More stories

Hoe maak je van je eigen webshop je belangrijkste omzetkanaal?

Veel merken dansen naar de pijpen van de grote marketplaces. Hoe herpak je de controle en maak je van je webshop je belangrijkste omzetkanaal?

E-commerce
Premium

Domino’s Pizza en Nuro gaan met robots pizza’s bezorgen

Domino’s Pizza en Nuro gaan met robots pizza’s bezorgen in de Amerikaanse stad Houston.

E-commerce

D2C biedt fabrikanten nieuwe groeikansen en uitdagingen

Rechtstreeks leveren aan consumenten (D2C) biedt voor fabrikanten een extra afzetkanaal. Wel is het zaak conflicten met retailers zien te voorkomen.

Customer Experience
Premium

Airbnb: Plannen voor verbod vakantieverhuur dragen niet bij aan economisch herstel in Amsterdam

Het voorstel van de gemeente Amsterdam om vakantieverhuur in de stad volledig te verbieden lost de problematiek rondom overtoerisme in de binnenstad niet op. Vakantieverhuur levert zelfs 85 miljoen euro aan waarde toe aan de lokale economie, zo stelt een nieuw onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau SEO Amsterdam Economics dat in opdracht van Airbnb werd uitgevoerd.

E-commerce

De versnelling: trends en impact door Covid-19 op B2B-commerce

Covid-19 zet de digitalisering van B2B-bedrijven onder druk. Hoe stoom je B2B-bedrijf klaar voor e-commerce?

B2B Digital

B2B: Verstevig je klantrelatie met technologie

Technologie moet vooral ondersteunen bij het in stand houden van de persoonlijke connectie met de klant bij e-commerce in het B2B-segment.

B2B Digital

Het effect van corona op retailers en e-tailers

E-commerce heeft de laatste tijd een enorme boost gekregen. Welke kansen biedt dit voor zowel retailes als e-tailers?

Customer Experience
Premium

Centralpoint in Zweedse handen

De Zweedse Dustin Group is de nieuwe eigenaar van de Nederlandse zakelijke IT leverancier en webwinkel Centralpoint.

B2B Digital
Premium

Chinese boodschappenbezorger MissFresh mogelijk naar de beurs

De door Tencent gesteunde boodschappenbezorger
MissFresh overweegt een Amerikaanse beursgang die minstens 500 miljoen dollar zou moeten opbrengen.

Food
Premium

Handelsvolume Just Eat Takeaway groeit 89 procent

Het aantal bestellingen bij Just Eat Takeaway is in het eerste kwartaal met 79 procent gegroeid naar 200 miljoen wereldwijd. Het handelsvolume groeide 89 procent naar 4,6 miljard euro.

E-commerce
Premium

‘Catawiki verzuimt klanten vooraf toestemming te vragen voor commissiekosten’

Wie de afgelopen jaren producten heeft gekocht bij Catawiki, zou wellicht zijn geld terug kunnen vorderen. Dat stelt Anne de Vries-Stotijn, promovendus contract- en aansprakelijkheidsrecht aan de universiteit van Tilburg, in het programma Radar.

Legal

Hoe Bloom Makery naar d2c gaat, en daarbij meer personaliseert

Soms moet je op het diepste moment van de crisis juist vol gas geven. Bloom Makery vertelt hoe het online direct aan de klant ging leveren.

Data

Schaalbaar Internationaal groeien met E-commerce: hoe doe je dat?

Dit is het moment om internationaal te gaan met je webwinkel. Maar hoe zorg je voor schaalbare groei in Europa?

E-commerce
Premium

Forse stijging fraudemeldingen online shoppen

Het aantal meldingen van fraude rond de online aan- en verkoop van goederen is fors gestegen. In de eerste maanden van 2021 meldden zich bij de Fraudehelpdesk al bijna evenveel gedupeerden als in heel 2019.

E-commerce
Premium

Carrefour en Deliveroo samen met bezorgingen in Frankrijk

Supermarkt Carrefour en Deliveroo breiden hun samenwerking uit naar Frankrijk om online bestelde boodschappen in minder dan 30 minuten bij hun klanten thuis te bezorgen.

E-commerce