More stories

Premium

Expedia ‘een studie van contrasten’

Online reisbureau Expedia heeft het afgelopen kwartaal beter gepresteerd dan verwacht. De bruto boekingen waren slechts 14 procent lager dan een jaar eerder en de Amerikaanse reismarkt trekt weer voorzichtig aan.

Travel

Zo bereik je Generatie Z – volgens Generatie Z

De wereld, groepen en menselijk gedrag verandert heel snel. Hoe beïnvloedt dit de maatschappij en hoe kan je hier als organisatie op inspelen?

B2B Digital
Premium

Emerce Fashion: omzet verhogen met een ‘keten van empowerment’

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden? MYoMY maakt tassen en portemonnees samen met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh. Door actief samen te werken creëren zij een keten van empowerment, waar iedereen profijt van heeft: van maker tot drager. Fleur Geerick vertelt er over op Emerce Fashion.

Fashion

D2C: zo verkoop je producten rechtstreeks aan de consument

Een D2C-kanaal is een steeds belangrijkere route naar de markt, maar hoe kun je slagen in D2C?

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: ‘Klanten willen snellere bezorging’

In 1981 startte Eleganza zijn eerste schoenenwinkel in het stadshart van Hilversum. In 2001 werd in het oude historische centrum van Utrecht aan de Lijnmarkt een tweede vestiging geopend. Daarna werd de stap gezet naar online. Maar het ging pas echt lopen toen Eleganza zijn bezorgtijden inkortte, vertelt Chester Kemp van Eleganza

Logistics
Premium

Emerce Fashion: Botplaag werd succesvolle reclamestunt Klarna

Klarna vertelt op Emerce Fashion hoe het de terreur van shoppingbots op sneakersites omdraaide in een internationaal succesvolle reclamestunt. In Nederland profiteerden twaalf winkels daarvan.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Personalisatie is belangrijk, maar inspiratie ook’

Iedereen is het er over eens dat personalisatie de volgende belangrijke slag in e-commerce optimalisatie is. Maar staar je er niet op blind, waarschuwt Stefan van Opstal van Tweakwise op Emerce Fashion. Inspireren is minstens zo belangrijk.

Conversie
Premium

Amazon PPC Advertising: een vergelijking met Google en andere kenmerken

Moet ik wat met Amazon Sponsored Ads? Hoe werkt het in vergelijking met Google Ads? Dit artikel heldert de belangrijkste verschillen op.

Online advertising
Premium

Tweede winkel voor Coolblue in Rotterdam

Coolblue opent deze zomer naast zijn bestaande winkel op het Oostplein in Rotterdam nog een winkel. Rotterdam is hiermee de eerste stad waar een tweede Coolblue-winkel wordt geopend.

Retail
Premium

Zalando realiseert sterkste klantengroei sinds 2013

Zalando verhoogt zijn vooruitzichten voor het boekjaar 2021 na wat het noemt ‘een uitzonderlijk sterke en winstgevende groei in het eerste kwartaal, aanhoudende verhoogde groeiniveaus in het tweede kwartaal en een stabiele vooruitzichten voor de tweede helft van het jaar’.

Fashion

Customer Journey Analytics: de drie grootste uitdagingen

Als je via verschillende kanalen met klanten communiceert dan is de inzet van Customer Journey Analytics belangrijk. Drie stappen om te beginnen met CJA.   

Data
Premium

Emerce Fashion: ‘Modesector heeft fysieke winkel echt nodig’

De modesector alleen online is een illusie. “De sector heeft fysieke winkels echt nodig”, zegt Danny van den Burg van GfK op Emerce Fashion. Zijn presentatie is zo dadelijk na registratie gratis beschikbaar.

Fashion
Premium

PayPal breekt nieuw record

PayPal verwerkte in het eerste kwartaal niet minder dan 285 miljard dollar, waarmee een nieuw record werd gebroken. De omzet kwam uit op ruim 6 miljard dollar, vergeleken met 4,6 miljard een jaar geleden. De nettowinst bedraagt 1,1 miljard dollar.

Payment
Premium

Fors minder omzet en nog steeds verlies voor moederbedrijf Booking.com

Booking Holdings, moederbedrijf van Booking.com, is nog steeds niet hersteld van de gevolgen van de pandemie. De omzet over het […]

Travel

Empathie in e-commerce: het geheime wapen in ‘the next normal’

Het geheime wapen in conversational commerce – conversaties met klanten o.b.v. kunstmatige intelligentie en spraakherkenning – is empathie.

B2B Digital