My Jewellery opent webwinkel in Duitsland
My Jewellery lanceert op 28 mei een gloednieuwe online boutique in Duitsland.
My Jewellery lanceert op 28 mei een gloednieuwe online boutique in Duitsland.
Online super Crisp is tijdens corona met een factor vier gegroeid. Dat zegt medeoprichter Eric Klaassen op Emerce E-Commerce. “We hadden het geluk dat we tijdig waren verhuisd naar een groter distributiecentrum.”
Vandaag is bekend geworden dat Philip Padberg, General Manager eCommerce Albert Heijn, en de oprichters van Boerschappen dit jaar zijn verkozen tot de innovatiefste e-commerceprofessionals van Nederland.
Het gebruik van de digitale betaalmethode iDEAL en identificatiedienst iDIN is in 2020 sterk toegenomen, mede als gevolg van de strenge corona lockdowns. Dat blijkt uit het jaarverslag van merk- en producteigenaar Currence.
Het is een bizar jaar geweest, zeker voor Home & Living, zo vertelt CEO Oscar Diele van Flinders op Emerce E-Commerce, dat vandaag van start gaat. “Flinders heeft vier jaar groei in vier kwartalen samengeperst. We moesten reageren op wat er op ons af kwam, en anticiperen wat er komen ging.”
Het Chinese kruideniersplatform Pinduoduo heeft niet minder dan 823 miljoen gebruikers, zo meldt het bedrijf naar aanleiding van de kwartaalcijfers. Het is daarmee het grootst e-commerce platform van China.
E-commerce is nog lang niet uitgegroeid. Dat zeggen drie challengers die meedingen naar de titel beste e-commerce professionals. Morgen worden de winnaars bekend gemaakt op Emerce E-Commerce.
Flinders oprichter Geert-Jan Smits kondigt zijn volgende avontuur aan: de circulaire marktplaats Pacha Panels voor biobased en herbruikbare materialen voor de interieur- en woningbouw en de meubelindustrie.
Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn gratis bezorgdienst uit. Vanaf vandaag kunnen ook inwoners van Velsen, Hoorn, Deventer, Purmerend, Edam-Volendam, Alphen aan de Rijn en Zoetermeer hun boodschappen bestellen via AH Compact.
“We staan met e-commerce nog niet eens in de Top 10, kijk eens naar China, waar al meer dan 53 procent van de retail online wordt afgehandeld. Een op vier winkelt nog fysiek. Dat gaat zeker veranderen, op den duur denk ik dat we de tachtig procent aantikken.” Dat zegt Joël Groen, directeur e-commerce van EDC Retail, leverancier van erotische producten, morgen op Emerce E-Commerce.
De detailhandel begon 2021 met een recordgroei van de internetverkopen van bijna 86 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers over de detailhandel.
Albert Heijn blijft online marktleider op de boodschappenmarkt. 41 procent van de respondenten in een onderzoek van platform Supermarkt & Ruimte geeft aan bij Albert Heijn online supermarktaankopen te doen. Picnic (27 procent) heeft Jumbo (21 procent) nu definitief verdrongen naar de derde plek.
Supersales, het grootste mode-vergelijkingsplatform van Nederland, lanceert in Groot-Brittannië. Via SuperSales.co.uk shoppen koopjesjager hun favoriete merken tegen de beste prijzen bij honderd webshops, belooft het platform.
Kan een merk nog zonder direct-to-consumerstrategie? Instax (Fujifilm) vindt van niet. Vooral vanwege de merkbeleving én de klantdata.
Duurzame startups The Good Roll en Budbee slaan de handen ineen. Vanaf deze maand wordt het 100% boomvrij en duurzame toiletpapier van The Good Roll ook met Budbee bij klanten thuis bezorgd.