De laatste trends in verzendprocessen
Schaalbare verzendprocessen en beter inspelen op consumentenverwachtingen op het gebied van verzendingen zijn hot.
Schaalbare verzendprocessen en beter inspelen op consumentenverwachtingen op het gebied van verzendingen zijn hot.
Hoe heeft corona het e-commerce-landschap beïnvloed en wat staat ons de komende jaren te wachten? GFK deelt de belangrijkste inzichten.
Het Rosmalense bedrijf On That Ass weet maandelijks bijna honderdduizend mannen en jongens aan zich te binden met fleurige boxershorts die per abonnement worden geleverd. Men wil snel groeien. “We kijken al naar de VS,” zegt medeoprichter Jorn Besselink bij Emerce Fulfillment.
Het valt wel mee met al die bestelbusjes die door de straten rijden om pakketjes te bezorgen. Zegt Walther Ploos van Amstel, lector Citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam. “Ze zijn wel zichtbaar, maar het is nog geen 1 procent van het stadsverkeer’.
In ons customer experience onderzoek kwam de website van Simpel.nl als beste sim-only aanbieder uit de bus. Drie elementen op de site van Simpel.nl die klanten overtuigen en over de streep te trekken.
Gedragspsychologie speelt een belangrijke rol bij online conversie en klantbeleving. Hoe passen Coolblue, Amazon en Bol.com dit toe?
De Belgische online supermarkt Hopr start vanaf volgende week met testleveringen in Hasselt.
De Webwinkel Vakdagen van 2020 vonden nog plaats ruim voor de coronapandemie, maar voor 2021 is noodgedwongen gekozen voor een zomerse editie. De organisatie belooft een eenmalige beurs in juli in een aangepaste opzet. ‘Veilig en geheel volgens RIVM-richtlijnen’.
Het loyaliteitsprogramma van Amazon (Prime) heeft wereldwijd 200 miljoen abonnees. Dat blijkt uit een brief van topman Jeff Bezos aan aandeelhouders. Sinds begin 2020 zijn er 50 miljoen abonnees bijgekomen.
Nederland telt op dit moment 50.000+ webshops en dit aantal groeit rap. Hoe onderscheid je je in deze jungle?
Digitaal volwassen bedrijven hebben meer kans de crisis goed te doorstaan. Hoe blijf je agile in een snel veranderende markt?
Het afgelopen jaar hebben Nederlanders vaker online gewinkeld. Ook lokale ondernemers hebben hiervan kunnen profiteren. Zo is onder andere het online bestellen van avondeten flink toegenomen, zo blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online onderzoek van Ruigrok NetPanel.
11teamsports neemt per direct 100% Football over, de omnichannel voetbalspecialist van de Benelux.
De Britse maaltijdbezorger kreeg de afgelopen drie maanden 114 procent meer bestellingen dan in het eerste kwartaal van vorig jaar, zo blijkt uit tussentijdse cijfers.
Picnic neemt voor de tweede keer dit jaar versneld een nieuw distributiecentrum (dc) in gebruik, ditmaal in Zaandam. De deuren van het nieuw dc in Zaandam gaan al in juni open, in plaats van in de nazomer. Dit voorjaar ging het dc in Berkel & Rodenrijs ook al versneld open.