More stories
Premium
‘Verkoop van tweedehands kleding niet duurzaam’
Het kopen van tweedehands kleding is erg in opkomst. Met name bij jongeren die het belangrijk vinden om duurzame kledingkeuzes te maken. Ook wordt tweedehands kleding door hen vaak als trendy en onderscheidend gezien om een eigen kledingstijl te creëren. Duurzaam is de praktijk echter niet, zegt Dirk Mulder, Sector specialist Trade & Retail, ING Sector Banking, tegen het ANP.
Premium
Amazon-verkopers betalen 5% extra crisiscommissie
Amazon gaat verkopers in de VS vijf procent extra commissie in rekening brengen om hogere brandprijzen en inflatie door te berekenen.
Premium
Emerce Retail: Blokker gelooft in zelf bezorgen vanuit de winkel
Blokker experimenteert in dertig stedelijke winkels met bezorgen vanuit de winkel. Een kleine zeventig producten kunnen besteld worden, vaak nog dezelfde dag. Dat vertelde Martin van Velzen, directeur marketing en e-commerce, op Emerce Retail in Maarssen.
Premium
Emerce E-Commerce: Mutsaers naar 30 procent online verkoop
Het bedrijf bestaat al sinds 1962 en maakt in Kaatsheuvel nog steeds uiteenlopende tassen, zelfs voor laptops. De coronacrisis was de aanleiding om de webwinkel van Mutsaers opnieuw in te richten. Van Lightspeed werd gemigreerd naar Shopify.
Premium
Emerce Retail: Intergamma wil de snelle klant faciliteren
Intergamma, het bedrijf achter de bouwformules Gamma en Karwei, gaat bestellingen nog niet meegeven aan flitsbezorgers, maar werkt wel aan bestellingen die binnen een uur kunnen worden opgehaald bij de winkels. Dat vertelde Anouk Beeren van Intergamma op Emerce Retail in Maarssen.
Premium
Emerce E-Commerce: Toon daadkracht in retail
Decentrale marktplaatsen, waarin lokale ‘retailparels’ samen een ketting vormen, kunnen tegenwicht bieden aan de dominantie van Big Tech. Ook overheden kunnen en zullen de macht van de grote techspelers beperken, dankzij nieuwe regelgeving die zorgt voor een eerlijker speelveld. “We moeten uitkijken dat het handelssurplus niet naar het buitenland weglekt,” stelt strateeg Daniel Klomps op Emerce E-Commerce.
Premium
SPAR eerste gemakswinkel die boodschappen laat bezorgen via thuisbezorgd.nl
SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl starten een proef om boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Van brood, melk tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden.
Premium
Emerce E-Commerce: ‘Straks online betalen met je pinpas’
In de nabije toekomst kun je ook met je pinpas online betalen. Dat belooft Hugo Reijkens, Digital Payments Director van Mastercard Nederland, bij Emerce E-Commerce. “We gaan de huidige Maestro standaard uitfaseren en maken betalen nog makkelijker.”
Last mile trends in food-retail
The last mile, het laatste stukje naar de klant, is vaak het lastigste traject. Hoe kun je dit zo goed mogelijk organiseren in food-retail?
Premium
Google investeert in Nederlandse Payaut
Payaut, de automatische betaaloplossing voor online platformen en marktplaatsen, heeft 8 miljoen euro opgehaald. De ronde werd geleid door Gradient Ventures, het op AI-oplossingen gerichte fonds van Google.
Premium
Marktplaats gestopt met Gelijk Oversteken
Marktplaats is gestopt met Gelijk Oversteken, waarmee verkopers hun geld pas kregen als het verkochte product was afgeleverd. Het platform wil een alternatief ontwikkelen.
Premium
Oekraïne-oorlog vertraagt groei online omzet Duitsland
De Oekraïne-oorlog laat diepe sporen na in de Duitse online retail. De stormachtige omzetgroei, die tot het begin van de oorlog op 24 februari kon worden waargenomen, is grotendeels tot stilstand gekomen, zegt branchevereniging bevh.
Premium
Emerce Collection: ‘Webwinkels, experimenteer meer en leer’
De ervaring van het webwinkelen verandert om de zoveel jaren grondig. Daarom is het noodzakelijk voor shops om na te blijven denken over welke klantervaring ze bieden.
Premium
Contactloos betalen weer populairder
Meer Nederlanders betalen bij voorkeur contactloos, zowel met de pinpas als met de mobiele telefoon. Aan het begin van 2020 betaalde de helft van de Nederlanders het liefst contactloos: 40 procent gaf de voorkeur aan contactloos betalen met de pinpas, en 9 procent aan contactloos betalen met de mobiele telefoon, zo blijkt uit gegevens van DNB.