‘Bestelfraude via Afterpay kinderlijk eenvoudig’
Online shoppen en de rekening naar iemand anders sturen, blijkt kinderlijk eenvoudig met Afterpay. Dat constateert de Consumentenbond, die de beveiliging van de achterafbetaaldienst heeft onderzocht.
Online shoppen en de rekening naar iemand anders sturen, blijkt kinderlijk eenvoudig met Afterpay. Dat constateert de Consumentenbond, die de beveiliging van de achterafbetaaldienst heeft onderzocht.
Veilinghuis eBay, tegenwoordig zonder het Nederlandse Marktplaats, sluit een beter dan verwacht eerste kwartaal af. De omzet viel 42 procent hoger uit en eindigde op 3 miljard dollar. De winst bedroeg 758 miljoen.
Het Canadese e-commerce platform Shopify profiteert nog altijd van de coronapandemie. De omzetgroei over het afgelopen kwartaal bedroeg 110 procent. Van de omzet van 988 miljoen dollar had 320 miljoen dollar betrekking op abonnementen.
Amazon breidt zijn In-Garage Grocery Delivery, oftewel bezorgingen in garages, uit naar 5000 Amerikaanse steden.
Tijdens de lockdown startte Meester Patissier Robèrt van Beckhoven zijn online platform ‘bij Robèrt’. Met succes: de omzet verdrievoudigde.
De vitaliteit van dorpen en steden staat op het spel door de groeiende winkelleegstand. Koninklijke INretail pleit in een brief aan de politiek en de informateur voor een landelijke visie en nationaal beleid om het tij te keren.
Microsoft werkt naar verluidt aan een gloednieuwe appwinkel die vriendelijker zou worden voor zowel eindgebruikers als ontwikkelaars.
Tachtig procent van de professionele verkopers op Amazon in Duitsland ziet geen spoor van een serieuze werkrelatie met het platform. De meesten ervaren zelfs hinder en tegenwerking, aldus een enquete onder duizend respondenten voor de Duitse tegenhanger van Thuiswinkel.org.
PostNL heeft een beter kwartaal dan verwacht gedraaid, zo blijkt uit voorlopige cijfers. De resultaten van 50 miljoen beter dan verwacht als gevolg van het effect van de lockdown, die langer duurt dan werd aangenomen.
De modesector, die het toch al niet makkelijk had, heeft een bijzonder zwaar jaar achter de rug. In hoeverre ook fashion de digitale transformatie heeft omarmd hoor je op Emerce Fashion op 6 mei. GfK zal daar de resultaten presenteren van de GfK Fashionscan en consumentenonderzoek.
BeCommerce (de Belgische Thuiswinkel.org) en Mastercard gaan onder de naam Ezyshop Belgische MKB bedrijven begeleiden bij de ontwikkeling van een webwinkel.
Veel webshops focussen vooral op gemak en vindbaarheid. Saai! Online shoppen moet ook aantrekkelijk zijn. Een pleidooi voor experiential e-commerce.
Sinds medio 2019 zijn er 40 procent meer afhaal- en inleverpunten bijgekomen in Europa. Koploper is Duitsland, het land in Europa met de meeste PUDO’s, oftewel pick-up/drop-off points. Dat zijn er inmiddels 57.000.
In 2020 gaven Nederlandse consumenten een recordbedrag van bijna 2,6 miljard euro uit bij buitenlandse webwinkels binnen de Europese Unie. Dit is ruim 600 miljoen meer dan in 2019, een stijging van bijna 32 procent. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.
Wat zijn de belangrijkste lessen op het gebied van User Friendly Design voor het optimaliseren van je klantervaringen van begin tot eind?