Didiyo start bezorgapp voor etnische supermarkten
De nieuwe bezorgapp Didiyo wil producten van lokale etnische supermarkten thuisbezorgen: van Turkse broden tot Marokkaanse thee.
De nieuwe bezorgapp Didiyo wil producten van lokale etnische supermarkten thuisbezorgen: van Turkse broden tot Marokkaanse thee.
Deutsche Post DHL Group verwacht een brutowinst van meer dan 7,7 miljard euro in 2021. De omzet in het derde kwartaal steeg alleen al 23,5 procent tot 20 miljard euro. De drijvende kracht achter de dynamische ontwikkeling was met name de merkbare toename van de wereldhandel.
Booking Holdings, het Amerikaanse moederbedrijf van Booking.com, ziet de markt flink aantrekken nu de Verenigde Staten de grenzen opent voor gevaccineerde buitenlanders.
De Consumentenbond heeft tientallen verkopers aangesproken die online verboden claims over de werking van hun producten publiceren. De aanbieders misleiden met loze beloftes over extra weerstand of bescherming tegen ziektes.
Dankzij een investering van 7,5 miljoen euro bezorgt Red je Pakketje vanaf 1 november volledig fossielvrij. De marktleider in ‘same day delivery’ zet daarmee een grote stap in zijn missie om eind 2022 volledig elektrisch en CO2-vrij te bezorgen. De financiering is mede mogelijk gemaakt door Beequip.
De vestiging van C&A in Amsterdam centrum gaat verhuizen. De verwachting is dat zij in het voorjaar van 2022 al haar klanten in een klantvriendelijke winkel gaat verwelkomen.
Orderchamp, een online marktplaats voor merken en retailers, opent vandaag zijn kantoor in Berlijn.
Modemarktplaats Zalando lanceert vandaag zijn Zalando Plus-lidmaatschap voor Nederlandse klanten, waarmee zij extra voordelen krijgen. Het abonnement omvat onbeperkte gratis express levering – zelfs al de volgende avond – en een gratis ophaalservice voor retourzendingen.
MediaMarkt opent op 18 november haar reeds eerder aangekondigde nieuwe concept MediaMarkt Tech Village Rotterdam aan het Binnenwegplein. De volledig vernieuwde winkel was al eerder aangekondigd.
De omzet van winkels en groothandels in meubels en woninginrichting floreert. Sinds 2015 is de gemiddelde jaarlijkse omzetgroei in ‘home & living’ 6 procent in de detailhandel en 9 procent in de groothandel. Binnen de retailsector was de woonbranche in het eerste halfjaar van 2021 zelfs koploper in de groei van online omzet.
Hoe zorg je ervoor dat de customer journey in alle kanalen – online en offline hetzelfde is? Door middel van Unified Commerce.
Online supermarkt Picnic opent begin januari een nieuw distributiecentrum in Heerenveen, om vanuit daar de gratis bezorging van boodschappen uit te rollen in Friesland, Drenthe en Groningen. Enkele weken geleden startte de websuper met het bezorgen van boodschappen in Leeuwarden, de eerste plaats in het Noorden waar het bedrijf actief is.
Peddler, de duurzame startup die producten van lokale ondernemers binnen één dag bezorgt, breidt uit. Dankzij een nieuwe investering kan het online warenhuis na Amsterdam en Utrecht haar diensten ook in de rest van Nederland gaan aanbieden.
Nederland lijkt al op jacht naar inkopen voor Sinterklaas en Kerst. Fulfillmentspecialist Montapacking signaleert dat vorige week de verzonden volumes met veertien procent stegen. “Echt heel veel”, aldus directeur en eigenaar Edwin van der Ham.
Het aantal actieve klanten van HelloFresh is in een jaar gestegen van vijf naar zeven miljoen. De gemiddelde orderwaarde is vrijwel stabiel rond de vijftig euro.