E-commercepaginering, SEO en canonieke URL’s bij Google: Een experiment
Een experiment: paginering aanbieden aan Google op een SEO-vriendelijke manier, zonder dekkingsfouten of onlogische SERP’s op diepergelegen pagina’s.
Een experiment: paginering aanbieden aan Google op een SEO-vriendelijke manier, zonder dekkingsfouten of onlogische SERP’s op diepergelegen pagina’s.
Hoewel de Nederlandse online verkoop in het derde kwartaal nog steeds harder groeide (18 procent) dan het wereldwijde gemiddelde (11 procent), is het verschil aanzienlijk kleiner dan het vorige kwartaal. Daarmee lijkt de groei in Nederlandse e-commerce meer in lijn te komen met het wereldwijde groeitempo, evenals met de groeitrend van vóór de pandemie. Die conclusie trekt Salesforce uit eigen onderzoek.
De Engelse supermarkt Tesco legt een populair deel van zijn assortiment in de schappen bij Gorillas. De flitsbezorger krijgt een eigen magazijn achterin de supermarkt.
Op reis als je een beperking hebt? Lang niet overal kun je in een rolstoel terecht. Start-up Wheel the World pakt dit probleem aan met een boekingsplatform.
Voormalig minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) is ingestapt in het Welcome to the World, een video-platform dat de reiziger en de industrie direct aan elkaar koppelt.
Twaalf procent van de Nederlanders heeft zijn online sint- en kerstcadeaus al gekocht en dertien procent slaat komende weken zijn slag. Een grote groep vervroegt zijn inkopen uit angst voor tekorten of vertraging.
De online omzet was in september 10 procent hoger dan in september 2020. Webwinkels hebben 10,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9 procent, zo meldt het CBS.
Overstappen naar een open-source platform doe je niet zomaar. Yarrik van Breukelen van Intersport Twinsport en Michel Doens van Sition delen hun ervaringen.
Zeven procent van de concernomzet van Amazon is afkomstig uit de exploitatie van reclameruimte. Retailmedia is ondertussen de helft van de grootte van clouddienst AWS, zo laten de kwartaalcijfers zien.
De kwartaalomzet van e-commerceplatform Shopify gaat voor het eerst over de miljard dollar. Bij zijn klanten kwam 35 procent meer aan betalingen binnen: 42 miljard dollar.
Foodl brengt met haar open marktplaats horecaondernemers en -leveranciers bij elkaar en koos daarbij voor een MACH-architectuur.
De internationale leverancier van internetkassa’s Stripe sluit Klarna aan en biedt zijn klanten, webwinkels, daarmee de optie om ‘achteraf betalen’ op te nemen in hun checkouts.
De ondergang van energieleverancier Welkom Energie lijkt niet op zichzelf te staan. De ‘voorloper’ EnergieFlex ging failliet door speculatie op de spotmarkt.
Veilinghuis eBay boekte het afgelopen kwartaal een lagere nettowinst op een hogere omzet, toch vielen de cijfers mee.
In een B2B-omgeving zijn er voor personalisatie verrassend veel kansen, omdat organisaties al jarenlang veel data van hun klanten opslaan.