartaal 264 miljoen bestellingen, iets minder dan in het tweede coronajaar. De handelsomzet voor alle aangesloten restaurants steeg wereldwijd naar 7,2 miljard euro.

Food

Niche marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin: ManoMano

ManoMano is een grote marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin. Kortom, een platform waarop Nederlandse bedrijven Europese groei kunnen realiseren.

Marketplaces

Groei start met een e-commerce strategie

Met de huidige ontwikkelingen op digitaal vlak is het begrijpen én bereiken van jouw klant meer dan ooit van belang. In dit whiteapepr lees je hoe je dat aan kunt pakken.

E-commerce
Premium

‘Er werken nog steeds kinderen bij PostNL’

Vier maanden na de undercoverreportage van VTM Nieuws en Het Laatste Nieuws is PostNL er nog steeds niet in geslaagd om kinderarbeid bij zijn onderaannemers aan te pakken. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van beide Belgische mediapartners.

Logistics

Google shopping strategie in een snel veranderende markt

De algoritmes van Google zijn niet altijd snel en effectief genoeg. Hoe ga je hiermee om? In dit whitepaper lees je over een geteste strategie die ook kan worden toegepast op andere webshops.

E-commerce

Composable e-commerce: niet heilig, maar vaak wel het overwegen waard

Je wilt een e-commerceomgeving die flexibel is: in plaats van een volledig zelfgebouwd systeem is het dan vaak handiger om losse onderdelen te kopen.

Composable Commerce
Premium

Meer vertragingen Chinees containervervoer naar Europa

De gemiddelde maandelijkse vertraging van zendingen vanuit China naar Rotterdam en Hamburg nemen zichtbaar toe.

E-commerce

Real-time voorraadbeheer als basis voor de omnichannel-toekomst

Retailers met een omnichannel-strategie worstelen ermee: real-time inzicht in de voorraden en daar óók nog eens ‘iets’ mee doen richting de klant.

Fulfillment
Premium

Emerce Conversion: hoe activeer je het onbewuste brein?

Chantal van den Berg, expert op het gebied van neuromarketing, neurowetenschappen en gedragspsychologie, opent komende donderdag Emerce Conversion in InnStyle in Maarssen. Ze werkte in commercie, marketing en consultancy en schreef het boek Breinspel, dat vertelt hoe je het onbewuste brein kunt activeren.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: ‘Bol.com voor de foodprofessional’ slaat vleugels uit

De pilot van QSTA Nederland moet binnenkort naar heel Europa worden uitgerold. QSTA is een marktplaats voor voedingsproducenten die aan professionele markt leveren. Zelf noemt het bedrijf zich de ‘bol.com voor de foodprofessional’.

B2B Digital
Premium

Emerce E-Commerce: Zeeman gaat voor de kanalenmix

“Je moet zijn waar je klant zit.” Alex Bloemendal, eCommerce manager van Zeeman, maakt er bij Emerce E-Commerce Videocollection geen geheim van dat zijn bedrijf niet op bol.com zit om geld te verdienen. De discountketen moet het hebben van betaalbare producten.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: Tulpen.nl lonkt naar Duitsland

Tulpen.nl, nu nog actief op de Benelux markt, overweegt uit te breiden naar Duitsland. Dat onthult Luc van Saase van de online tulpenverkoper in de videocollectie Emerce E-Commerce. “We moeten daar nog wel goed naar kijken, want de Duitse markt is minder digitaal ontwikkeld.”

E-commerce
Premium

Emerce Retail: Kruidvat wil bol.com verslaan met eigen bezorgers

Kruidvat wil bol.com of Amazon gaan bestrijden met een eigen logistiek netwerk. “We hebben alleen al duizend winkels in Nederland. We zijn nooit verder dan vijftien minten verwijderd van de consument. Vanuit die winkels kunnen we bijvoorbeeld medicijnen thuis bezorgen.” Dat vertelde directeur e-commerce Roland Van Den Berg van moederbedrijf AT Watson gisteren op Emerce Retail in Maarssen.

Retail